Stromberg

Alla inlägg under juni 2008

Av Malin Strömberg - 28 juni 2008 19:03

Den nya bärbara jag köpte idag. Ganska snygg tycker jag iallafall...=)

Av Malin Strömberg - 28 juni 2008 18:39

Ja då har den första semesterdagen av 10 gått, så då är det alltså bara 9 kvar...men har ju 3 veckor till lite senare i sommar. Rätt ok o dela upp den lite oxå. Känns ju som sommaren blir lite längre då. =)


Igår kväll va jag o Peter på trav här på Bergsåker?! Händer inte så ofta men vi fick ett infall o gick. Jag blev lite "rund under fötterna" som man brukar säga...=) Hade ju druckit vin till maten o så blev det nån cider på travet. Men vi hade kul! Både jag o Peter vann faktiskt nån slant då vi spelade! Kom inte dit förrän lopp 6 men det va lagom. Kom in gratis o spelade inte bort så mycket pengar. =)


Idag har man inte gjort så mycket. Regn ute o seg i kroppen...Piggnade på vid lunch ungefär!=) Har varit en sväng till Birsta. Det blev Media Markt o Biltema(så klart). Jag köpte en ny bärbar telefon för vår gamla va helt kass! Den nya är stöt o fukt tålig med ployfoniska signaler. Alltså lite lyxigare men ändå inte så dyr faktiskt!?


Nu skiner faktiskt solen, härligt! Ska höra med Peter om vi ska kolla på film ikväll. Kan bli mysigt o bara ha det gott framför tvn.

Av Malin Strömberg - 26 juni 2008 18:56

Lite bilder på hur mitt växthus ser ut både utifrån o inne...Det är för övrigt invaderat av myror så jag måste köpa nåt medel o strö mellan stenarna...dom är hopplösa myrorna!!!

Av Malin Strömberg - 26 juni 2008 18:51

En blomma jag fick av mamma när den bara va liten. Nu har den vuxit på sig lite o är jättefin!! Mamma visste dock inte vad den hette o det vet inte jag heller...=) Den har fått platsen bredvid garage dörren iallafall, o passar fint där!

Av Malin Strömberg - 25 juni 2008 20:59

2 dagar kvar till en veckas semester!! Ska bli såå skönt! Ska börja med att klippa mig på måndag. Är verkligen dags nu för håret bara hänger o det går inte göra nåt av det. Det är väl nackdelen med kort hår att man "tappar"frisyren så fort...

Sen troligen på torsdag bär det av hem till mor o far några dagar. Det ska bli riktigt kul. Ha de senaste veckorna varit lite "hemsjuk" till o från. Saknat mor, far o bröder! Jag brukar bli så ibland. så det ska bli skönt att åka o träffa iallafall några av dom snart!

Nu ska jag gå o duscha. Måste försöka komma i säng lite tidigare än halv elva ikväll! Igår började ju "morden i Midsommer" o det slutade halv elva... Det måste man ju se för det är sommar för mig o så det riktigt bra oxå! =)

Nej dags för duschen! Hej hej!

Av Malin Strömberg - 23 juni 2008 17:26

Måste ju skriva lite om mitt växthus och det som "bor" där, så min mamma blir glad. För det tycker ju hon är intressant...=)

Jag har skördat 4 gurkor nu!? Det har gått riktigt fort o det är ju roligt! Men nu får jag nog vänta ett tag på nästa "skörd", men det är på gång!


Det har börjat bli små tomater men dom tar tid!! bara o vänta o vattna o vänta o kanske gödsla lite...=)


Har äntligen fått ut blommor i alla lådor och lite krukor. Fixade sista igår.. Bättre sent än aldrig! =)

Så tror jag att jag kommer få blåbär på busken jag köpte i våras?! Det är såna små blåbärs "kartar". Inte så många än men det kanske blir, fränt!

Av Malin Strömberg - 23 juni 2008 17:14

Är nere idag...Det har blivit förändringar på grupperna på mitt jobb, så nu måste jag kanske byta grupp igen??!! VILL INTE byta grupp nu igen! trivs så bra med mina arbetskamrater o man har ju precis börjat slappna av o känna sig "som hemma". Det är typiskt för så har det blivit nu 2 gånger, men tidigare va jag vikarie så då är det ju lite annat. Nu är jag ju fast anställd så då borde man väl ha lite mer rätt att säga var man vill vara?? Det är den där himla helgtjänsten som förstör....Det är inte klart än att jag måste byta så jag hoppas o hoppas....


Snart en vackas semester, bara 5 dar kvar! Ska bli skönt som tusan!


Jojjes hovar ser fördjävlig ut o ringde hovis igår. Han kunde inte komma förrän nästa måndag(om han inte har blivit pappa precis då...), så jag hoppas skorna sitter till dess....Får dåligt samvete att jag inte ringt tidigare men ibland blir det så att man bara skjuter o skjuter på det. Dumma mig!! 

Av Malin Strömberg - 11 juni 2008 18:35

Idag har varit en riktigt blöt dag! Med regn alltså...=) Kanske annat för de stackars studenterna på skolan jag jobbar på. Blöt av både regn o annat?! =) Men det är ju kallt oxå! En himla skillnad på 30 grader varmt och 7 grader varmt??! Ja vädret kan vara riktigt konstig ibland...

Jag o sambon Peter funderar på att gå på en promenad. Kan nog vara ganska skönt även om det är så ruggigt väder. Få ta på sig varma kläder...


Till helgen är det jobb helg igen....suck! känns som det va nyss jag jobba helg men det är 3 veckor sen. Men det är sista helgen innan semestern. Jag "lyckades" lägga semestern så jag är ledig 2 jobbhelger på rad, så efter ihelgen slipper jag jobba helg på 9 veckor!!!! Nice!!! Betyder alltså inte förrän i augusti kom jag på nu när jag tänker efter?! Det va riktigt nice....=)

Ska kolla om Peter är redo för en promenad nu..

Ovido - Quiz & Flashcards