Stromberg

Alla inlägg under december 2008

Av Malin Strömberg - 31 december 2008 11:06

Nyårsafton idag....blir väl inget speciellt, nån go middag och ett glas rött till det men ska inte iväg nånstans bara hemma.

Det är ett strålande väder ute iallafall! Solen skiner och inte kallt, runt nollan just nu?! Som det skulle vara vår?? men skulle tro att det blir lite kallare nu när det har klarnat upp?!

I morse skjutsa Peter in Joakim och Johanna till tåget, dom åker ner till sin mamma. Så nu blir det bara jag och Peter några dagar....känns lite konstigt men oxå lite skönt....tycker jag iallafall. =)

Nu ska jag kolla om det finns nåt att äta till lunch sen blir det en sväng o handla lite som behövs till nyårs middagen. Jag har en fläskfile men vet inte riktigt vad jag ska göra med den, hur jag ska tilllaga....?? Får klura lite mer men det blir nog som vanligt, steka på med nån god sås och klyft potatis! =) Och så självklart ett god sallad till oxå!

Av Malin Strömberg - 29 december 2008 16:42

Jaha då har man jobbat en dag och det gick ju det oxå.....Men fy så segt och tråkigt det va idag!! Har haft lite svårt att inte gå i min egna lilla värld. Sådär som ofta blir när man har tråkigt så man går bara och tänker på en massa annat som är roligare...=)

Ja men bara en dag till så inget att deppa ihop för?! =)

Det är riktigt kallt ute nu..brr..Sådär mysigt så det knarrar under skorna när man går!

o ikväll ska Johanna ha nån kompis här som ska sova över, så då får jag nog stoppa i båda öron propparna när jag ska sova??! =)

Nej jag kommer inte på nåt vettigt att skriva just nu.

Bye för idag!

Av Malin Strömberg - 28 december 2008 20:51

Ja då va det dags o jobba imorgon. Har blandade känslor inför det?! Är ju alltid segt o kliva upp o jobba klockan halv sex på morgonen och det är ju inte direkt så man har saknat jobbet, men det är ju bara 2 dagar sen få man ju vara ledig igen! Så det är väl inte så man går under av det?! =) Dagarna brukar ju ändå gå så fort!

Ikväll va jag ute och premiär gick med mina nya gå stavar som jag fick av Peter i julklapp! Det gick bra och det kändes att man fick ett annat tempo på stegen. Peter tyckte jag gick fortare, brukar alltid halka efter lite när vi går tillsammans. Han tar ju större steg än mig ju! =) Men idag hängde jag med hela tiden, till och med i uppförsbackarna!? =)

Tidigare idag va vi en sväng till Birsta. Jag kolla lite på HM om det fanns nåt, ha ju fått presentkort där av Peter. Men hittade inget, får kolla på HM i stan i stället. Bruka ju finnas mer där tycker jag! Sen va vi o handla mat på Willys oxå.

Lägger upp 2 bilder från Hoting, en bild på Bull- världens goaste hund! Och en bild på Jojje-rund och go! =)

Tack för idag! =)

Av Malin Strömberg - 27 december 2008 17:45

Ja då va man tillbaks i sundsvall igen. Va väl hemma ungefär halv 4 så resan gick väldans bra. Åkte vid 1 ungefär. Så nu har man sprungit runt här hemma och packat upp och stökat. Blev pizza till middag så man är hyffstat mätt nu....=)

Jag har sån jäkla träningsvärk (eller vad man ska kalla det??) i halsen/nacken!!?? Igår när jag skulle ta in Jojje för ridtur så halkade jag bakåt o slog i bakhuvet. Spände mig väl så mycket så därför har jag nu värk...inte såå kul!

Men ridturen gick bra! Jag red som sagt Jojje, Johanna på Timo och så körde pappa på Burre. Jojje va så pigg/glad och frammåt så jag blev nästan lite förvånad...? men det va kul att han tyckte det va kul! =)

Usch nu är det bara söndag kvar sen måste jag upp och jobba 2 dagar igen! Känns lite konstigt för det kommer bli en konstig vecka med 2 dagar jobb, 2 dagar ledig, 1 dag jobb och så är det helg så 2 dagar ledig. Sen jobba måndag, ledig tisdag, sen jobb resten av veckan... Så det blir 2 konstiga veckor sen som vanligt igen med 5 dagars veckor.....huvva!! =) Vill bara va ledig känns det som nu!! =)Tiden går ju så fort när man är ledig så man skulle behöva en hel månad för att det ska kännas som man verkligen har hunnit va ledig och göra allt man vill hinna med?! Ja man är ju aldrig nöjd...

Nej det blir allt för idag! Kommer kanske bilder från Hoting vid senare tillfälle!

Bye!

Av Malin Strömberg - 25 december 2008 12:19

Tänkte att jag ska skriva lite, va ju några dagar sen nu!

Nu har julafton varit och den va trevlig som den brukar. Lite annorlunda när vi bara va 4 stycken men det va ju lugnt och skönt det oxå. Ingen stress kan man säga...=)

Är nöjd med julklapparna. Tack så mycket till dom jag fått av! =)

Nu är Peter och Johanna på väg hit till Hoting. Kul att det kommer hit lite mer folk och så ha jag ju saknat Peter lite...=) Han har tagit bort gipset men jag har inte sett hur det ser ut än. Ska bli spännande att se!

Imorse blev det sovmorgon för mig. Sov ända till 9 men det va skönt! Tror jag behövde lite sovmorgon, har ju inte haft ro i kroppen och kunnat sova så länge sen jag kom hit. Första morgonen är jag alltid vaken tidigt, och igår skulle jag släppa ut hästarna men i morse sov jag såå gott!!! =)

Ska flytta ut mina grejer till "Farfars hus" nu för jag och Peter ska sova där nu. Johanna får sova uppe där jag sovit tills nu. Skönt för mig och Peter och va lite för ass själva när vi ska sova. Blir som lite mer privat....=) Johanna får ju hela övervåningen för sig själv så det ska väl gå bra för henne?!

Allt för denna gång...

Bye!!

Och god fortsättning allihopa! =)

Av Malin Strömberg - 22 december 2008 19:51

Ja då va man på plats. Resan gick smidigt och bra. Det kan man göra fler gånger om det skulle behövas...=)

Ha både hunnit hjälpa pappa med hästarna och hjälpt mamma och torka golven...Nu känner jag mig en aning trött och seg. Börjar känna av halsen igen som jag kände i morse. Hoppas det inte blir sämre utan BARA bättre! =)

Tog ett kort på Jojje oxå som jag tänkte lägga ut här men hittar inte igen det på telefonen. Det kommer väl senare?! =)

Han ser ut att må prima iallafall! Rund om magen och ett vaket uttryck i ögonen....Borsta honom lite och greja och jag tror han kände igen mig...?? Hoppas det iallafall! =)

Nu ska jag ringa hem till gubben så han vet att jag lever, sen blir det lugnt tror jag?! Mamma håller på koka knäck och greja. Hon är duktig hon...

Bye!!

Av Malin Strömberg - 22 december 2008 09:15

Ja här kommer en bild på julgranen( den blev lite grumlig....)

och så en bild på mina nya tomtar som jag beställde från "margaretha". Tycker dom sitter bra där på paradhyllan men ha fått sätta en dubbelhäftande tape bit under dom för Peter ha varit nära att riva ner dom flera gånger redan....

Av Malin Strömberg - 22 december 2008 08:58

upp till Hoting!! Ska bli skönt!! Känner mig bara lite spänd över tåg/buss resan?! Det va ju så länge sen man åkte tåg/buss så jag ha ju glömt bort "hur man gjorde" och hur det är.....men det går nog bra när man väl på plats! =) Tåget går kvart över 10 så jag är i stort sett färdig packad!

Igår gjorde jag jul här hemma! Mycke som ska grejas med, först städas av oxå så det tog i stort sett hela dagen! Med en paus då vi va ute på prommis då förstås...en härlig prommis när det va ljust och så hade det kommit härlig vit "kallsnö"!! Snöat mer i natt/ igår kväll så nu är det tok mysigt! Jul stämmningen är på topp med mycke snö och pyntat och klart inne, till och med granen är på plats och det luktar så gott tillsammans med doften av hyacinter..........

Nu tror jag att jag måste ta ett kort på granen och lägga in....

Ovido - Quiz & Flashcards