Stromberg

Alla inlägg under maj 2009

Av Malin Strömberg - 30 maj 2009 12:43

En favoritlåt just nu...?! =)

http://www.youtube.com/watch?v=dFqw8_

Oxå ganska bra! Fattar inte vad han sjunger han om men han kan iallafall sjunga bra! =)

http://www.youtube.com/watch?v=liGJ3zo8uW4

Av Malin Strömberg - 29 maj 2009 21:07

Här kommer lite bilder från växthuset som jag tagit ikväll, så dom är pur färska...

Fick ett ryck ikväll och satt gurkan o en tomat planta i sina hinkar. Fick slut på plant jord så jag kunde inte sätta om den andra tomat plantan . Får fixa det i helgen för det måste verkligen göras!

Satte även om paprikan i större så får vi se om det händer nåt för det har gått trögt!

Och så en bild på Izor när han kom och hälsade på! =)

Nu har jag blivit mygg biten oxå! Va jäkla myggit ute nu....

2 veckor kvar nu, till spanien!!! =)

Bye för idag!

Höll på glömma, jag har köpt en ampel med "ampeljordgubbar". Så det ska bli kul och se om det blir nå gubbar. Den hänger i växthuset nu.

Av Malin Strömberg - 25 maj 2009 19:50

Va ett tag sen jag skrev nu men är ju så den här årstiden...mycke annat att göra och skönt att vara ute när solen lyser!!

Helgen gick skit fort som vanligt...=( Men jag har hunnit med både det ena och det andra, bla har jag målat brokvisten och så har jag klippt gräsmattan. Sen igår premiär grilla vi med vår nya grill!! Köpte en ny i lördags på granngården för vår gamla hade verkligen gjort sitt! Inte långt ifrån att benen skulle ramla av...

Igår kväll va det härligt väder!! (även i kväll...) Jag och P va ute o gick och det va alldeles ljummet i luften och man kunde gå med t-shirt och trekvarts byxor! Härligt och mysigt! =)

Denna vecka är jag "gräsänka" igen. P är på kurs i Lund och åkte idag och kommer hem på torsdag. Det är ju rätt tråkigt att sova ensam i stora sängen...=) Typiskt att jag jobbar sent denna vecka oxå. Känns extra stressigt när man ska tänka på allt själv, typ handla laga mat och sånt. Men går nog ändå lättare än det gjorde i höstas när han va iväg på kurs för då va det ju höst och mörkt, nu är det ju vår och solen skiner ju fortfarande! =)

Nej nu ska jag kolla på Färjan 2 på kanal 5! =)

Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 21 maj 2009 18:50

Ganska duktig va?? http://www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk 

Och överraskande! =)

Av Malin Strömberg - 21 maj 2009 15:48

Ja idag är jag ledig men imorn är det jobb igen, en dag innan det blir helg igen. Lite konstigt blir det men alltid skönt med en ledig dag! Känns som det skulle va lördag men så är det torsdag??

Har rensat i garderob och byrå idag och det blev en hel del som ska åka på tippen! (se bild!) Men nu blev det ordning och reda i garderoben och mer plats för nya kläder! =)

Blev en snabbis in till stan idag igen och hittade i vanlig ordning lite mera kläder...?!

Jag funderar på om man kan sälja cd skivor till fyndlagret?? Har en hel massa som bara ligger och tar plats, så kan man sälja dom vore det ju bättre än att slänga.

Vi håller på samla ihop skräp för vi tänkte åka till blåberget(soptippen) nån dag med allt skrot. Därför går jag igenom lite överallt om det är nåt man kan passa på och slänga då...

Nej nu skiner solen så jag ska passa på och gå ut innan det mulnar på igen! Det har ju regnat en del idag...

Bye

Av Malin Strömberg - 17 maj 2009 20:19

Ja va kul att dom vann eurovision! Helt klart bästa låten endå. Och så överlägset dom vann oxå?! Och storebror, jag tyckte spanien hade en konstig låt?? Och jag antar att jag kommer få mycke värme när jag kommer till er. Då kommer man väl klaga på att det är föör varmt istället?? Men jag ska ändå försöka njuta. =) Tänk att det är bara 4 veckor kvar tills vi åker?? Spännande!!

Men idag har det ändå varit helt ok väder här. Har varit ute o grejat en hel del i trekvarts byxor o linne. Skönt!

Ha skurat altan räcke i dag så nu är det vitt och fint igen! Sen ha jag målat lite vitt på brädorna under altan räcke, ska även måla vitt på brokvisten men först ska P byta ut några brädor som blivit rutten.

Och tänk att idag klippte jag lite gräs oxå för första gången i år!? Första gången är det nästan ul o klippa sen blir det bara ett "måste" och då är det inte lika roligt...=)

Ett nytt inköp idag blev det på HM, en klänning! Kosta bara 98 kr så det va ju som hittat! =) Den kommer få följa med till spanien!

Nu blir det duschen! Imorn börjar jag 06.00 så måste komma i säng i hyffsad tid ikväll...

Bye bye!!


Av Malin Strömberg - 16 maj 2009 21:15

Nu är det eurovision final! Och jag säger bara en sak, HEJA NORGE!?!

Tyckte aldrig sveriges låt va nå bra. Alcazar skulle ha vunnit istället....

Så därför hejjar jag på Norge istället. En riktigt bra låt som sätter sig i huvet och man går och nynnar på den utan att man tänker på det. =)

Ikväll ha jag och P varit ute o cyklat 1.2 mil! Duktigt va?? Men det är tråkigt att det inte är nån värme i luften. Man fryser ju om händerna!! Trist!

Nej nu ska jag fortsätta kolla på Eurovision!

Bye bye!

Av Malin Strömberg - 10 maj 2009 20:44

Här kommer lite bilder.

Vet ej om de kommer i den ordning jag skriver men ska försöka förklara i rätt ordning...

Först en bild från växthus lite blandade grejer,

Sen en bild till från växthus, tomat, gurka, melon och paprika plantor.

Sen en bild på helgen och förra veckans projekt, vedhögen!! Fy tusan så TRÅKIGT det är att klyva, men det måste ju bli gjort och nu är det inte mycket kvar. SKÖNT!

Nästa bild på Tujorna vi plantera igår. Inte så stor nu men blir väl snart lite större? Blir väl ungefär 2 meter när de är fullvuxna och det är ju lagom!

En bild på penseer, inte mina egna dock utan jag har köpt dom som färdiga planter...

Nästa bild på Clematisarna. Inte heller så stora men dom kommer väl hoppas jag...

Ja det va alla bilderna det.


Bilderna kom tvärtom av vad jag skrivit, alltså första bilden är på clematis osv...=)

Ovido - Quiz & Flashcards