Stromberg

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Dålig på att skriva...

Av Malin Strömberg - 27 april 2013 19:37

Jag är lite dålig på att uppdatera här...

Och tiden går så fort så man hänger nästan inte med själv?! Hinner knappt blinka så har det gått en vecka till....

Valborg på tisdag och snart bara 3 veckor kvar tills jag och mamma åker till Kreta??!!   Ska bli såå spännande att äka iväg på lite semester bara mamma och jag!!   

Men jag kommer förstås sakna både liten gubbe och stor gubbe, men dom kommer nog klara sig bra ändå utan mig....   


Jag och Max ha börjat på nya kursen nu. Började i tisdags och nästa gång är redan imorgon eftersom det är valborg på tisdag.

Gick bra i tisdags, lite vimsig men det kan mna förstå då det va ett tag sen sist vi va i de lokalerna och så va det några nya hundar som han ej träffat men även hundar han kände igen, bla hans lekkompis från dagis! Det gjorde att han hade det lite svårt att ta det lugnt mellan övningarna då dom satt bredvid varandra.....   Dom försökte hela tiden busa med varandra men det är ju träning det oxå, att ta det lugnt och inte BARA busa...


Har inte tränat allt för mycket på hemläxan vi fick, men dels va det övningar som vi redan tränat på och sen så ha Max haft en lite dålig vecka....   

Haft problem med koncentrationen och bara velat busa HELA tiden?!

Han ha vilat som vanligt en par timmar efter dagis sen har vi som vanligt varit ut på vår kvälls tur antingen i koppel eller lös i skogen, ibland tränat lite efter det. Men sen ha det varit fullt ös hela kvällen i stort sett tills vi gått och lagt oss, förrut ha han gått o lagt sig runt halv 9 och sen varit lugn resten av natten. 

Så vi ha varit en aning less på detta konstanta busande.... Lite svårt att få en liten stunds avkoppling?!

Men tror att han varit lite övertrött för igår kväll och idag har han verkligen vilat. Han sov HELA förmiddan, sen va vi ut på lång prommis sen sovit igen.

Så man kan säga att det ha varit en mycket lugnare hund idag, än så länge iaf, får väl se hur det blir ikväll?!!

Han ha fått varit ut och sprungit av sig lite på tomten nu ikväll och just nu ligger han och gnager på ett ben, men det ska jag ta av honom när jag tycker det räcker....

Vi tror nämligen att vi ha kommit på varför han blir så överenergisk.

Det blir ju när han är över trött och då springer han alltid och hämtar nån pipleksak, detta leder ju till att vi tar den leksaken och lägger på en hylla, då lägger han sig först och ska vila men kan inte riktigt komma till ro utan hämtar istället en ny leksak och så fortsätter det....   

Nu har vi ställt undan korgen med alla leksaker, det enda han har framme är ett urätet märgben, så då blir det vi som styr lite mer över lekningen då han blir alldeles för snurrig av att ha tillgång till alla leksaker samtidigt.

Nu får vi hoppas på att detta gör kvällarna lite lugnare, det funkade iallafall igår kväll då han redan halv 9 låg däckad och sov??   

Efter kvälls promenaden gick han ganska omgående o la sig men tror att veckans alla "damp" kvällar tröttat ut honom ganska mycket.....

Sammafattningsvis, passivitets träning väldigt viktig för denna vovven!!   

Han skulle kunna köra på tills han stupar om han va tvungen.....

Och pip leksaker stressar upp honom rejält....


Men som sagt, kurs imorn igen och det ska bli super kul! Jag ha köpt en ny träningsväst till mig själv från Hööks. Super bra med många fickor och MITT namn broderat på bröstet.   

 

Kul att unna sig lite fina träningskläder!!

Beställde även ett agility hinder! Ska bli kul att testa det ute bara det torkar upp lite på gräsmattan!   


Nej, nu ska jag gå och ta en dusch och plocka av Max tuggbenet.....   

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömberg - 16 juni 2013 15:48

Idag provade vi för första gången o lägga ut ett litet blodspår till Max och hej va det gick undan....?!    Tror han tyckte det va kul, kanske va lite väl ivrig men det är ju lite av hans signum.    Han gick fel en gång då han skulle korsa en sti...

Av Malin Strömberg - 20 april 2013 15:45

Idag har vi varit en sväng på djuraffären och kollat!! Mycket spännande tyckte Max och STORA ben hade de.....   Han skötte sig bra trots allt...Måste ju träna i alla miljöer då han har så lätt att bli lite väl ivrig och ofokuserad på nya plats...

Av Malin Strömberg - 16 april 2013 17:41

Nu börjar det kännas lite som vår i luften! Ljumma vindar och varmt och skönt när solen är framme!! Är ju super härligt, dock liite tråkigt att vi inte tar oss över ån nu med Max... Fullt med vatten på isen!! Nu får man nöja sig med att gå ner till...

Av Malin Strömberg - 9 april 2013 17:37

Ja jag är så nöjd med min lilla vovve!! Han sköter sig exemplariskt vid koppelpromenader, bara liite dragig de första typ 5 minuterna och det är väl för att han är lite pigg att komma iväg?! Ihelgen ha jag och gubben varit ut med honom 2 svängar bå...

Av Malin Strömberg - 5 april 2013 15:11

Då har man gjort en arbetsvecka igen, dock en 4 dagars och det är ju inte helt fel. Ha varit förkyld och risig hela veckan så det har varit liite tung jobbat men det går ju bara man vill!?      På hundsidan har det väl inte hänt så mycket. Han är...

Ovido - Quiz & Flashcards