Stromberg

Alla inlägg under november 2008

Av Malin Strömberg - 30 november 2008 18:18

Yes nu har jag fixat stjärna i sovrummet! Hittade en till slut idag på bauhaus. Så nu är den på plats bland orcideerna(felstavat??)!

Idag har det varit en seg o tråkig dag! Jag har inte haft så mycket inspiration och det beror väl på vädret skulle jag tro?! Regn HELA dagen! Inte mycket snö kvar nu....mest bara is.

Vi trodde i morse att datorn hade pajjat för det gick inte starta den. Vi skruva isär och Peter tänkte köpa en ny del( vet inte vad den heter...), men så mätte Peter omdet va nå ström i den delen o det va det ju??  I skälva "burken" va det damm så in i helvete ! Så Peter blåste ur den med högtrcksluft, sen satt vi ihop de vi plocka isär och vips funka den ju!!? =)Så det måste varit dammet som gjorde att den inte gick starta??! Får komma ihåg o blåsa ur den lite oftare kanske??

Nu ska jag o Peter ut i regnet o försöka sätta upp en ljusslinga på växthuset. Har köpt en med röda lampor...

Bye. 


Av Malin Strömberg - 29 november 2008 19:40

Fan vilket tråk väder! Kom precis in från en promenad och ute regnar det??!! Jackan va alldeles isig för det är ju kall grader...inte kul....=(

Jag o Peter va ju en sväng till Birsta efter lunch och det blev en del rännande här och där som vanligt. =)

Va på blomsterlandet och köpte två julstjärnor som nu står i köksfönstret. Får hoppas att man klara av att hålla dom vid liv ända fram till jul. Sen köpte jag en amaryllis lök som enligt bilden kommer bli jätte fin. Har aldrig planterat såna lökar så jag vet inte om det kommer bli nån blomma?? Borde ju inte va så svårt....?? Peter köpte en stor "paraply blomma", eller han valde jag betala. =) Det va rea på den så den kosta bara 50 kr?! Fick leta rätt på den största ytterkrukan jag har till den!

Sen skulle jag ju köpa en sån julstjärna med fot att ha i sovrummet....men det blev inget idag. Va in på silvan men där kosta dom 200 kr??! För dyrt tyckte jag. Va sen in på rusta för tänkte att det borde finnas där?? Men det gjorde det icke. Ja men på willys vet jag att jag ha sett såna, så vi åkte dit. Skulle ju ändå handla mat...men icke!!! Dom måste vara slutsålda för dom va borta! =( Så det är fortfarande ingen stjärna i sovrummet....trist!

Men har satt upp girlangen med lampor runt brokvisten nu ikväll, och så fixat adventsljusstaken med mossa o grejer. Så nu kan man tända första ljuset imorn. =)

Nu ska jag ta en dusch och sen värma på lite glögg, första glöggen i år! =)

Bye!

Av Malin Strömberg - 29 november 2008 11:51

En bild på tunikan jag köpte och hade på festen igår! Hade ett vinrött linne under och svarta byxor till. Tänkte ta en bild på mig när jag va uppklädd och fixad men tiden räckte inte till....

Köpte även en handväska igår på Åhlens (jag o handväskor....), en svart i skinn, lite mindre som passade bra till outfiten! Bra att ha när man ska va lite finare....=) Bild kanska kommer senare!

Av Malin Strömberg - 29 november 2008 11:26

Oj nu har det gått många dagar sen jag skrev sist?! Veckan har gått fort som vanligt! Man hinner inte göra mycket mer än jobba äta o sova när man har jobbat till 18...O imorn är det första advent??!! Shit snart jul igen....Satt upp ljusstakar och stjärnor i torsdags, är bara ute belysningen var. Ska nog köpa en sån stjärna som står på fot till sovrummet för där har vi inget just nu. Är så less på pappstjärnan som vi brukar ha där, den är så trasig där man knyter ihop den...=)

Igår va det personalfest på aveny, julbord. Inte så super kul, lite avslaget tycker jag. Sprang på stan efter jobbet(slutade 15) o letade efter nåt att ha på festen, så jag va inte hemma förrän vid 5 tiden. Då va det bara o kliva in i duschen o göra sig klar för vid 6 skulle jag ju åka. Jag va så trött sen så det blev bara en cider till  maten..

 Det roligaste va uppträdandet med Lars Vegas Trio! Dom är ju alltid roliga och vi att vid ett bord närmast scenen så man hade ju första parkett! =) Man kunde nästan känna svettlukten av dom....=)

Blev iallafall en tidig kväll för mig, kvart över elva satt man på bussen hem men det va skönt att krypa ner i sängen sen när man kom hem!

Det går bättre för Peter och hans handled nu. Han behöver inte äta nå värktabletter och kan ju röra fingrarna utan att det gör ont! Han säger att han är less på gipset redan?! Hur ska det sluta när han är så otålig??

Nu ska jag kolla om vi har nåt att äta till lunch sen blir det nog en sväng till Birsta..

Bye!

Av Malin Strömberg - 24 november 2008 19:31

Nu har Peter opererat, så nu har man en osalig ande vankandes i huset...=) Han har rejält ont stackaren! Men han har värktabletter men det gäller att han tar dom oxå?! Han hade inge minne allt av vad som hände. Kommer bara ihåg att dom sa, "Nu kommer du somna", sen vakna han upp i en annan sal och dom sa att klockan va 15.00? Va o hämta han klockan 17.00 Det enda han ätit på hela dan va en macka o en kopp te vid halv 5 och han hade ingen aptit nu vid middagen, men det är väl lite segt o äta när man inte ätit på hela dan. Nu är han sjukskriven till den 10:e januari och om 4 veckor tar dom bort gipset.

Så ikväll ha man haft fullt upp. Laga mat, plocka undan efter maten(som Peter bruka göra annars), sopa bron(ha kommit en hel del snö) och så till konsum o handla grejer till sjuklingen(saft o äpplen o sånt...). Lär nog bli lite mer för en annan nu i början men det är bara o kämpa på! =)

Lägger in en bild på Peters arm....

Av Malin Strömberg - 23 november 2008 09:51

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=779749

Titta in på den sidan o kolla bildspelet, kan hända att jag dyker upp på nån bild....=) Va ett stort repotage i "pappers tidningen" oxå, o vem fan va dom tvungna att ha på största bilden då?? Jo den bildskygga Malin??!! Ja ja man är väl "känd" nu då....=)

Nu ska jag dammsuga lite.

Tjing! 

Av Malin Strömberg - 22 november 2008 19:43

Så man håller sig inne...=) Det är väl 10-12 minus nu, "furr furr hutter"!! =)

Vi va en sväng till Birsta idag, jag skulle kolla efter nåt jag kan ha på fredag när det är fest....men som vanligt när det är nåt speciellt man vill ha hittar man inget!! Köpte en vanlig långärmad t-shirt som jag kan ha på jobbet tex men inge fest kläder hitta jag...=(

Annars har det varit en lugn dag. Har faktiskt inte gjort mycke vettigt bara tagit det lugnt. Skönt ibland det oxå. Får väl ta städa av här lite imorn o om det är fint väder en prommis! Det har blivit lite som en gift nu det är med promenera...man vill som gärna ut o röra på sig åtminstone 3 dagar i veckan!

Ikväll stekte jag fläsk kotletter som vi fick av mor o far, till det potatis och beasås, och sallad förstås. Och vin blev det oxå. Mycket gott! Ibland behöver man inte krångla till det så mycket för att det ska bli gott, men det är ju stor skillnad på "hemfläsk" och köpt fläsk!

Nu börjar dansbandskampen snart! Det ska jag se för man måste kolla hur det går för Jannez och Martinez! Det är ju band som man dansat till själv en gång i tiden...=) Martinez är ju från sundsvall och Jannez från östersunds trakten nånstans.

Och föresten, nu bara 1 dag kvar till Peters operation! Snart smäller det! =)

Bye!

Ovido - Quiz & Flashcards