Stromberg

Alla inlägg under april 2009

Av Malin Strömberg - 30 april 2009 19:35

Tänk att det redan är sista april??! O jag o P "firar" 6 år tillsammans??? Tiden går fort måste jag säga...=)

Vi ha precis varit ut på en promenad och här i Bergsåker är det nästan värre än dimmorna i London här....tror alla grillar ikväll!

För oss är det som vilken kväll som helst. Blir alltså inget speciellt. Har inte ens en brasa i år, för vi kom fram till att det är så mycket passande om man ska ha det. Vi ser ju brasan dom har vid höghusen härifrån oss...

Riktigt skönt med en extra dag ledigt denna helg! O som det verkar ska det ju bli fint väder hela helgen?! Fint väder ikväll oxå men det blåser lite småkallt...

Tänk nu är det bara 6 veckor kvar tills vi åker till spanien?? Det ska bli såå spännande! Brukar se på det där programmet "Stockholm Arlanda" ibland och tänka att snart är det vi som är på arlanda o ska flyga till spain...=)

Nej det får bli allt för idag!

Bye!!

Av Malin Strömberg - 27 april 2009 19:17

Har gått och vilket härligt vår väder det har varit!!

I lördags va mamma här hela dagen. Hon hälpte mig att flytta ut planten till växthuset, så nu hoppas jag växtligheten tar fart! =)

Sen va vi ut en sväng till Birsta o handla lite mat på willys, och så gick vi bort till kiosken o handlade årets första mjukglass! Mumsigt värre! =)

Efter jag skjutsat henne tillbaks till stan och hotellet(bodde ju på hotell med dom andra "tanterna"...), så grillade jag o P. Satt sen ute och åt för första gången i år. Va ju så varmt så man frös ju inte!! Sen va jag rätt nöjd/trött efter en dag i solen så det blev en lugn kväll...

I går va jag ute i Birsta för shopping med mamma. Köpte en resväska och en tunika på Veromoda. Mamma hittade lite kläder oxå och så bjöd hon mig på både lunch och go fika, tackar så mycket!! =)

I går kväll blev det en kvälls prommis tillsammans med P. Det va skönt. Alldeles ljummet i luften, nästan som en sommarkväll?!

Men då har det varit desto ruggigare i dag...mulet och lite småregn ibland men det behövs ju såna dagar oxå för och rensa upp lite i luften. När jag åkte till jobbet luktade det som det gör på sommaren när det ha regnat. Fräscht liksom...

Jobbar 9-18 denna vecka, men inte på torsdag. Då jobbar alla 6-15 och sen är man ju ledig på fredag, skönt de!

P har tagit semester på onsdag och torsdag för han tänkte "försöka" komma igång med veden....Ska väl hjälpa till jag oxå sen när jag är ledig. Köra kapen kan jag ju inte men brukar ju hjälpa till o dra fram stockar, och kasta undan det som är kapat och framför allt kan jag ju köra klyven sen när allt är kapat...Usch det är inte det roligaste men man måste väl?! Känns lite drygt...

Det va allt jag hade att bjuda på idag...=)

Tack o hej!!

Av Malin Strömberg - 24 april 2009 19:30

Kunde inte låta bli utan köpte lite färska jordgubbar dag! Spanska men goda ändå! En liten försmak av sommaren en sån här härlig dag som det vart dag! Skönt med lite värme! =)

Så va det fredag igen idag, bra det! Ha precis städat klart??! Fick ett ryck och tänkte att det är lika bra o städa idag så ha man resten av helgen till nöjen.....=) Mamma är ju i Sundsvall i helgen så då är det ju skönt o ha städat så kan man umgås med henne utan att ha städningen kvar till sen!

P är ute o krattar o gör fint nu. Det är så skönt med våren att man kan vara ute längre och längre på kvällarna. Och så får man ju lite mer inspiration att göra mer när det är varmt och ljust ute!

Nej nu ska jag surfa runt lite innan jag tar en väl behövlig dusch. Det har varit lite svettigt idag...=)

Bye!! 

Av Malin Strömberg - 20 april 2009 19:15

Nu har jag gjort beställning från www.easyplant !! Kunde inte hålla mig utan tänkte att det va väl lika bra o få det gjort.....Hade ju redan kollat o i stort sett bestämt mig för vad jag skulle ha

Det blev iallafall följande beställt:

1 st 20 pack blandade Petunior.

3 jumbo plantor Rosa pelargoner ("äppelblom")

8 planter(2 av varje färg), Luktärtor (Aldrig provat förrut men tyckte dom va fin och så skulle dom dofta "ljuvligt"....)

Och sist men inte minst,

4 plantor vita hängpetunior. (som kunde gå upp till 2 m långa rankor?! får väl se vad det blir av det....)

Så det blev en del men inte allt för dyrt, under 500 med frakt och allt. Hade en rabatt kupong oxå som jag fick i fjol på 50 kr, så jag hoppas dom drar bort det oxå. Skrev ju upp numret på beställningen....

Så nu är det bara o vänta....=) 

Av Malin Strömberg - 20 april 2009 18:35

Fy så kyligt det är ute! Inte den rätta vårvärmen...Ha precis kommit in utifrån och det va inte skönt. Hade inga vantar och det va ju dumt?! P ska besikta bilen så jag hjälpte honom o kolla lysen och sånt på bilen. Självklart funka inte backlysena så nu håller han på jäklas med det. Tydligen nåt med kontakten mellan kontakterna??

Så är det när han alltid ska vara ute i sista minuten....

Gud så skönt det är att jobba 6-15. Eller skönt är väl kanske inte rätta ordet men det är så mycket bättre än 9-18 tycker jag. Känns nästan som jag är piggare fast jag kliver upp så tidigt men nu har det väl med ljuset o göra oxå?! Men sen är det så skönt för man känner sig inte så där halvstressad när man kommer hem för klockan är så mycket o man inte hinner göra nåt. Tänk om man ändå fick jobba samma tid hela tiden! Tror det skulle va bra för både kropp och själ?! =)

Idag kom föresten min tunika som jag beställt från La redoute. Den passade bra!! Färgerna va väl inte exakt som på bilden, lite mörkare men tcker den va bra ändå. =) Kul att allt jag beställde därifrån passa. Kan ju hända att man beställer därifrån fler gånger?!

Och imorgon kommer det lite prylar från Willab garden som jag beställt till växthuset! Det är såna brickor som man ställer plant i(2 st med dukar man lägger i botten till), och så en planterings bricka och lite märk pinnar. Det är ju gratis frakt och så får man det hemkört?! Det tycker jag är bra service! =)

Hoppas nu bara att det kommer lite värme snart så man kan börja installera sig i växthuset snart...

Tror jag ska gå in på www.easyplant och beställa nå småplant snart oxå....

Usch bara handel och handel hela tiden. =) Men det kan man ju unna sig när man fick bra löneförhöjning?! =)

Nej det får bli allt för idag!

På återseende....=)

Av Malin Strömberg - 19 april 2009 10:41

Solen skiner idag som den gjorde igår men det blir ändå inte riktigt så varmt som det va förra helgen uppe i Hoting...Det blåser kallt! Och på nätterna är det några minus grader för kallt för att jag ska tordas flytta ut i växthuset...Det växer ju nästan inget nu när det står inne av det jag planterat, så det skulle nog hända mer om de fick komma ut i växthuset?! Men snart kanske.....

I går grilla vi föresten för första gången i år! Blev fläsk kotletterna vi fått av mor o far som fick hamna på grillen, och så gjorde jag potatisgratäng och sallad. Blev väldi mumsigt!! =) Men självklart satt vi inne och åt....

Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva, kanske skriver mer sen?!


Av Malin Strömberg - 15 april 2009 19:31

Tänk nu är det redan torsdag imorn?! Skönt med kort vecka! Synd bara att det hopar ihop sig på jobbet när man har en dag mindre på sig att hinna med det man måste göra...

Igår va det en riktigt seg dag! Måste varit för man varit ledig?? Sen hade jag ont i huvet och magen hela dagen i stort sett, och det är ju aldrig roligt! Men idag har det gått bättre! Huvudvärken botade jag med en ipren och sen går det mesta mycket bättre...=)

Igår kväll trodde jag o P att han höll på få magsjuka??? Han mådde så jäkla illa hela kvällen men det blev som tur va inge mer. I morse va allt som vanligt igen. Va väl bara nåt tillfälligt för han brukar ju kunna få så ibland?! Så då slapp jag ringa till bror Tommy och "avboka" hans besök..=)

Han och Frida är här nu och ska sova över i natt. Dom har varit och ränt på Ikea idag. Det är ju alltid nåt som han behöver handla till sitt hus. =)

Nu funderar jag på om jag ska gå över på konsum och köpa nå frukt?? Blev sugen på nån god frukt...Och så ska jag vara lite social oxå! =)

Bye bye

Av Malin Strömberg - 13 april 2009 20:05

Hittade till slut en bild på stövlarna men mina är röda!! Vet inte varför det va så svårt att hitta en bild på den röda modellen, alla bilder jag hitta va på dom svarta??? Men ni får tänka er att dom är röd med en svart rand där dom svarta ha en röd rand....=)

Ovido - Quiz & Flashcards