Stromberg

Alla inlägg under januari 2009

Av Malin Strömberg - 31 januari 2009 19:45

Lite fräschare än den där gamla soffan! =)

Av Malin Strömberg - 31 januari 2009 19:27

Redan sista jan! Den här månaden har gått fort! Och ute blir det ljusare och ljusare längre på dagarna, härligt! Snart vår och det är en årstid jag verkligen gillar! Vår och försommar är nog bäst men alla årstider är ju speciella på sitt sätt.

Idag va vi ut på lång promenad på förmiddagen igen. Det är så skönt att gå då. Ljust ute och sen har man hela dagen kvar för övriga aktiviteter...=) Och i vanlig ordning blev det Birsta idag igen....Storhandling på Willys, kolla spån på granngården(som inte fanns....), tapeter på Bauhaus och så in på Ikea. Tapeterna är till sovrummet, de övriga väggarna alltså. Sen på ikea köpte jag en fåtölj. En likadan som jag redan hade men nu står båda två på kontoret och soffan som stod där ska väck! Den är så ful för katterna har ju haft den som klösbräda, nu måste jag väl köpa en "riktig" klösbräda åt dom annars går dom väl på nya soffan??!!

Sen köpte jag en ny matta till vardagsrummet. Den ser ut som den som är där ny men med ljus bakgrund och svart mönster. Alltså den som ligger ju nu är ju svart med ljust mönster så jag tänkte att det blir lite trevligare och ha en ljus matta att variera med. kommer nog spara ett tag innan jag lägger dit den. Kanske nån månad så det blir lite mer vår först??

ja alltid roligt att ändra lite ibland iallafall! =)

Nu ska jag lägga in ett foto av nya "myshörnan" här på kontoret.....=)

Bye!

Av Malin Strömberg - 30 januari 2009 18:46

Och jag är "as trött"!! Har varit en stressig vecka på jobbet och så kommer det väl fortsätta vara nu när vi tappat 2 personer och det är bara mer och mer som ska göras.....suck!!

Drack ett glas vin till maten och det brukar ju sällan pigga upp...=) Provade mig på o göra en fläskgryta till middag idag. Blev väl ganska bra, så det kan man ju prova göra fler gånger! Hade i champinjoner och gul paprika idag men man kan ju prova annat oxå! =)

Nej det får minsann bli allt för idag för nu orkar jag inte skriva mer..=)

Bye bye!

Av Malin Strömberg - 27 januari 2009 19:58

Inte så illa med lön! =) Fick betalt för 2 semesterdagar som jag tog i julas, så är rätt nöjd med min lön...har betalt räkningar ikväll så nu kan man bara leva och må för det som är kvar...=)

Idag va jag och hämtade ut paketet med fjäderbenet fram till bilen och det va jätte fräscht! Hade bara gått lite över 4000 mil och va knappt olja på det, som nytt nästan! Så nu blir det väl byta av det till helgen skulle jag tro?? Sen är det väl inge mer fel får jag hoppas!!? Kan jag ju passa på och sälja kanske?? Nej jag vet inte...P tycker jag ska sälja men jag tycker det är lite bök med o sälja oxå. Då måste man ju hitta nåt nytt också o jag vet ju hur svårt det var och bestämma sig när jag köpte den här jag ha nu?! Så det blir nog så jag behåller den här ett tag till skulle jag tro.

Ikväll blev det en rask prommis och imorn ska jag ta en friskvårds timme och gå och simma?! Känner mig så duktig så jag nästan inte känner igen mig själv?! =)

Igår va P till tandläkaren. Dom hitta inget fel men nu vill dom ta bort amalgamet han har. Skulle gå på ca 3000 kr allt som allt. Det är nya högkostnads skyddet gör ju att det inte kan bli dyrare än 3000 tror jag??

Är så typiskt den där tandläkaren! Måste alltid hitta nåt att göra så han tjänar pengar! Undra om det är typiskt privattandläkare?? 

Jag ska dit o kolla mina tänder den 11 februari. Kommer garanterat hitta nåt!? =) Om inte tandsten så ska han väl fylla igen nån av mina "gropar" som jag har...? Ja vi får väl se hur det går då.

Nu ska jag ta en dusch.

Bye!

Av Malin Strömberg - 26 januari 2009 17:38

Ja det va första arbetsdagen det! 6-15 denna vecka och det är såå skönt att komma hem så tidigt! Man känner sig inte så stressad som man gör när man slutar sent. Hela dagen är ju inte slut och det är faktiskt ljust fortfarnade då man kommer hem!

Idag är det bättre än det va igår. Hade en riktigt deppdag igår..=) Idag är jag mest bara trött! Somnade inte förrän ca halv 1 inatt, låg bara och vände och vred på mig....segt!

Blir inge promenad ikväll utan en slappar kväll. Gick ju både igår och i lördags?! Va ut en sväng igår kväll i snön och det va faktiskt riktigt uppfriskande! Skönt o göra av med lite energi när man deppat på så mycket! =) Vi va en sväng till Birsta igår oxå. Va en snabbis på Ikea och köpte en ny rullgardin till sovrummet och vi provade den nya kassan där man skannar varorna själv och sen betalar med kort. En mycket bra grej tycker jag!! Gick väldigt smidigt och fort! 

Undra om jag ska pussla lite?? Det va ju länge sen nu....Hmm, ja det ska jag minsann göra! =)

Bye bye!

Av Malin Strömberg - 25 januari 2009 15:24

Idag är det bara piss!! Mår bara dåligt och är deppig! och med dåligt menar jag då inte att jag är sjuk...Vill bara grina men vad hjälper det?? Jävla skit, vet inte vad jag ska göra!!

Ute ha det snöat hela natten/dagen. Joakim va duktig och skotta rubbet så det slapp man, skönt! P har bytt fjäder ben på bilen bak idag, tyvärr upptäckte han att även fram va slut på höger sida. Har beställt nytt från skroten för 500 kr, så det blir väl bytt så fort det kommer. Skit bil. Bara utgifter..

Har städat idag oxå, skit spännande! =)

Nej ids jag inte skriva mer just nu.

Bye!! 

Av Malin Strömberg - 24 januari 2009 17:37

Har känt mig bra idag! Jag tror att jag har för lite o göra/tråkigt så jag går och känner efter hela tiden...??

På förmiddagen va vi ut på en lång prommis, ute 1 timme. Det va skönt även om det blåste himlans kallt ibland. Sen har jag dammsugit i källaren. Fy fasen va det såg ut där!!! Jag är ju inte i källaren så ofta för det är P som sköter eldning och tvättning, men va ner idag och skulle hämta några krukor och det slutade med att jag som sagt dammsög. Kunde inte låta bli...=) Tittade in i Js rum och där såg det ju ut som.....så jag lämna dammsugen så nu får vi se om han städar?!

Sen har vi varit en snabb sväng till Birsta, in på mediamarkt och så handla lite mat. Blev "ugns lax" och potatis till middag idag. Gott som alltid så nu är man mätt och belåten! Jag åt bara havregryns gröt till lunch och det är verkligen inte tillräckligt att klara sig på en hel dag! Va såå hungrig och matt innan middagen!

Nu har P installerat ett nytt spel på datorn igen....ska försöka och INTE fastna med det som jag/vi gjorde sist! =)

Tack mamma för korten från P.S som du skickade vidare till mig! Nu är hon verkligen rund om magen! =) Inte länge kvar nu, spännande!

Nej nu ska jag försöka hitta på nåt att göra....kanske byta kattsand i lådan?!

Trevlig kväll!!

Av Malin Strömberg - 23 januari 2009 18:40

Ja då va det äntligen helg!! Jag känner mig helt slut i kroppen och tjock i halsen, så nåt skit är det i kroppen?! Kände mig hängig igår oxå men det blir inge värre iallafall....Får se i helgen när man slappnar av och är ledig, brukar ju kunna bryta ut då?? Känns som det är det enda jag skriver nu för tiden, att jag känner mig hängig?? Kanske är jag som är fjantig och känner efter för mycket?! Vad vet jag??

Skulle ju varit ute och gått ikväll men det får bli imorgon förmiddag tror jag. Trevligare att gå när det är ljust ju! =)

Ihelgen blir det nog byte av stötdämpare på min bil. Har fått tag på begagnat från skroten som MÅSTE passa! Sökte på nätet på den här sidan www.laga.nu, och på en skrot i hedemora hade dom! Blev ett bra pris 668 kr med frakt för hela fjäderbenet! Eftersom man sätter dit en begagnad så behöver man bara byta det som är trasigt. Så måste väl säga att det blev hyffsat billigt mot vad jag hade befarat. Hoppas bara det går bra att byta nu. Det ska bli kul och känna skillnaden när man kör sen!

"På spåret" ikväll, inte missa!!

Det får bli allt för idag!!

Tack och Hej!!

Ovido - Quiz & Flashcards