Stromberg

Alla inlägg under mars 2009

Av Malin Strömberg - 31 mars 2009 20:12

Gjorde föresten en beställning från www.laredoute igår. Blev dessa plagg. Nu hoppas jag att det är nåt av dom som passa....

Av Malin Strömberg - 31 mars 2009 20:00

Det har varit idag! Strålande sol och dropp från taken...härligt! Synd bara att man måste jobba till 18 då...=(

Vi har precis varit ute på en promenad och medans vi va ute gick solen ner så man hann få lite solstrålar på sig men det va inte mycket.

Tror jag har nån förkylning i kroppen nu igen?! Men i vanlig ordning bryter den inte riktigt ut och det ska jag ju va glad för! =) Men det är jobbigt ändå när man inte känner sig riktigt hundra och är tjock i halsen och så....

I morn är det första April så då får man passa sig så man inte blir lurad....=)

Och nästa helg är det påsk och då bär det av upp till Hoting! Längtar!! Hoppas det blir lite fint väder oxå så man kan göra lite utomhus aktiviteter. =)

Nej nu måste jag ta en dusch! Blev ju svettig när vi va ute på promenad...Man klär sig lite för varmt tror jag?! =)

Bye bye!

Av Malin Strömberg - 29 mars 2009 13:47

Här kommer lite bilder från vår övernattning på torpshammars herrgård. Det har varit jättemysigt och trevligt. Super god mat, hjortfile, lite sämre dessert men man va hyffsat mätt efter huvudrätten.

När vi kom upp till rummet va det så fint framdukat med vitt mouserat(stavning??) vin, frukt och lite choklad. Syns på bilden. Härlig utsikt från rummet, synd bara på de gråmulna vädret. Inte för att vädret gjorde oss såå mycket för vi va ju där mest för och mysa! =)

Sen efter maten satt vi oss i foajen framför brasan med lite baileys(stavning igen??)

Är även ett kort på mig från salongen där vi satt oss först efter maten.

Som det syns på bilderna va det precis som jag tänkt mig med "gammal stil" på allt. När man sitter där börjar man fundera på hur det va då för 100 år sen....När dom efter maten gick o satte sig i salongen o rökte lite cigarr och drack konjak.....=) På övervåningen va det lite tavlor på hur det såg ut då och det hade ju inte ändrat sig så mycket. Är väl mest själva rummen som vi sov i som byggts om lite men de har ju bevarat den gamla stilen även där.

Så nu har vi mysat och mått så vi klarar oss ett tag....=)

När vi kom hem hade katterna härjat så de hade rivit ner en plant låda?! Så på golvet låg jord och pelargoner i en enda röra. Skit katter!!! Det va alltså pelargoner, gurka, tomat och mini penseer i den lådan, så nu måste jag plantera om allt det. Har några frön kvar av tomater, och 1 frö av gurka men fundera på om jag ska strunta i o sätta gurka o köpa en planta sen i vår istället??

Men det vart alltså ett "tillbaka till verkligheten" på ett tråkigt sätt. Inte kul o komma hem och se det....

Och nu måste jag nog åka o handla lite mat, ingen rast och ingen ro...=)

Bye

Av Malin Strömberg - 27 mars 2009 18:26

Så jag tror jag ska ta och betala räkningarna efter jag skrivit här...

Annars är det ju fredag ochtiden går såå fort! Tänk att det är sista helgen i Mars nu?! Första April på onsdag?? Det känns lustigt när bara tiden rusar i väg så..

Idag tog iallafall jag en friskvårdstimme och va och simma. Känner mig så duktig över att jag simmat 2 gånger denna vecka! Det skulle man göra varje vecka men det känns lite drygt att gå och simma när man slutar 18. Synd att vi inte får sluta 15 varje dag!

Idag simma jag 50 minuter och det kändes när man klev upp ur vattnet att kroppen kändes extra tung. När man väl är i vattnet och simmar känns det som man skulle kunna simma hur länge som helst...

Oj vad allt känns nu märkte jag! =) Har skrivit känns i varje mening tror jag?!

Kan bli så ibland...

I morgon bär det av till Torpshammars herrgård! Ska bli spännande! Vi åker väl mellan 1 och 2 för man får ju inte checka in på rummet förrän 15. Kanske jag hinner dammsuga av här innan vi åker?! En sista "måste göra" innan man kan slappna av och bara ta det lugnt. =)

Nej nu funderar jag på om jag ska kolla om det finns nån bra film och se, eller om jag ska brodera?? Men först fixa räkningar!

Bye bye!

Av Malin Strömberg - 25 mars 2009 16:57

kvar på denna skitvecka....=) Nej inget speciellt skit med denna vecka men jag längtar till helgen så jag vill att veckan ska ta slut nån gång!!

Tänk om det kunde vara lika fint väder till helgen som det varit nu i 2 dagar?! Kallt på natten och härlig sol som värmer på dagen!!

Blir ett kort inlägg för nu ska jag åka till Jula och kolla på nå resväskor dom hade bra pris på nu. Måste ju ha en rejäl resväska snart och då är det lika bra o handla nu så det inte blir allt på en gång!

Bye bye!

Av Malin Strömberg - 23 mars 2009 17:59

Och vilken dag det har varit..Känner mig sliten! Börja ju jäkligt "bra" med en super vurpa när jag skulle sätta i motorvärmar kabeln på jobbet! Oj oj, ramla som en padda på isen och tog väl emot mig med händerna, mest med höger skulle jag tro för jag har ont i armen!! Måste sträckt mig på nå vis, för jag ha haft ont i höger underarm hela dagen och nu börjar det även kännas hörgre upp...Gör till och med ont när jag skriver på tangent bordet?? Fy fan!!

Annars gick väl arbetsdagen som den brukar. Alltid segt på måndagar! Sen efter jobbet va jag duktig och tog mig i kragen och va o simma?! Kändes tungt men det går hyffsat när man väl kommer igång. Simma 40 minuter men sen blev jag så hungrig och gav jag upp. Tur jag hade ett äpple med mig men innan middan va klar va jag helt utsvulten och matt!!

Så det va riktigt gott med mat då...

Men ikväll blir det inte mycket gjort som det känns nu. Måste vila för det kommer ju en dag imorn oxå! =)

Nej nu orkar jag inte skriva mer för det gör ju ont i armen!! =)

Bye Bye


Av Malin Strömberg - 22 mars 2009 18:34

Ja det va den helgen den...O imorn ska man upp strax efter 5, känns lite tungt men det brukar gå rätt så bra ändå?! Bara o kliva upp för man har ju inte så mycke o välja på, jobba måste man ju! =)

Igår va jag o P på trav här på Bergsåker. Vi spelade lite båda två men ingen vann ett öre!! Det är så typiskt när man tänker att nu ska jag spela(brukar ju va dålig på det annars...), o så vinner man ingenting! Fick inte ens in en häst på plats spel...Det blåste kallt ute oxå så man kunde inte stå ute, tråkigt tycker jag. Är bättre o gå på trav på sommaren när man kan va ute och se hästarna på nära håll! =)

Men det va väl i stort sett allt vi gjorde igår förutom att jag putsade några fönster innan vi gick oxå.

Men idag har man varit lite mer duktig. Först på fm städa jag, sen efter lunch åkte jag en snabb sväng i till stan medans P va o kolla på motormässan. Sen efter ett mellanmål gick vi ut o gick en lång promenad. Vi gick i så rask takt så både jag och P blev svettiga?! =) Fick en så himla bra affärs ide när vi va ute och gick, så vi prata om den hela vägen när vi gick...Kanske avslöjar min ide vid nåt senare tillfälle när jag ha klurat lite mer på den....=)

Hitta föresten inget när jag va på stan men jag prova en jacka som jag blev lite sugen på, men den va lite dyr så jag måste fundera lite först...som vanligt! =)

Imorn blir det kanske simning efter jobbet eller om jag tar en friskvårds timme. Har iallafall packat "badpåsen" så får vi se hur pigg jag känner mig imorn.

Nej det får bli allt för idag.

Tack o hej!!

Av Malin Strömberg - 20 mars 2009 19:37

Och ännu en arbetsvecka till historien! =) Känns bara fint det!

Idag fick jag mail från torpshammars herrgård. Det va en boknings beräftelse och så stod det kvällens meny,

Vår meny lördag kväll är:Rökt laxsoppa med citrontoastHjortfilé med sås gjord på 4 sorters peppar, potatispuck, färsk timjan & frusna lingon

Apelsinchokladmousse med skogsbärskompott och mandelkex

Låter väl inte helt fel eller hur??

Men vi tänkte hoppa över förrätten och ta "bara" huvudrätt och dessert. Tror det räcker bra och så blir det 110 kr billigare oxå! =)

Och imorgon åker mamma och pappa på sin hotell vistelse. Hoppas ni får trevligt och myser och ha det riktigt skönt!

Ikväll är föresten jag och P lite ovänner....Och det är ju såklart mitt fel när jag ska tvunget säga och prata om FEL saker!! Dumma mig som aldrig kan "lära mig" hålla käft....

Men det går snart över som det brukar. =)

Nu ska jag kolla om det är nåt att se på tv. Finns det inget att se kan jag ju läsa min tidning som jag löpte, Amelia! =)

Bye bye!!

Ovido - Quiz & Flashcards