Stromberg

Alla inlägg under februari 2009

Av Malin Strömberg - 28 februari 2009 15:47

ja idag kan man verkligen börja känna av vårkänslorna, härligt med sol!! Jag o P va ut på en låång promenad på 1 o en halv timme idag på förmiddan och det va såå skönt!! Sen när man kom in va man så där härligt rödblommig och så hettade det om kinderna...=)

Sen efter lunch va vi en snabb sväng ut till Birsta. Löningshelg så då orkar man inte va där nå länge. En snabb sväng in på HM när P va på Biltema och sen Willys o handla mat! =)

Har precis städat så idag har jag vart duktig o hunnit med en hel del.

Halv 7 ikväll ska jag träffa tjejerna på Daltons. Ska bli trevligt o äta god mat med trevligt sällskap! Vi blev 11 stycken som skulle äta den här gången?! Ska försöka koma ihåg o ta lite bilder. Är ju alltid kul att ha!

Nu ska jag betala räkningar...tråk göra..

Bye!!

Av Malin Strömberg - 25 februari 2009 17:45

Ja jag är duktig för att jag va o simma efter jobbet! De va rätt mycke folk där och en aning trångt i området för motionssim, så jag fundera nån gång på att kliva upp men envisades på i allafall ca 40 min. Sen duschar man och gör sig klar på 5-10 min...skulle ju handla på vägen hem och sen laga mat så man kände sig ju lite stressad. Det är synd att man inte bara kan ta sig tid och bara ta det lite lugnt men det är ju alltid nåt man ska göra sen oxå..

Fy tusan va det stramar i ansiktet nu, måste smörja in mig tror jag?! =)

Nu ids jag inte skriva nåt mer idag!

Bye!

Av Malin Strömberg - 24 februari 2009 19:40

Ja tänk nu är det snart dags för lön igen?! Alltså lika med dags för att betala räkningar...Inte såå kul men denna månad blir nog inte så blodig som januari. Det är en riktigt tuff månad på räkningsfronten!!

Jag o P har precis varit ut på en riktigt härlig promenad! Blev nästan en timme och är skönt nu när det inte är så kallt! O imorn tror jag att jag ska gå och simma?! Tänker iallafall ta med mig badkläder så får jag se hur pigg man är efter jobbet?? Blir ingen friskvårds timme för då hinns inte jobbet med....synd att det måste vara så men det verkar som det kommer bli svårt att ta nån friskvård nu framöver...tråkigt! Då får man vara duktig och gå ändå på fritiden! =)

Idag va jag till frissan efter jobbet. Det va en ny frisörska så det syns lite på frisyren att det är en annan som klippt?! Men det ser i stort sett ut som det gjort förrut, kort och skönt! Efter frissan gick jag lite på stan. Letade leggings och hittade ett par model lite tunnare. Tänkte ha dom på lördag när jag ska ut o äta med tjejerna, till stövlarna och tunikan jag köpte i söndags. Provade nu ikväll och det blev bra men huvva vad ovant det känns....!! Inte van att ha leggings, men jag ska försöka vänja mig för det är ju snyggt! =) Som vanligt med mig som är så sen, så när jag väl börjat använda och vänja mig med leggings så är det väl omodernt?? =)

Nu ska jag ta en dusch(blev lite svettig av promenaden...), sen ska jag kolla lite på det där nya programmet med Rosing som söker kille. Kanske bra? Hon är lite crazy iallafall tycker jag...=)

Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 22 februari 2009 19:43

Och imorn är det jobb igen...segt!! Igår va en rätt tråkig dag, för P va hos en kompis och hjälpte honom med en varmvatten beredare hela jäkla dagen! Så jag va alltså hemma själv och greja på. Tog en städning för det behövdes verkligen!! Fy tusan vilka dammråtter det låg efter väggarna, och katthår!! Märks att dom varit inne mycket nu sista veckan...Sen va jag en sväng till Birsta. Stor handling på Willys och det är inte kul att göra själv....Tur man kan lasta kassarna i vagnen! Sen när jag själv tänkte jag passa på o kolla runt lite i klädaffärerna men jag hitta inte nåt jag ville ha( som vanligt när jag går själv....??) Tycker heller inte att det finns så mycket bra i Birsta om man vill handla kläder, bättre i stan på den fronten!Men idag va jag o P iväg och rännde lite och då hittade jag det jag sökt! Först ett par stövlar på skopunkten( dom på bilden), och sen va vi in på HM i stan och där hittade jag en tunika( hittade ingen bild på den på HMs hemsida...) som jag köpte för presentkortet jag fick i julklapp. Jag vet inte varför men jag hittar alltid nåt när P är med och oftast går det fort oxå?! =)

Idag på fm körde jag in lite ved oxå. Det har gått mycket ved nu när det varit så jäkla kallt! Men nu har det vänt ordentligt , så det är plusgrader och regn??? Konstigt att det inte kan vara så där lagom utan alltid antingen eller??

Ha precis varit ut på en prommis. Ha blivit dåligt av det i helgen men ikväll blev det iallfall en hyffsat lång promenad..

Åt go middag ikväll, tjälknöl och potatisgratäng!! Mumsigt värre! Åt så man fick ont i magen...=)

Ja det va väl helgen i korthet, nu blir det en dusch och sen soffan...

Bye!!

Av Malin Strömberg - 20 februari 2009 18:41

Fredag nu igen???!! =) Men det kan man ju inte klaga på! =)

Jag är seg som en dåre! Snoret rinner och tjock i halsen....aj aj inte bra...men det är säkert bättre imorn?! Hoppas jag!

Kylan fortsätter hålla i sig men nu måste det väl snart ge sig?? Hörde nåt om att det skulle bli mild grader i helgen men det tror jag först när jag ser det! =)

Idag skulle jag ha utvecklingssamtal med min chef men det blev aldrig nåt. Skulle träffas 10.00 och jag satt och vänta en halv timme innan jag gav upp och gick o jobba. Försökte ringa men det va mobilsvar hos henne?? Sen när klockan nästan va 11 kom hon??!! Hade tydligen suttit i nåt möte med sin chef som dragit över på tiden...fy fan va less jag va då!! Ville ju få det undanstökat, tycker inte om såna där samtal... Fick en ny tid på måndag så då får vi hoppas det blir av då?!

Ikväll är det final på "På spåret", så det får man inte missa. Annars tror jag det blir sängen hyffsat tidigt ikväll...som vanligt på fredagar! =)

Tack och hej för idag!!

Av Malin Strömberg - 17 februari 2009 19:55

Ja man kan undra när den här kylan ska släppa?? Det är ungefär 10 grader för kallt för att jag ska tycka det är ok, det är alltså 20 minus ute nu....Ganska friskt när man ska ut och promenera, men man går ju desto fortare då för att hålla värmen....=)

Idag har jag varit till tandläkaren för den årliga undersökningen. Det gick bra! Inga hål men självklart tandsten?! Varför alltid tandsten?? Men det togs bort idag så jag slapp dit nån fler gånger, va väl inte så mycket tandsten iallafall. Sen har jag fått en förklaring till mina ilningar i tänderna när jag borstar. Tydligen har jag borstat så hårt så tandköttet har dragit sig ner och tandhalsarna blivit synliga(de känner ni säkert igen från reklamen för sensodyne??), och så borstar jag fel så det blivit som "en skåra" längst ner mot tandköttet. Tydligen är emaljen tunnare längre ner mot roten så det lättare blir så?! Så nu har jag köpt en mjukare tandborste och sån där mild tandkräm mot ilningar, så jag hoppas det blir lite bättre!

Nu ska jag ta en dusch så jag blir lite varm om benen. Är fortfarande kall om låren sen promenaden...

Bye!!

Av Malin Strömberg - 15 februari 2009 18:30

Idag har jag faktiskt gjort det jag planerade att göra, dvs promenerat, planterat om blommor och kokat lingonsylt! Därimellan har vi även sett en film, "The day the earth stood still". Den va väl sådär.....blev lite besviken men inte helt skit heller. =)

Tog och plantera om pelargonerna som stått nere i källaren så nu får vi se om dom tar sig?! Klippte ju förstås ner dom oxå. En slängde jag för den va helt död....

Ikväll lagade P älggryta som blev väldigt god! De va de sista grytbitarna och det blev väldigt mycket mat! 4 matlådor så 2 kan man frysa in till senare tillfälle och det är bra! =)

Jobb imorn igen, blä blä blä!! =)

Nu ska jag ringa mamma och höra om dom hört nåt mer från de nyblivna föräldrarna i spanien?!

Tjing!!

Av Malin Strömberg - 14 februari 2009 18:18

Idag har varit en sån där dag när jag inte haft så mycket lust till att göra nåt speciellt. Inte haft nån direkt inspiration så därför har jag bara tagit det lugnt och "flummat" på...=)

Ha ju förstås vart ute på långpromenad i det härliga vädret, och det va himla skönt! Ett måste när solen skiner och det till och med droppar från taken på vissa ställen. Både jag och P sa att en sån här dag skulle man verkligen haft en skoter! Tänk va härligt att kunna dra iväg i kallsnön och kanske fika nånstans i skogen!! =)

Ikväll va det bara jag och P som käkade middag så vi passade på o lyxa till det lite så här på alla hjärtans dag. Vi köpte färsk lax?! Så den ugnslagade vi förstås i folie, kokt potatis, lime aioli och så god sallad förstås. Blev himla gott!! Det är skillnad på färsk lax och den frysta. Den frysta blir ju ofta så torr när man tilllagar den...

Fick föresten en bukett röda tulpaner av P nu ikväll. =) Efter att jag sagt nog många gånger att det är ju alla hjärtans dag idag så fattade han vinken och va på konsum o handla en bukett! =) Han kan ju bara han vill! Men han har ju inte fått nåt av mig så man är ju lite ego?! =) Skickade bara ett sånt e-vykort till han i morse...

Ja vi får väl se om man har lite mer inspiratin imorn.....kanske koka lite lingon sylt för det är slut nu, och kanske plantera om nån blomma?!

Det får morgondagen utvisa vad det blir!

Bye bye!!

Ovido - Quiz & Flashcards