Stromberg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin Strömberg - 22 augusti 2010 09:15

Fy farao oxå, nu är semestern verkligen slut......  Och sommaren!! Bara att bita i hop och kämpa på.


Här är en bild på 2 tvålar, mina första egentillverkade jordgubbs doftande tvålar!!   Kul att göra egna tvålar så det kommer säkerligen att bli fler gjorda!!


I torsdags kväll va jag o P ute på en 2 timmars tur i skogen!!?? Ja vi gick ju förstås inte i 2 timmar men va iallafall ute så länge.....   Gick upp till Klissbergsstugan och kollade lite på den fina utsikten!!

   

   

På väg upp hittade vi ett träd som nog många vilat sig mot eller??!!!      


I förrgår tog jag in första av 3 vattenmeloner!! Den är ju inte lika stor som dom man köper men VÄLDIGT saftig och söt, MUMS!!   

     

Av Malin Strömberg - 14 augusti 2010 10:44

Här kommer "lite" bilder från gårdagens utflykt till Hemsö fästning!   


Först en fin bild från Andersnäset tagit från båten under en av våra fiske turer!


Hemsö fästning är ju en av försvars maktens anläggningar, och allt ligger under jord/berg....

En par bilder på mig när jag provar på dels o vara med på operation och så måste man ju prova utrustningen...  

     


Det va långa gångar med logement där de värmpliktiga låg och sov!

   

Och som sagt allt låg under jord i berget och det syns på denna bild! Bergsväggarna va alldeles fuktiga??!

   

Här ute i det fria uppe på berget. Fiin utsikt!!! Man ser lite av havet där i dimman....

   


Här provar jag på att vara vakt!!! Den är inte stor kuren dom fick stå i.....   

     


Och sist en bild när vi väntar på färjan. (Hemsön är ju en ö.....  ) Jag passade på att svalka fötterna lite!! Hade inte fått av mig skorna än på bilden.....

      

Ovido - Quiz & Flashcards