Stromberg

Alla inlägg under augusti 2008

Av Malin Strömberg - 29 augusti 2008 19:49

Fy fan va det är skönt med fredag! Den här veckan har inte varit o leka med...=) O värre blir det väl nästa vecka?!

Snart får vi iallafall "stor främmande"! =) Mamma o pappa är på väg hit o det ska bli såå kul o träffa dom! Jerry kommer oxå men han ska åka vidare med tåget till Sthlm ikväll.

Det har varit fullt upp idag ända sen jag sluta vid elva. Började med att städa, sen till stallet o en sista tur med Jojje och nu efter middagen har jag o Peter varit o handlat lite käk. Måste ju fylla upp lite när man får besök.


Idag på jobbet har det väl varit lite sorgligt...sista dagen...men jag har försökt o inte tänka så mycket o då går det ju ganska bra. Fick present av arbetskompisarna, en rosen buske med rosa blommor(kom ej ihåg vad sorten hette), en söt nyckel ring med mitt namn, penna med mitt namn o ett kort. Det va jättegulligt av dom!! På kortet stod det att jag inte fick glömma bort dom och det är nog ingen risk att jag kommer göra. Kommer sakna dom som tusan!! =/


Nu ska jag nog lägga lite på pusslet som jag vann på tradera.

Hörs!

Av Malin Strömberg - 28 augusti 2008 15:51

Det bara regnar o regnar o regnar!!!!! Vakna inatt av att det tokregna?! O nu regnar det som fan oxå....varför? Har ju regna mer eller mindre hela dan. Inte konstigt man känner sig trött o sliten??!

Hoppas det blir bättre i helgen när mamma o pappa kommer. Är ju inte kul o gå på trav är det regnar?!

Har precis betalt räkningar, känns lite konstigt när man inte har stallhyran?! Men det märks ju att det blir lite pengar över o mer lär det märkas när månaden går. Blir ju inge spån o grejer man måste handla...Tror jag ska köpa en säck vetekli som dom får ta med sig för det tycker ju Jojje så mycket om! =) Kan va bra för honom o äta det ett tag så han blir lite rund. Han är typ ständigt hungrig o bara äter o äter. Höet han får inne bara försvinner i ett nafs! Brukar ge honom lite extra när inte Mona ser...=)

Nu ska jag börja med maten...

Tjing!

Av Malin Strömberg - 27 augusti 2008 17:22

Och klippdag! Så nu är man fin uppe på huvet igen! =) Ett tag iallafall...

Det är en riktigt gråmulen o seg dag idag. Regn o rugg...o jag är trött trött trött....känner mig lite hängig, vet inte om det är nån förkylning eller om det är för att jag fundrerar sååå mycket?! Ibland får jag en släng av huvudvärk men så kan det gå över efter ett tag. Så är det hela dagarna. Känner mig matt. Men det är väl kanske en kombination av förkylning o "jobb tankar".

Igår kväll när jag tänkte att nu kan jag mysa med ljus o se vad jag vill på tv, vad blev det av det då?? Jo somna runt halv 10 o vakna sen 20 över 10. Bara o blåsa ut ljuset, borsta tänderna o lägga sig i sängen. När jag skulle ställa radion till imorn bitti va det nåt jag skulle lyssna på lite. Så jag la mig o lyssna men jag kommer inte ihåg vad det va för jag SOMNA med radion på. Vakna sen på natten, vet ej vilken tid, o stängde av radion. O slutligen så sov jag över lite i morse...radion hade slagit på men jag orkade visst inte kliva upp utan vaknade till vid 10 i 6??! Shit då blev det bråttom....så blev lite sen till jobbet...=)

Ja ja trött är jag iallafall. På fredag ska jag sluta till lunch, har tagit komptimmar. Ska bli skönt!

Igår fick jag föresten födelsedagspresent i efterskott av arbetskamraterna, en fleecepläd o ett doftljus som doftar bubbelgum! Det va kul o oväntat! tackar så mycket! =)

O Peter ha inte kommit hem än..är väl hemma till 7 halv 8 kanske?! Dom har åkt inlandet hem så dom åkte genom Hoting, fränt!  Tråkigt när han inte är hemma. Man får så mycket tid till o tänka när man är ensam...=) Tur han snart kommer hem!!

Av Malin Strömberg - 26 augusti 2008 17:46

Jaha då va det tisdag men jag har trott flera gånger idag att det är Onsdag....surt när man kommer på att man har fel. Nu kommer den här veckan kännas lite längre tror jag?!

Är ensam ikväll, eller Joakim är hemma men Peter har åkt till Arjeplog genom jobbet( hämta nån utrustning), o sover borta inatt men kommer hem imorn. Det är både skönt o lite trist att va själv?! Man är ju bortskämd med att alltid ha nån att prata med men det kan ju vara skönt att bara tänka på sig själv en kväll. Se vad man vill på tv, sitta hur länge man vill vid datorn....

O jag fortsätter "kriga" med cheferna på jobbet om mitt gruppbyte...hade ett långt samtal med arbetsledaren igår men det finns ingen lösning precis nu!! Shit! sa till henne att jag känner mig helt nere pga detta o det förstod hon sa hon....men ändå?! Jag blir så trött av allt fundrarnde o oroandet!! Ibland känns det som jag vill bara skita i allt o sjukskriva mig??! Men det går upp o ner det där för då ibland tänker jag att fan jag bryr mig inte längre utan det får bli som det blir, men oftast när jag tänker på det får jag lite ont i magen.....

Träffade iallafall den nya arbetsledaren idag o shit va struligt det verkar??! Jag ska gå med en tjej som är ny o jag är ny på ett av ställena vi ska städa...o inte går det ha ett o samma schema heller för ena veckan början man 06.00 o nästa vecka 09.00...jobbigt jobbigt!!

ja ja imorn är det lön! Jippie!! o imorn så ska jag gå o klippa mig. ska bli riktigt skönt!!

I söndag fixade jag en kattunge till mamma som Tommy o Jerry tog med sig upp till Hoting. En lurvig liten tjej! =) Hon va så söt att jag velat behålla henne eller ta nån av dom andra av hennes syskon...........men det fick jag inte för Peter...=)


Av Malin Strömberg - 23 augusti 2008 12:22

Sitter med en god kopp kaffe på maten! Nu är det lördag o det är såå skönt!


Det har varit en tung vecka både fysiskt och psykiskt! Har fått veta att jag iallafall slipper jobba nå mer helg from 1 september?! Då får jag en "vanlig" anställning mån-fre 8 tim. Det är ju himla skönt o lättande men det tråkiga är jag ändå måste byta grupp....=( O måste byta till en grupp som jag har sagt klart o tydligt att jag INTE vill byta till! Men chefen säger att det går inte göra på nåt annat sätt just nu....säger att det inte finns plats nån annanstans nu men dom skulle "bevaka" ifall det dyker upp nån lösning. Jag är glad att dom iallafall lyckats lösa det här med helgerna så jag ska väl egentligen inte vara bitter, men man är lite less på att byta grupp hela tiden! Blir bara jobbigare o jobbigare för varje gång. Kommer sakna brudarna i gruppen så djävulskt!! Kommer sakna allt med den gruppen tror jag. Trivs så himla bra där! Det har blivit en del tårar...igår när jag kom hem från jobbet tex...fy fan va jag kände mig nere då!! Bara en vecka kvar nu sen är det dags för gruppbyte! Om jag va ledsen igår hur ska det inte kännas nästa fredag när man ska städa ur skåpet o så??!

Ja ja ingen mening o oroa sig för det redan nu. det är skönt att mamma o pappa kommer nästa helg så jag får nåt annat o tänka på då. =)

O imorn ska jag hämta Tommy o Jerry på tåget. dom ska vidare till Hoting. Tommys bil står ju här.

Ikväll blir det grillning av lax! Ska bli gott! Köpte färsk laxfile idag o tusan så dyrt det är!? 152 kr/kg?? Ja det är inget man köper ofta iallafall....Vi hade pantat flaskor som jag samlat på jobbet för 200 kr så vi kunde lyxa lite köpa så dyr lax. =)


Nä nu ska jag surfa lite på nätet....=)


Av Malin Strömberg - 19 augusti 2008 15:40

Oh, shit va jag är trött! o ont axlarna, vet inte vad det är?? Kanske håller på bli förkyld?? Hoppas inte...

Igår va jag ledig men usch vilket väder det va! Regn, regn o åter regn!! Gjorde inte mycket vettigt, satt mest inne o hade ett Grey´s anatomy maraton. Såg 8 avsnitt?! Så nu har jag sett hela säsong 4.

Sen på kvällen lättade regnandet så då gick jag o Peter på promenad o det va skönt med luft!

Men idag har jag jobbat o nu har alla kommit tillbaks efter semester. Kul att se "alla" igen!

Peter har varit o röntgat(felstavat??) handleden idag o sen till läkaren. Det ska tydligen bli operation men när vet han inte än. Då ska dom kapa ett ben o dra isär det, sen sätta ihop igen med plattor...Sen måste han gå med gips i 5 veckor! Uj uj hur ska det gå?! Sjukskriven i 5 veckor!? =)

Ikväll blir det en ridtur med Jojjemannen. hoppas det inte kommer regna nåt!

Nu ska jag börja med maten. Det blir "ingrids korvgryta" =)

Bye!

Av Malin Strömberg - 17 augusti 2008 18:55

Jaha då har man avklarat en jobbhelg igen! Hopppas hoppas hoppas att det inte blir så många fler....är så trist att jobba helg! Men skönt att va ledig imorn! =)

Både jag o Peter ha varit såå trötta idag! När jag hade jobbat klart vid elva vilade vi en liten stund o det va himla skönt. Sen va vi en liten sväng på marknan. Vi fikade o så köpte jag mer tunnbröd (la i frysen) o Peter köpte rökt älgkorv o några t-shirts.

Sen en sväng till Birsta, Peter skulle på Biltema...=)

Gjorde en riktigt god köttfärssås idag! Blandade i creme fraice med smak av fetaost o soltorkade tomater. Det blev en hit så det får man göra fler gånger.

Har precis sett en film på datorn, "Angel". Svensk film med Helena Bergström o den va väl sådär...En ganska typisk film med henne. Mycket hjärta o smärta, tårar o skrik...=)

Äter wasabi nötter så det nästan börjar bränna i magen?! =) Dom är starka men goda ändå....

Nej nu ska jag sluta svamla o åka till stallet!

Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards