Stromberg

Alla inlägg under november 2009

Av Malin Strömberg - 30 november 2009 19:42

Ja skönt att den är avklarad, måndagen alltså! Men det har gått rätt bra, har ju tidig vecka denna vecka och det är ju såå mycket bättre!! Även om det är tungt att kliva upp klockan 5 så är det lätt värt det. Jag gruvar mig alltid mycket mer för måndagen när jag har sen vecka....


Men fy tusan vilket skitväder det är nu igen??!! Och igår som det va så mysigt med lite snö på backen och några kallgrader, och så när man klev upp imorse hade det förstås regnat bort. Nu ha det regnat en hel dag igen och det sägs att det ska klarna upp i natt och bli kallgrader.....Det blir inte så trevligt på vägarna då!! Usch för halka!!!   

Oj det finns så många smilies o välja på nu så det tar lite tid när man ska välja nån som passar....


Men iallafall så har vi varit ute på prommis nu ikväll (dum huvvena?! ). På med regnkläder! Finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder....Kan säga att vi mötte inte en människa, inte ens nån hundägare.

Jag måste säga att vi är lite dum ibland, att vi inte va ut o gick igår när det va bättre väder och vi va lediga?? Men jag va lite seg igår, tror kanske det ha med vaccinet o göra, men idag är jag mest som vanligt igen. Lite konstig i magen (som jag även va igår), men det går väl över det oxå. Armen gör bara lite ont nu, ungefär som man skulle ha slagit sig där o fått ett blåmärke....   

Men vi va ju ute lite iallafall och körde in ved, så då fick man ju frisk luft iallafall!


Oj nu är klockan 8 så nu ska jag kolla lite på Ullared!

Bye bye    

Av Malin Strömberg - 28 november 2009 18:48

Ja idag på förmiddan va jag o vaccinera mig, så nu är det äntligen gjort! Så nu har jag ont i armen.... Men det är inte så farligt och än så länge inge andra biverkningar.


Nu har jag gjort advent i huset. Började igår och nu ikväll gjort klart det sista, ljussliga ute och sånt. Tänkte baka pepparkakor oxå men det får bli imorn tro jag.


Idag ha jag o P varit och ränt lite i Birsta. P skulle köpa nya jeans.... Han hitta jeans och jag hitta en fin röd tunika! Får nog bli den på julafton istället för den svarta blusen jag köpt tidigare?! Jag va bara tvungen att köpa den för jag såg direkt att det va ett "Malin plagg", och när jag provade den satt den ju perfekt!! Ibland är det bara så att man hittar nåt sånt perfekt och då känns det ju rätt bra.


Nu ska jag titta lite på Bean på tv sen kanske film time. Tror det blir "Flickan som lekte med elden". 


Bye

Av Malin Strömberg - 23 november 2009 19:43

Oj va jag är dålig på att skriva här men det känns ju som tiden bara rusar iväg och ibland räcker den inte till för att skriva här....

Nu har ju helgen passerat och måndagen är avklarad oxå. Seg måndag!!! Jobbar till 18 denna vecka så det kommer ju oxå bidra till mindre tid att blogga?! Riktigt segt att jobba till 18 idag när man slutat tidigt i 5 härliga veckor!!!


Men åter till helgen som blev lite annat än jag räknat med. Skrattande Mamma ringde på fredag kväll och frågade om vi va hemma på lördag för hon ville komma o hälsa på. Eller rättare sagt hon,Tommy och Frida. Bara sådär spontant och det kan man ju ändå inte neka till! Flört 

Så det va bara och slänga in en älgstek i ugnen så man kunde bjuda på lite tjälknöl till middag på lördag! Fick ju veta att Tommy va lite sugen på ett glas vin till middag och då måste man ju bjuda på något godare. Och det blev ju Ikea på lördag så då passade det ju bra med tjälknöl och potatisgratäng(som man kan göra i förväg).

Men det blev en trevlig helg, som vanligt med det besöket. Glad

Mamma shoppade lite till Alma till i jul. Det blev dyna till spjälsängen, täcke, påslakan, barnstol och sånt uppblåsbart skötbord.

Ska bli så kul att ha ett barn i huset till jul!!

Tommy hittade oxå lite på Ikea och jag oxå så klart?! Man kan inte gå dit utan att hitta nånting?? Förvånad

För mig blev det en sån "bräda" så man kan bärbara datorn i knäet, en förpackning värmeljus, en förpackning doftljus(juldoft) och en röd glasskål som jag tänkte ha frukt i till jul?!

Sen köpte jag nya gardiner till vardagsrummet men det va på jysk jag handla det. Blev långgardiner till det ena fönstret som är vinröda. Julgardiner. Hade kappor i nästan exakt samma färg så i det lilla fönstret hänger hängde vi upp kappa. Blev riktigt mysigt!!

Tänk att det är första advent nästa helg?! Ska bli så mysigt att få sätta upp stakarna och stjärnorna i fönstren. Och slinga ute. Mysigt värre! Och så måste jag köpa en choklad kalender! Flört


Nej nu ska jag sluta svamla o kolla på Ullared!

Bye!! 

Av Malin Strömberg - 18 november 2009 17:52

O regna alltså?? Nu börjar jag bli hyffsat trött på regnandet. Jag o p va ut igår på prommis i regnet och det känns ju inte allt för inspirerande, men är rätt nöjd att man tar sig för ändå och kommer ut. Andra gången i rad nu som jag trotsar regnet och promenerar!? Förvånad Kan säga att man är ganska ensam efter gångvägarna....


I måndags hade jag en riktig trött dag!! Tro klockan va säker halv 1 på söndag natt innan jag somna och sov inte så hårt tror jag för vakna även en gång på natten. Det börja med att P hosta till precis när jag höll på somna och sen låg han och vred och vände på sig, och då kan jag inte somna!! Precis när man håller på somna ska han göra nåt ljud och till sist blir det som man bara ligger och väntar på att han ska vända på sig eller nåt. Så både han och jag låg vakna och irriterade sig på varandra..... Så konstigt det kan bli ibland?? Så på måndag kväll va jag såå trött!!! Men jag tror jag va övertrött för jag kände direkt när jag släckt lampan o skulle sova att det här kommer inte gå bra...Låg en stund och självklart hosta P till när man precis börjat slappna av. Så jag tog mitt täcke o kudde och gick upp på övervåningen o la mig, och där somna jag utan problem. Men det känns ju lite fel/konstigt att sova utan P....Han hade föresten inte ens märkt att jag gått iväg med täcket och heller inte märkt när jag kom in på morgonen och lagt tillbaks täcket?!! Så han sov nog väldigt gott den natten....Glad

Men i går kväll somna jag utan problem i min säng och sov gott hela natten och det va skönt! Skrattande


Ikväll är jag själv hemma för P är o käkar o kolla bio med sina arbetskamrater. Blev därför risgryns gröt till middag?! Orkar inte laga mat när det bara är jag som ska äta. Skönt o passa på o slippa laga mat ibland. Flört


Nu ska jag gå o lägga in lite ved i pannan, för ikväll är det ju jag som är eldvakt när P är borta! Glad

Och onsdagar är bra tv dagar, både Bonde söker fru och Greys anatomy! Så mellan 8-10 är soffan inbokad....


Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 15 november 2009 18:27

Nu va jag snabb!! Här kommer bilderna som jag skrev i förra inlägget att jag skulle fixa!!

Tv bänken jag köpte igår!

  

Tycker det blev bättre när man fick bort bokhyllan i hörnet, för när den stod där blev det nästan för mycket. Rummet är ju inte så stort så det blev bättre när vi fick bort den. Nu är det lite mer space och rummet känns lite större!

Bokhyllan står nu som sagt på kontoret och det blev så här:

  

  

Vet inte om det syns så väl på bilderna men har flyttat om där lite....Bokhyllan står där datorn stod förrut, och även bokhyllan som står brevid datorn stod ju på motsatt sida förrut. Tror det blev ganska bra. Trots att det kommit till en möbel dit så blev det inge trångare så jag tror vi möblerat ganska bra.....Glad

Av Malin Strömberg - 15 november 2009 17:54

Hela helgen har det varit pissväder och självklart ha den lilla snön som kom regna bort?! Tråkigt tråkigt!

Och eftersom vädret varit som det varit har man mest hållit sig inomhus... Rynkar på näsan Men i eftermiddag trotsade jag vädret i 1 ½ timme och tog en prommis. Man känner att man måste få lite frisk luft även om vädret är skit?!

Men annars ha det som sagt blivit mest inne pyssel. Fixade på kontoret igår, blev lite om möblering för att få plats med hörn bokhyllan, men vi lyckades få till det riktigt bra faktiskt! Glad Ska väl fota det sen och lägga ut här.... Sen rände vi ute i Birsta igår oxå och vi va inte ensam. Tror alla tyckte det va en passande dag för shopping?! Blev en sväng in på HM medans P va på Kjell och co, sen ÖB, Clas Ohlsson,Biltema, Jysk och sist Willys då i vanlig ordning... På Hm handlade jag en topp/blus som jag kanske ska ha på julafton (gäller och planera i tid Flört), ÖB det vanliga shampo o grejer alltså inte så spännande. Men på Jysk köpte jag ett tv bord! Ha ju funderat ett tag på att det kan behövas så man slipper ha dvdn på golvet under brudkistan, och nu när vi gjort så fint i övrigt i rummet tyckte jag att det va dags att byta ut brudkistan?! Bild kommer......

Sen blev det en riktig myskväll igår. Jag gjorde en kyckling paj med soltorkade tomater och oliver till middag. Vin till det oxå och det blev ju riktigt mumsigt!!   

Sen blev det film "Änglar och demoner", bra film! Sevärd.

Och ikväll tänkte P att han skulle slå gårdagens middag och va värre, så han gjorde en älgkött gryta med både öl och vin och en massa olika grönsaker....Den va ju oxå super god så vi ha verkligen ätit gott ihelgen!!


Och just det, ska svara på kommentaren från Johanna. Nej, han är inte i nån riskgrupp utan det är ju för han jobbar på sjukhuset han får vaccinera sig före "oss andra".


Nej nu ska jag fota lite så jag kanske kan lägga ut bilder på kontor och tv bänk redan ikväll?! Ingen mening att skjuta på det.....

BYE!!

Av Malin Strömberg - 10 november 2009 20:23

Här kommer lite utlovade bilder på vardagsrummet. Glad


Här en bild utan så mycket möbler.  

Och här 2 bilder när möblerna är på plats. Har bytt plats på 2 bokhyllor och i hörnet där det stod en hörn bokhylla(syns inte på nåt av korten), där står tvn nu. Hörnbokhyllan ska vi nog ha inne på kontoret om vi lyckas ordna plats för den där.     


Så nu är det som sagt lite ljusare och fräschare. Vi är nöjda. Nu är det väl bara och fortsätta med nästa rum.... Flört


Idag har P tagit svinis spruta, så nu får vi se om han får några biverkningar?! Jag tror jag ska ta den när det är dags för vi övriga att få spruta. Men jag är inte hundra än om jag ska men det lutar väl mot att det blir så....


Nu ska jag gå och ta en dusch, har ju varit en del stök med möblering och plock så nu är jag rätt nöjd. Glad

Bye!

Av Malin Strömberg - 9 november 2009 20:16

Ja det blir inte allt för tätt mellan inläggen men denna gång har jag faktiskt en förklaring! Glad

Har ju hållit på med vardagsrummet hela helgen. Tapetsering alltså. Det tar tid att tapetsera och greja men nu är det iallafall klart! Blev ljust och bra. Nu ska bara golvlisterna in men färgen är inte torr på dom än men imorn så ska dom på plats. Då ska väl resten av möbler och tavlor oxå på plats. Just nu är det bara soffa och tv och gardiner i rummet, resten av möblerna står lite där det finns plats?! Så det är lite rörigt här nu men det ska som sagt fixas imorn! Glad Kommer väl bilder sen när allt är klart.


Så det är vad vi har pysslat med ihelgen och igår kväll "firade" vi att vi va klara med älgfile´ till middag. Så jäkla gott med klyftpotatis till!!

Men nu är måndagen avklarad och ikväll har vi varit ut på en skön promenad. Så skönt att komma ut för det känns som man varit inomhus mest hela helgen....


Nu ska jag kolla vidare på "Ullared"! Glad

Bye!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards