Stromberg

Alla inlägg under september 2009

Av Malin Strömberg - 30 september 2009 19:03

Jag orkar inte skriva såå mycket för jag är så kall om fingrarna och så är det så jobbigt o skriva. Man skriver bara fel hela tiden?!

Men nu har mer än halva veckan gått och det känns ju super! Och snart bär det ju av till sthlm! Jag och mamma ska åka ner o hälsa på bror Jerry. Fick det ju av honom i 30-års present. Resan ner och så ska vi gå o kolla på "Kvarteret Skatan" på lördag kväll. Det kommer nog bli riktigt trevligt! Kanske man hinner med lite shopping oxå?!Flört


Nu ska P åka ner o hämta hem båten. Och det är lika nervöst som alltid för honom....Tungan ute Så det är bra att det blir gjort nån gång för det har han gått och gruvat sig för LÄNGE nu. 

Tänkte att jag skulle ta en promenad när han gör det. Inte roligt att gå själv och så är det mörkt och kallt....Men man får ta sig i kragen så man kommer sig ut. Man hinner ju inte göra mycket när man slutar 18 och ska man göra nåt är det bara att göra på en gång för kvällen är ju så kort?!


Nej det är väl bäst jag klär på mig och gör mig klar för prommis då. (Mössa och vantar på!!) Sen klockan 21 börjar en ny säsong av greys anatomy och det vill jag inte missa!!


Bye!

Av Malin Strömberg - 28 september 2009 20:13

Fy vad jag tycker det är trögt på måndagar!! I dag hade jag verkligen ingen lust att jobba och man känner sig måttligt social och trevlig när man kommer på jobbet.... Men har man bara gjort måndagen brukar resten av veckan gå av bara farten!Glad


Jag och P har precis varit ut på promenad och nu är det riktigt ruggigt ute! Jag hade både möss och vantar på mig och det va skönt och slippa få ont i öronen.Flört

Mörkt är det oxå. Klockan bara strax efter 8 och det är kolmörkt ute?! Kan ju förstås vara lite mysigt oxå....Tända lite ljus och så....


Gick inte så bra på travet igår. Timon blev 3.a utan pengar (alltså plats 10), men dom kör ju som galningar i dom där amatör loppen??!Förvånad  Skriker o hojjar i ett, tränger sig och kör i halv spår. Så han gjorde det bra ändå Fredrik som körde sitt första lopp.


Nu börjar Färjan på tv igen så jag ska kolla på det. Lite lyxigt nu när man kan sitta i soffan och surfa...Skrattande


Bye bye

Av Malin Strömberg - 27 september 2009 10:35

Ja nu väntar man på att klockan ska gå så man får åka iväg till Dannero....Tråkigt på vädret bara, mulet men inget regn än så länge iallafall?! Hoppas det håller i sig för sist på dannero va det INTE kul!! Då va det regn regn regn....

Det blir bara jag som åker för P ska vara hemma och fixa lite med båten. Den ska upp imorgon! Men det går ju bra att åka själv oxå, lite tråkigt att åka bil själv bara men det är ju inte så långt.


Nej ska väl hitta på nåt att göra. Kan ju inte bara sitta framför datorn...Flört


Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 25 september 2009 20:00

Ja nu är jag så trött så snart blir det somna framför tvn som man brukar på fredag kväll!  Glad Och andra kvällar oxå för den delen....


Idag efter jobbet tog jag o P och åkte ut till Birsta för jag skulle kolla efter en dator och det gick ju bra det?! Nu har jag suttit hela kvällen och lekt med min nya bärbara! Skrattande Alltid roligt med nya leksaker....

Hittade en på elgiganten för under 5000 kr och det är ju inte dyrt?! Är en Toshiba och med en inbyggd webkamera oxå?! Glad Så nu kan jag sitta o titta på film hur mycket och slippa ha P trampande fram och tillbaka för att han vill ha datorn....!!

Just nu sitter va vid varsin dator fast i samma rum?! Lite konstigt va? Flört


Ja o nu är det som sagt helg, skönt!! O herregud va jag ska sova känns det som?! Är en rätt tung vecka när man börjar tidigt. Blir väl att man aldrig kommer in i nån dygns rytm när det blir så här varannan vecka, och då blir man så himla trött på den tidiga veckan....

På söndag ska jag och kanske P på trav på Dannero! Timo startar och det ska bli spännande och se hur det går nu när Fredrik (pappas "dräng") ska köra sitt första lopp!


Nej nu tror jag att jag ska ta en paus i "datandet" och gå o ta en dusch. Känner mig lite frusen och händerna blir ju så kalla när man sitter vid datorna....Förvånad


Bye bye!

Av Malin Strömberg - 22 september 2009 19:28

Jag och P ha precis varit ut på en cykeltur och i vanlig ordning fick jag ont i öronen?! På sommaren går det bra men nu är det i kallaste laget för mina öron....Kanske får ta på mig en toppluva?!Flört Eller så får jag promenera i stället för nu är det lite väl ruggigt o cykla, iallafall på kvällarna. Annars va det en skön cykeltur! Glad


I söndags va jag en sväng in till stan för o kolla lite kläder. Det blev en jacka (så nu mamma ha jag en jacka tills vi ska till sthlm! Flört), och så en ny bh. Alltså hitta inte allt för mycket men det va ju jacka i första hand jag va ute efter.


Men nu har det verkligen börjat bli höst!? Löven rasar av träden och det är riktigt ruggigt kallt på morgonen. Imorse hade vi bara 2.2 pluss grader, så då fick man ta på sig vantar och en kofta under jackan för det va kallt o sätta sig i bilen...Förvånad


Man börjar lite smått med höst förberedelser nu. Som jag skrev sist rensade jag i växthus i helgen och igår skurade jag upp hinkarna som jag haft planterna i. Köpte nåt speciellt medel som man ska använda för o tvätta växthus med, så sen när det är tomt i växthuset blir det en omgång med det! Renoverade fågelbordet igår oxå?! Glad Det behövdes nå spik här och där och sen satt vi det på plats. Men nån mat har jag inte fyllt på för dom måste väl klara sig ett tag till??


Ska kolla vidare lite på nätet innan Idol börjar. Kanske kolla lite på det?!

Bye Bye!!

Av Malin Strömberg - 19 september 2009 15:12

Jaha då va det lördag o helg. Jag o P har varit ut en sväng till Birsta idag. Jag handlade lite ljung på blomsterlandet, sen åt vi på Ikea. Blev det gamla vanliga säkra kortet, kotlettrad med beasås o strips! Alltid gott! Och så kaffe och morotskaka till efterrätt!Tungan ute Gott!

Sen storhandla vi på willys för det va väldans tomt i kylskåpet, men nu har vi så vi klara oss ett tag iallafall...Man försöker ju planera och tänka men det blir alltid så man måste springa på affären minst ett par gånger på veckan i allafall?! Kanske ska börja med matsedel igen som vi hade förrut? Det va faktiskt väldigt praktiskt!

Nu är det tomt i växthuset. Jag har slängt ut gurka och paprika så nu är det bara 2 tomatplanter kvar. Dom får nog stå nån vecka till så får vi se om det hinner mogna nå mer tomatisar?!   

Har haft en rensingsdag idag. Slängde de blomlådor som va kvar oxå och en par krukor med blommor i som såg lite vissen ut....Men det har ju kommit till lite ljung så det är ju inte helt tomt.Glad Sen är pelargonerna kvar för dom har ju blivit såå fina nu i höst?! När allt annat börjat blomma ut så växr dom som bara den!   

Sen har vi ju min slingerväxt som bara växer o växer.....Nu har den börjat blomma oxå!! Riktigt kul!     

Och så en bild på en av ljungarna(säger man så??) som jag plantera idag. Köpte 2 blå som den på bilden och 3 lila, dom heter erica ljung nånting och ser lite annorlunda ut....Kanske kommer bilder på dom sen?!  


Och igår va på trav då här på bergsåker,men det gick inte så bra för Timon denna gång....Galopp på upploppet!Rynkar på näsan Så jäkla typiskt för han gick ju så bra och hade säkert fått pengar bara han travat! Men det va nog en kombination av trötthet, högt tempo och miss av kusken?! Men så är det ju med trav....Tråkigt att han inte lyckats få med sig nå pengar nu på 3 starter, men hästen är ju i himlans bra form och det är ju positivt! Skrattande


Ikväll blir det potatisgratäng och fläskkotlett till middag. Nästan samma som till lunch kom jag på nu men skit samma, det får väl bli det då....

Måste nog snart börja med gratängen för det tar ju lite tid i ugnen. Ska "surfa" lite nu innan jag ska börja med maten! Glad


Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 16 september 2009 19:04

Oj vad tiden går fort!? Nu är det redan onsdag, så snart är denna vecka slut oxå....Och nu blir det mer höst för varje dag?! Kyligt som tusan på morgon och kväll nu!

På fredag startar Timon här på Bergsåker! Ska bli kul att kunna promenara dit och slippa ta bilen. Skrattande Och det blir spännande och se hur det går.


Blir ett kort inlägg idag, för nu ska jag o P ut på en prommis. Måste komma iväg innan det mörknar...Redan vid 8 är det ju skumt ute?! Redan nu faktiskt men det är väl för att det är mulet?!


Nej så tack och hej!!

Av Malin Strömberg - 13 september 2009 19:45

Jag har visst inte skrivit nåt sen i tisdags??! Det va lite slött av mig, men det har inte häst nåt speciellt i veckan. Men nu i fredags drog jag till mor och far en sväng?! Det blev lite hastigt och lustigt bestämt på torsdag kväll att jag skulle åka. Vi hade prata jag o P om att åka i helgen men det blev som inget bestämt, utan jag bestämde att vi skulle åka nästa helg. Men sen när jag prata med mamma på telefon på torsdag kväll bestämde jag att jag skulle åka själv i helgen istället. Mamma tyckte visst att jag inte behövde rätta mig efter P hela tiden utan kunde gott åka själv oxå, och det har hon ju så rätt i. Glad

Så sagt o gjort åkte jag alltså i fredags eftermiddag. Har varit en bra helg men som vanligt går tiden alldeles för fort??!! Och typiskt nog va det mulet och regnigt i lördags men idag va det fint....Så precis när man ska sitta o åka bil är det fint??

Idag va jag ut o red på Burre för första gången??!! Provade o lägga på sadel och sitta på honom i går kväll inne i stallet, och han va ju så lugn och snäll så jag blev så himla sugen o prova att verkligen rida honom! Så det blev en liten tur runt gården och lite efter vägen idag och det gick ju hur bra som helst! Han gick en aning försiktigt och va nog lite fundersam men försökte aldrig göra nåt bus. Han är ju så mäktigt stor så det känns häftigt att sitta på honom!! Och för att ta mig upp fick jag ju självklart ta pallen....


Nu ser jag att klockan är 8 så nu ska jag se på "ensam mamma söker". Har lite ont i huvet oxå efter bilkörningen men det får man ju lätt när man sitter koncentrerad så länge o kör bil...Iallafall när man inte är van?!

Till veckan jobbar jag sen vecka, tråkigt tråkigt!!

Men nu blir det som sagt tv!!

Bye bye!

Ovido - Quiz & Flashcards