Stromberg

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Strömberg - 14 juni 2012 18:07

Regnet det bara öser ner ute!!

Typiskt bara för att jag tänkte ta en prommis om det nu inte började regna, och så gjorde det ju de....  

Samtidigt är det ju lite mysigt med regn oxå så jag är ju lite kluven! Mysigt att bara sitta inne och mysa och kanske kolla på en film kanske?!  


Tog in första gurkan idag!! Jag har ju 2 sorter och det här är en liten sort med gurkor på ca 10 cm, så den är ju inte stor?!   Men smakade gott!!


Fredag imorn igen och alltså helg!! Har inget speciellt planerat men kom på nu att vi kanske skulle kunna åka och fiska?!! Få höra med gubben vad han tycker....  


På återseende!!     

Av Malin Strömberg - 11 juni 2012 19:54

Tänk va fort tiden går??! Midsommar nästa helg men ingen riktig sommar värme än... Men det brukar ju kunna vara ruggigt på midsommar så än kan man nog få vänta på den riktiga värmen!  


Det har hänt en del i växthuset och bland blommorna. ALLT är planterat på de ställen de ska vara och nu känns det nästan lite trist för man vet inte riktigt vad man ska göra??! Har ju jämt funnits nåt som ska göras. Planteras, skolas om, grävas..... Blev ju som lite "stilltje" nu?! Bara och vattna och hålla efter och vänta på skörden......    


Här kommer lite bilder!

Först en bild på jordgubbslandet! Vi har redan fått provsmaka en par gubbar men nu blommar det för fullt så snart blir det nog några fler.....

 

Gurkorna är på g i växthuset!!

   

Sist att få komma till större boning va melonen! Dom plantera jag i hinkar igår!

 

Och tomaterna växer och frodas..... Nu vill vi att det ska bli lite tomater oxå!!

 


Va och plockade en "liten" bukett liljekonvaljer härom dagen, så nu luktar det riktigt fräscht här hemma!!

 


Vi har ju köpt ett plommon träd i år oxå!!   Har glömt att fota men ska väl göra det sen. Det ska bli gula söta plommon på den sen, om några år.....   Hoppas vi iallafall!!  


Och här är en bild på fuchsian som jag har hängande i lönnen i vår lilla "skugg oas" som jag har hållit på fixa till i vår. Den är väl fortfarande lite under uppbyggnad med diverse perenner i slänten nedanför men bilder kanske kommer när det hela börja ta sig lite mer.....   

 


Besiktade min bil idag och det gick ju bara bra så nu kan man köra på ett år igen!!   


Nu ska jag ta en dusch och sen vila mitt värkande huvud!!  Måtte det ge med sig snart!!! *less* 


  

Ovido - Quiz & Flashcards