Stromberg

Alla inlägg under juli 2009

Av Malin Strömberg - 29 juli 2009 19:01

Igår hade jag en skit dag på jobbet. Orkade inte skriva nåt här i bloggen heller. =s Min vikarie kollega som va så hängig i måndags va sjuk igår, plus 2 stycken till i gruppen. Såå det blev ju förstås stress och jag gick själv hela dagen. Kändes som jag bara gick och gick och gick....Men det gick ju och jag hann med att GÅ till alla ställen jag skulle till! =)

Och trots att jag gått så mycket på jobbet så va jag o P ute på prommis igår kväll oxå?! Men det va en skön prommis i kvälls solen utan stress! =)

Idag har då varit en bättre dag för min kollega var tillbaks på jobbet igen. =) Man drog en lättnads suck när man såg henne i morse. Ibland behövs det inte så mycket för att göra en på bra humör?!

Och ingen fisk har jag fått än trots att jag går ner varje dag o provar men, jag ger mig ICKE!  

En sak som jag tycker är riktigt äckligt nu för tiden är alla bananflugor!! Fy fan det går verkligen inte lämna nånting i diskhon för då är det fullt där och till och med om man lämnat en tekopp med lite the kvar i??? Jag visste inte att dom gillade the?? I alla blomlådor i jorden är det fullt av dom och så även i växthus. Jag hoppas det lugnar ner sig lite snart!

Ikväll startar Timo på solänget! (snart faktiskt...) Så då ska jag kolla loppet på nätet och det ska bli såå spännande och se!!! Kan väl inte vara troligt att han vinner igen men jag hoppas det går riktigt bra ändå!

Tänk att man fick bli ägare till en vinnare till slut ändå?? Även om det är mest bara på pappret som jag är ägare men man kan ju njuta av det ändå?! =)

Nu ska jag gå och kolla så min inloggning på atg funkar och "rigga" så jag kan kolla loppet sen!

Bye bye

Av Malin Strömberg - 27 juli 2009 17:43

Ja nu har vi röjt bort tallen!! Är förstås klyvning kvar men det får bli sen när man får lust för nu känns man bara less på den där kådiga jobbiga tallen!! =)

Annars så är måndagen avklarad, jobbmässigt alltså. Det har rullat på och är väl mest som vanligt... Min vikarie kollega va lite rasslig i halsen så jag hoppas hon inte blir sjuk?!

Och ingen fisk får jag??!! Har gått ner varje dag och kastat några kast då och då men inte ens ett litet napp får man! Är väl troligtvis fortfarande för mycke vatten och grumligt för att det ska finnas nån firre?!

Men jag ger mig INTE!!! Ska få fast en gädda innan jag ger mig! =)

Idag har jag fått lön så jag undrar om jag ska vara duktig och betala räkningar nu istället för att sitta här och skriva om egentligen inget speciellt.....=)

Jo det ska jag göra!

Bye bye

Av Malin Strömberg - 26 juli 2009 12:48

Nu har vi kapat ner tallen?! Igår kväll fick den falla....=) Så nu är det ännu tommare på framsidan! Är ju lite tråkigt men det behövdes ju för grenarna va alldeles död så den såg ut som ett spökträd! 2 STORA skatbon va det i toppen.

Nu har vi släpat och dragit och slitit dessa jäkla grenar, är "bara" stammen kvar nu som P har kapat upp. Dom ska fraktas bort till klyven för att klyvas upp. Det är ett jäkla jobb med att fälla träd på tomten!! Att fälla det är ju det lättaste, ta reda på skiten sen är ju inte såå roligt...

Annars är det fint väder idag med lite sol och hyffsat varmt, härligt det! =)

Av Malin Strömberg - 25 juli 2009 13:04

Ja då va det helg och första veckan avklarad! =) Det har gått bra men ha som sagt varit rätt trött..Det blir säkert bättre till veckan när man börjar komma in i att kliva upp på morgonen.

Vet inte riktigt va man ska hitta på idag. Vädret är hyffsat, inge regn iallafall än så länge?! Hoppas det är uppehåll ett litet tag nu så det hinner torka upp lite. Annars är det nästan risk för att blommorna börjar mögla??! Det är ju så rått i luften oxå.

Har provat och fiska lite idag i ån men det blev inget...P har ju dragit upp gädda (2 st och en tappa han) så nu vill jag oxå ha en!! Tror det är alldeles för mycket vatten i ån nu, och så är det alldeles grumligt! Men lugnar det ner sig med regnandet lite så vattnet klarna lite så ska jag nog banne mig få upp en gädda jag oxå!! =)

Men nu tror jag det blir en sväng ut till Birsta( som vanligt...), sen måste jag komma igång o motionera så det blir väl prommis eller cykeltur sen.


Bye bye!! 

Av Malin Strömberg - 22 juli 2009 17:28

Fy tusan! Fan är trött som en gnu!! Att det ska va såå segt att komma igång efter semestern...Det går ganska bra o kliva upp även om jag är riktigt jäkla trött, men sen när jag kommer hem efter jobbet känns det som jag skulle kunna somna när som helst?!

Igår kväll skulle jag o P se på Midsommer, men ingen av oss vet hur det sluta....=) Jag somna redan efter ca 40 min och vakna kvart i 11. Måste ha sovit riktigt hårt oxå för att vara framför tvn för man brukar ju alltid höra tvn i bakgrunden men jag har inget minne av att jag gjorde det...

Varit tråkväder 2 kvällar på rad nu så jag har verkligen inte gjort nåt, men ikväll skiner solen så det blir en cykeltur iallafall Ska bli skönt de och få lite frisk luft.

Tog föresten in 2 jordgubbar alldeles nyss! Tror det har blivit en 6 stycken gubar på plantan och det mognar nytt hela tiden Det är såå gott att ta direkt från plantan, synd bara att det bli max 2 per gång. Inte direkt så man kan plocka in och äta som efterrätt med glas eller vad man nu vill ha till. Men gott är det iallafall! =) Ha funderat på att plantera några jordgubbs plantor, nästa år kanske det blir så jag slår till på det?!

Nej nu orkar jag inte skriva mer idag....

Hej hej!!

Av Malin Strömberg - 20 juli 2009 19:13

Ja fy tusan va det ha regnat idag?! Och inte verkar det som det tänkte sluta heller....Det är "bara" 99 % luftfuktighet i växthuset??!! =)

Nu ÄNTLIGEN har vi (eller det är väl P) fått igång stordatorn igen! Fick köpa nytt moderkort och byta ut. Och det visade sig vara inte så bara och byta det?! Jag fatta ingenting om sånt där men det är en himla tur P kan! Mycket med det här med datorer måste jag säga. Bara alla kablar som ska hit och dit, och sen drivrutiner som måste installeras osv....Man bli helt snurrig!!

Men nu ska väl datorn funka ett tag till får vi hoppas iallafall! =)

Ska fortsätta lägga till lite favoriter på datorn nu. Man orkar ju inte skriva in adressen varje gång. Brukar ju sluta med att vi ha en sisodär 30 olika hemsidor på favoriter....=)
Bye bye!! 

Av Malin Strömberg - 20 juli 2009 11:48

Jaha då va man på jobbet igen då. =(

Känns inte allt för kul men det har gått hyffsat bra. Det bara regnar ute ändå och då kan man väl lika gärna jobba?!

Vi är inte många som jobbar så det finns nåt hela tiden o göra och det är ju bra för dagen har gått fort! Men det va lite snurrigt i huvet i morse innan man kommit igång. Man har ju liksom kopplat bort jobbet nu ett tag....=)

Nej nu känns det nästan som skulle kunna ha lite semester igen! =)


Hej hej.



Av Malin Strömberg - 16 juli 2009 21:26

Bara 3 dagar kvar av semestern!! BLÄ!

Idag har jag haft en heldag med min faster Marianne. Hon kom igår kväll med min bil från Hoting och sov över här. Åkte vidare till sthlm med buss idag 17.00

På förmiddagen va vi ute på en cykeltur. Det blev väldigt varmt! Va ute nästan 1 timme. Sen efter lunch en sväng till Birsta.

Jag fick en ampellilja+kruka av henne och så köpte en riktigt skum orcidee. Som det syns på bilden är som en hög stam med många vita blommor. Har aldrig sett nån sån förrut så då måste man ju köpa....=)

Fiske setet som syns på bilden köpte jag på ÖB för bara 148 kr?! Tyckte det inte alls va så dyrt för det är ju komplett med både kastspö och metspö! Självklart hade jag ju en baktanke med att jag köpte det, så på lördag ska jag o P åka o fiska?! P ska klura ut nån bra sjö vi kan åka till. Tänkte ju dra upp nån stor firre! =) Blir säkert mysigt bara vädret blir bra som "dom" har lovat?!

När vi kom hem från birsta blev det fika. Marianne hade köpt en blåbärskrans som vi tog till kaffet. Då fick jag en födelsedags present i förskott av Marianne. tenn armbandet på bilden! Jäkligt snyggt tycker jag och jag trivs redan i det! =) Tackade SÅ mycket för det! =)

Annars har det varit en riktig åsk dag idag. Det har mullrat mycket och kommit nå regn men inte mycket regn...Har mest varit varmt och en aning kvavt så det har kännts i huvet!

Stor datorn är helt paj nu så jag måste använda gammel datorn med svajjig skärm. Det känns i ögonen att man blir trött av att titta på den här skärmen. Man fattar inte hur man klara av det när man bara hade den här datorn?!

Tror att det är nåt som är trasigt och måste bytas ut på stordatorn, så det blir väl nåt som måste försöka inhandlas?

Tur vi har den här datorna iallafall för man är ju hyffsat beroende av datorn...

Nej nu håller jag på kissa på mig (intressant...), så nu avslutar jag för denna gång!

Bye bye!

Ovido - Quiz & Flashcards