Stromberg

Alla inlägg under december 2009

Av Malin Strömberg - 31 december 2009 10:20

Inte så märkvärdigt tycker jag med nyårsafton. Bara bra att det blir mera ledigt från jobbet.....   Men usch va tiden går fort?! Nu är det bara 4 dagar kvar på min ledighet?!   Man tycker det är så mycket när man ska vara ledig 11 dagar men det är ju egentligen ingenting om man tänker hur mycket man jobbar?! Men man ska vara glad för det lilla!


Igår va jag o P på bio, Luftslottet som sprängdes. Det va inte den bästa av dom 3 filmerna i triologin men helt klart sevärd ändå! Man kan ju inte se dom 2 första utan att se den sista om man säger så....  


Annars ha det ju varit så kallt några dagar så man ha ju knappt kunnat vara ute... Idag är det bara minus 11 men då snöar det ju istället...Inge fel med snö dock men nu ha det snöat mycket på sistone?! Antingen är det skit kallt eller så snöar det. Är det vinter då eller??   

Blir nog köra in ved idag. Måste passa på när det inte är så kallt, ha ju gått mycket ved dessa kalla dagar.

Blir sen inget märkvärdigt firande av nyåret. Blir jag o P en god middag med ett glas vin till det och så ska vi ju faktiskt lyxa till det med ost o kex till kvällen?! Men sen får det va slut på allt detta ätandet av onyttigheter!!    Återgå till det normala igen....


Tack o hej och GOTT NYTT ÅR!!!!


Av Malin Strömberg - 28 december 2009 18:54

Men ha ju varit uppe hos mor o far o firat jul!! Åkte upp dan före julafton och kom hem igår kväll. Har haft det väldigt trevligt och det händer inte så ofta men i år va vi där alla syskon?! Typiskt nog lagom till julafton bröt en förkylning ut för mig.....   Hade ju känt att det va nåt på g dagarna innan men tänkte att det skulle väl dra sig tillbaks men hade tyvärr fel. Men ha ju klarat mig från feber så det har ju gått bra ändå! På julafton "gick jag på" ipren men sen blev jag ju bättre o bättre. Är fortfarande snorig som tusan så det ha varit en envis förkylning denna gång?! För mig brukar det ju gå över på en par/tre dagar....

Så det har blivit en lugn julhelg. Har tagit det mest lugnt (som man ska när man är ledig   ), pysslat lite i stallet, skotta lite hästskit/snö, lekt med Alma, kollat på tv, en liten promenad med Bull o P (han kom upp på juldagen). Ja så det ha varit en skön helg synd bara att tiden alltid ska gå så fort?!    

Inte så mycket julklappar i år eftersom vi bestämt att bara köpa till en var (vi lottade vem vi skulle handla till)

Så mina julklappar i år blev: En armbands klocka från Macu, Ett guldhalsband    och en spikmatta från min gubbe   

En tygväska från Joakim och så fick jag o P 2 gemensamma julklappar, en kastrull från svärfar o Sonja och ett Rolf Lidberg troll från svärmor.

Det va bara Alma som fick från alla så hon fick MÅNGA klappar, men det är ju så det ska vara. Är ju barnen som ska ha vi vuxna är det ju inte såå noga med....


Idag jobbade P men jag ha varit ledig( även ledig i morn o på ons, P oxå ledig nu fram tills den 4:e), så ha grejat en del här hemma..... Alltså ha städat en del, skottat lite snö och tvättat lite. Är rätt så skönt att få lite gjort när man bara slöat några dagar?!   

Nu ha jag skrivit så mycket så nu får det räcka för denna gång!

Avslutar med en härlig bild på Alma när hon är på sitt favorit ställe! Hon verkligen myste när hon fick sitta mitt på bordet och vi andra satt runt omkring. Då fick hon verkligen känna att hon "va med"!   


Tack o hej!!!     

Av Malin Strömberg - 21 december 2009 17:19

Nu ha vi verkligen fått snön vi väntat på så länge och det med besked!! Snöade hela dagen igår, i natt och nästan hela dagen idag?! Slutade väl snöa nu på eftermiddagen nån gång. Så det har kommit en hel del. Jag fick ta sats med bilen när jag skulle köra in här hemma för att komma in o inte köra fast?! Och då skottade jag ändå igår mitt på dagen....  

Men det är ju härligt med snö och riktig vinter så jag klagar inte. Hoppas bara dom kan få ordning på vägarna lite snabbt nu för det blir ju sånt trafik kaos när det kommer så mycket snö. Har blivit så jäkla spårigt, knöligt o halt trots att dom plogat så jag hoppas dom kommer på att dom kan hyvla vägen så den blir lite bättre?! Jag förväntar mig förstås inte att dom kommer göra det, för det brukar va dåliga vägar i den här stan på vintern....


Annars har jag gått o fått ont i halsen??!!   Typiskt att man ska bli förkyld när man minst av allt vill bli det?? Men förhoppningsvis blir det inte värre. Brukar ju oftast klara mig från feber o så..... "Peppar peppar, ta i trä"  Får käka esperitox!!   


Nu håller P på skotta ute med snöslunga så jag tro jag ska gå ut en sväng o inspektera!   


Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 20 december 2009 12:10

Nu ha Alma varit på snabb visit hos faster!   Även hennes mamma och pappa och Tommy ha varit här....

Dom kom rätt så sent igår med tåg och sov över till idag. Åkte vidare till Hoting för ett litet tag sen med Tommy. Det va alltså därför Tommy kom hit igår, för att hämta dom!   

Alma har vuxit på sig väldigt mycket och kryper runt nu. Världens charm troll!!! Mysigt att få gosa lite med henne och nu längtar jag tills på onsdag ännu mera, då får jag träffa henne och alla andra!! Då bär det alltså av upp till Hoting. Jerry kommer med tåg hit vid 11 och jag slutar jobba 11 (tagit några komptimmar). Så jag åker o hämtar honom sen åker vi väl så fort jag blir klar.... Ska bli SÅ kul!!!!

Här en bild på Alma och faster Malin....

  

 Visst är hon väl söt??!!   


Annars snöar det idag och blåser!! Men det är ju bara bra att det kommer lite mer snö, så är det mindre risk att den tinar bort.....

Vi ska väl ut o gå en sväng nu tro jag. Ska bli skönt att komma ut o få lite luft för igår va det ju så kallt så man va inte ute så länge allt för gärna.....Men idag är det bara några minus grader. Sen blir det kanske lite snöskottning....  


Bye bye   

Av Malin Strömberg - 16 december 2009 17:30

Nu ha dom börjat blomma mina amaryllis! Bara en som inte börjat men den är på g den oxå.

Här är några bilder på dom.....

 

   


Och här en bild på en rolig julcider jag prova i lördags. När man vände på den blev det glitter som "åkte runt" i flaskan. Vet inte om det syns så bra på bilden men....

     

Av Malin Strömberg - 15 december 2009 17:47

Ja nu törs jag nästan tro att det är vintern som kommit?! Började snöa igår kväll och idag ha det kommit en hel del oxå, så nu är det säkert en decimeter snö?! Och nu sa dom att det skulle bli riktigt kallt några dagar oxå, så då tinar ju inte snön bort. Så nu kan man börja hoppas på en vit jul igen men man vet ju aldrig. Kan ju hinna ändra sig innan nästa torsdag.....

Men bra mysigt är det iallafall med snö!   

Vi ska ut och gå sen i snön....


Har varit till frissan idag så nu är håret "bus kort" igen! Är så skönt och sitta där och se håret flyga åt alla håll och bort från huvet!   


Så iallafall så har det varit en bra dag idag med snö och frissa besök! O imorn är det onsdag....


Bye bye   

Av Malin Strömberg - 13 december 2009 10:03

  

När jag vakna imorse spelade dom lucia sånger på radion sen klav jag upp och tände 3:e ljuset, så nu är det inte långt kvar till jul!!


Kom inte i säng förrän vid halv tolv igår (såg på nån konstig film på tv), så sov ända till halv 9 imorse??!! Skönt med sovmorgon!!  Men imorn blir det tidigt igen för ha tidig vecka och måste upp vid 05.....Känns väldigt tidigt när man tänker på det men det brukar gå bra.

Igår kväll fixade jag 2 julgrupper med hyacinter. Har även fixat amaryllisarna med röda krukor o mossa o grejer. En av dom ha föresten börjat slå ut, lite tidigt kanske men dom brukar ju stå ganska länge. När jag ändå skulle ställa fram julgrupperna så passade jag på o byta dukar, så i vardagsrum o byrå i hall (där grupperna står) är det röda jul dukar nu....

Va ute o rände i Birsta igår och fick en hel del av det som står "på listan" gjort men jag kanske åker ut en snabb sväng idag oxå......

Igår fixade jag iallafall påslakan till Alma, så nu är allt fixat inför stor främmandet från spanien!!   Va även o hämtade vinter kläderna dom skulle få till Alma.

Ska bli så spännande och träffa Alma igen o se hur mycket hon ha vuxit på sig. O självklart ska det ju oxå bli trevligt o träffa bror och Macu oxå!


Nej nu tror jag faktiskt vi ska ta en promenad i det lite kallare vädret. Är ju faktiskt några minus grader idag så man kommer väl frysa lite för man är ju inte van det?!


Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 11 december 2009 18:50

Då va det fredag kväll och de är skönt det! Fick efter visst tjat jobba 7-16 idag, så va ju hemma en aning tidigare än om jag slutat 18. Så himla skönt!!

Så nu har jag ju hunnit med att slå in alla julklappar till gubben! Blev 4 stycken i år?! Vet inte vad han gjort men han måste ha varit väldigt snäll i år när han ska få så många julklappar??!   

Idag ha det kommit lite snö och till veckan skulle det bli kallt o kanske komma mer snö, så det kanske blir vinter lagom till jul ändå?? Hoppas!


Idag såg jag föresten ett litet "lucia tåg" för första gången på väldigt länge. De va på kulturmagasinet dom hade ett för personalen och det va lite mysigt att höra lucia sångerna. Är ju stämningsfullt.


Ikväll blir det "På spåret" och "Skavlan" på tv!! Robbie Williams och Will Smith skulle vara gäster på skavlan så det måste jag se....


Nej nu orkar jag inte skriva mer idag....

Bye!!

Ovido - Quiz & Flashcards