Stromberg

Alla inlägg under september 2008

Av Malin Strömberg - 28 september 2008 19:14

Ja nu har jag äntligen köpt ny soffa som jag gått o funderat på säkert ett år...=) Det blev en svart?! men det fanns ju inte s mycket o välja på...Kommer säkert bli ett helvete med allt katthår men klädrollern får ligga framme så det är lätt att rolla när det behövs.

Blev en del andra saker inhandlat på ikea oxå, som vanligt. =) Säng bordet ska jag ha uppe i "gäst rummet". Har redan en likadan men det är ju 2 sängar så nu kan jag byta ut pallen som är som sängbord nu. Den var prissänkt oxå så den kostade bara 69 kr! Perfekt!

O överkast till vårat sovrum!

Peter köpte ett par jeans, 5 pack strumpor och 2 pack T-shirt å HM. Ville ha lite nytt till Riga resan.

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag mer än städat då...

Igår bytte jag gardiner i sovrum och kontor. Nya gardiner på kontor så jag fick sy upp dom. Men det blev väldigt bra!!

Sen har jag slängt bort alla sommarblommor, nästan. Krasse är kvar och tagetes i tunnan vid bron. I växthuset är det bara körsbärs tomater och busktomaterna kvar. Dom får väl va kvar nån vecka till, sen gör jag vinter där oxå.

Va på stan och käka lunch/fika med Khanitta(från förra gruppen) och Bon, och en kompis till Bon(vet ej vad hon heter??), det va väldigt trevligt! Och kul o träffa "bruden". Längtar verkligen tillbaks till "gamla gänget"!!

Ja det va min helg och nu är det söndag igen...tiden går såå fort! I morn börja jag 9 så man får lite sovmorgon, och så är det kortvecka. Bara 3 dagar, skönt!!

Av Malin Strömberg - 25 september 2008 17:43

Ja idag va vi på polisstation o fixa Id-korten, så nu är det bara o hoppas att de hinner komma!! Hon på polisen trodde att det skulle hinna komma till torsdag, och sa att vi kunde ringa o fråga nåt senare. Dom fick tydligen posten vid 9 så har det kommit då på torsdagen hinner vi ju hämta dom när vi åker till sthlm....

På tal om polisen, dom har varit på hugget idag efter vägarna med mycket kontroller.Alkotest tror jag... Först i morse när jag åkte till jobbet stod dom i mörkret o lurade men jag blev inte stoppad, sen stod dom vid 10 tiden nere vid kulturmagasinet, jag "klarade" mig då oxå. =) Men för nån vecka sen fick jag stanna o blåsa en morgon, dom stod efter vägen som går utanför oss. Det gick ju bra och fast man vet att man är säker så blir man lite nervös och små stressad?! Dom har den inverkan poliserna.....=)

O imorn är det fredag....skönt!! Tror jag ska va lite huslig i helgen o byta lite gardiner?! Känns inte som det passar så bra med vita spetsgardiner nu när det är höst?! Och så ska jag rensa bort blommorna i lådor och krukor, dom ser inte roliga ut nu!! Sist men inte minst så ska jag och förhoppningsvis Peter åka o titta på soffa på IKEA!! Kanske köpa om vi hittar nån fin färg. Vet ju vilken soffa det blir, Ektorp, men är så osäker på vad jag ska ta för färg???

Hoppas det blir fint väder i helgen oxå för i veckan har det ju varit helt perfekt väder!

Allt för idag! Bye!!

Av Malin Strömberg - 24 september 2008 17:06

Jaha det är ju typiskt oss, hade helt missat att man måste ha pass eller nationellt id-kort när man åker till Riga?!! Shit måste genast fixa imorgon o hoppas att det hinner komma innan vi åker!!?? Det är ju faktiskt bara en vecka till vi åker....Va in o kolla polisens hemsida vad de har för öppet tider o det va ju precis att dom har öppet till 19.00 på måndagar, varför inte på onsdagar?? Usch nu blir jag stressad oxå...=(

Tur jag såg det när jag kollade lite på nätet om Riga. Blir lite irriterad på Peter som säger att han har kollat så mycket på nätet om Riga o vet så mycket nu om hur det ser ut och så. Han såg aldrig att det stod att man måste ha pass?? Nej det är väl för mycket att begära av en karl o tänka på såna praktiska saker inför en resa?? Det är ju vårat jobb vi fruntimmer!! Ja ja det löser sig säkert.....måste göra det!! =)

Av Malin Strömberg - 22 september 2008 18:22

Fy tusan va det är tungt på måndagar! Nu mer än vanligt när jag måste va i den här nya gruppen...saknar brudarna!! =) Otroligt att man redan är inne på 4:e veckan?! Tiden går fort!

Helgen har varit himla skön! Super härligt väder både lördag o söndag så man har bara njutit! I lördags va jag ut på en liten tur med Jojje oxå i solen....helt perfekt! Nu ha Peter ridit på Jojje oxå för första gången?! (lägger kanske ut bild sen nån gång) Blev nåt varv runt gården o jag höll i hästen med grimskaft samtidigt oxå förstås. Jag blev mest imponerad när han klev upp. Tog sig upp helt utan hjälp och på första försöket?! Det va bra gjort med tanke på att Jojje är ganska stor...=)

Jojje verkar iallafall trivas väldigt bra! Låg o vilade i hagen igår, så nu känner han nog verkligen att han har pension?!

Jätte mysigt o sova i stugan med brasa i öppna spisen! Man sover så gott när det sprakar av elden!!

Får skriva mer sen kanske för nu ska jag o Peter iväg o ränna lite...

Av Malin Strömberg - 18 september 2008 19:49

Ja snart iallafall. =) Har precis bokat resa på nätet till Riga. Åker 2.a oktober, en torsdag är det så jag måste ta ut 2 semesterdagar. (komma ihåg o göra imorn...) Lyxade till det den här gången så vi tog hytt med fönster o så ska vi försås ta buffe på båten på fredag! =) Ska bli kul och spännande o komma iväg, längtar!!

Har precis dragit runt lite med dammsugen här hemma. Behövdes men det är trögt o komma sig för o göra det.

Ja o imorn drar vi till hoting....=) Har bytt så jag börjar 6 imorgon o slutar 11. Det blev ju mycket bättre för då behöver jag ju bara ta ut 3 timmar kompledigt istället för 5?! Man får inte vara dum!! =)

Nej nu ska jag duscha o sen slappa vid tvn en stund. Måste sova tidigt ikväll för jag ska ju upp tidigt imorn!!=)

Bye!

Av Malin Strömberg - 17 september 2008 18:43

Vart tar dagarna vägen?? Jobbar 9-18 denna vecka och det är sämst!! Man får inte skit gjort. Kliver upp vid 7 tiden o tar det lugnt med frukost ch tidning( ganska skönt förstås...), men sen på kvällen hinner man ju ingenting! Har precis ätit och plockat undan o ni ser ju vad klockan är?! O trött som tusan är jag så man har ju heller ingen lust att göra så mycket. Men igår kväll tog jag mig i kragen o promenera en sväng. Det va ju ganska skönt när jag väl kom ut.

Ja ja inte mycket att göra än att kämpa på?! Trivs uselt på nya stället oxå men det är samma där.....man får kämpa!!

Idag klarade föresten Joakim uppkörningen till körkort!! Väldigt duktigt av honom tycker jag. Har gått undan när han väl satte igång. Han har redan varit ute o kört en sväng själv...=)


Nu ska jag kolla om vi ska åka o handla nåt i Birsta....

Bye!

Av Malin Strömberg - 14 september 2008 19:41

Detta såg vi när vi va ute o gick alldeles nyss....Landade här i Bergsåker?! Fränt!! =)

Av Malin Strömberg - 14 september 2008 16:13

Idag på förmiddan tog vi reda på älgkött. Men fy vad less jag va på det innan vi va klar!!! På slutet hade jag lust att bara mala ner rubbet till köttfärs men det blev lite stekar och grytbitar iallafall, och MYCKET köttfärs! =) Ca 30 kg kött totalt så nu är frysen full!

Och Izor blev väldigt glad när han fick mumsa lite älgkött oxå! =) Han verkligen älskar det!!

Och ikväll blir det spagetti och köttfärssås på färsk älgfärs, gott!!

Riktigt ruggigt höstväder idag, men det blir nog en promenix ikväll. Peter måste ju prova sina nya skor...=)

O imorn börjar jag jobba 9.00-18.00, i en vecka. Det tycker jag är lite segt. Hela dagen försvinner ju?! Men man har ju inte så mycket o välja på, inte jag som bestämmer ett skit!


Ovido - Quiz & Flashcards