Stromberg

Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin Strömberg - 31 augusti 2009 20:05

Tråkigt men sant?! Nu kan man nog säga att det är slut på sommaren...Bara att invänta mörkret?!

Jag har haft en skit dag på jobbet!! Så skriver jag inte mer om det. Nya tag imorgon! =)

Tänkte inte skriva så mycket mer än så idag?!

Återkommer när inspirationen har kommit åter....=)

Bye!!

Av Malin Strömberg - 30 augusti 2009 18:41

Jaha det va den helgen det?! Fy va fort det går när man har besök?! Mor och far här i helgen....

Igår va det trav, open trot, som gällde hela dagen. Avslutade dagen med go middag, potatisgratäng, lammstek(som mamma hade med sig) och ett glas vin till det! =) Sen hallon tårta!! Allting blev väldigt gott så vi blev super mätta och nöjda allihopa sen!

Idag blev det en tur ut till Ikea! Jag hade sett frem mot det såå mycket. Tyvärr blev det en aning tufft för mig på slutet då jag typiskt nog fick ett migrän anfall där inne på ikea??! Flimmer framför ögonen men när vi kom ut släppte och jag började få den där jäkla huvudvärken istället...Hade ju med mig sån där nässpray som man ska ta mot migrän som jag köpt på apoteket men det blir ju aldrig helt bra av sånt, bara uthärdligt....

Sen efter Ikea åkte vi hem och käkade upp resterna sen dagen innan till lunch, både maten och tårtan! =) Sen efter lite surr o så åkte mor o far vidare hemöver...Usch, det kändes nästan som jag jagade hem dom bara för jag fick migrän för jag kände mig ju inte allt för social....Men men inte så mycket att göra åt den saken, helgen blev ju ändå lyckad! =)

När dom åkt gick jag o P och vilade oss "lite", blev nästan 2 timmar?! Men jag behövde nog det för sen hade migränen i det närmaste släppt helt. Den bästa medicinen mot migrän är ju trots allt vila....

Sen har jag grejat lite ute och nu är det kväll igen, så det blev en lugn dag ändå idag. Blir nog film ikväll tror jag?! =) Får ta nya tag med motioneringen till veckan...=)


Men jag handla lite på ikea oxå. 1 överkast, 2 kastruller så jag kan börja byta ut dom gamla, 2 örngott och ett lakan. Det går ju inte gå in på Ikea utan att handla nånting....=)


Usch, jag gruvar mig lite för jobbet imorn. Första sena veckan sen i våras(9-18), och så på det nya området....Har ju städat på de ställena förrut som jag ska gå på nu, men det är inte roligt o hålla på flytta... 


Ska ut och kvälla i växthuset nu....

Lägger in en bild på Jojje, är ju 1 år sen han flytta "ifrån" mig nu...

Av Malin Strömberg - 28 augusti 2009 11:44

Jo du storebror, det är hårda tider redan nu...Musikförbud infördes i samband med mobilförbudet??? Vi får inte lyssna o ha med oss mp3, ipod eller liknande under arbetstid heller!!!

Jag hoppas verkligen inte det blir snus förbud oxå för då blir det ju lite kris för mig....=)

Av Malin Strömberg - 27 augusti 2009 16:46

Ja P har åkt iväg med en kompis o jaga fågel. Han kommer hem imorn, men ikväll blir jag själv igen?!

Har varit duktig och tagit friskvård idag o va o simma! Va rätt skönt även om jag fick vatten i näsan 2 gånger!! Usch vad det är äckligt!! Simma iallafall ca 45 min?! Ganska lagom tid....

Ha slängt ut alla mattor och ska väl komma igång o städa lite sen. MÅSTE städa nu för det ser rent förjäkligt ut här!! Skulle väl egentligen behöva putsa fönsterna i vardagsrum oxå men tror det får bli en annan dag.

Idag på jobbet hade vi skit APT möte!!!

Det enda positiva och bra va väl 30-års presenten jag fick i efterskott av arbetskamraterna! Jätte gulligt av dom. Det va gladolius blommor i en jätte fin bukett och en liten present låda (arrangemang med rosblad o grejer), i den va det trasor och en diskborste?!! Passande kanske?? P har med sig kameran så jag får ta kort på det imorn och lägga ut här på bloggen...=)

En annan bra så med mötet va ju förstås go fikat Linn bjöd på! =) Riktigt god rulltårta som hon bakat själv. Tackar så mycket för det! =)

Men då tillbaks till det dåliga med mötet.

Jag har ju känt på mig att de skulle bli nå tok nu när jag känner att jag börjat jobba in mig på området jag går på, så vad händer???? Jo nu ska jag tydligen flytta på mig igen....Inte byta grupp men område iallafall. Ska ner på Kulturmagasinet igen(va ju där när jag började).....Man känner sig så hjälplös när man alltid ska bollas runt och aldrig har man nåt att säga till om själv. Tydligen får man inte känna sig trygg och säker på det man gör i den här gruppen eller i det här jobbet överhuvudtaget??? Blev ju en aning less o förbannad så jag va ju tvungen o i fråga sätta beslutet att flytta på mig. Jag och en annan tjej(oxå rätt ny i gruppen, konstigt va???) som oxå blev tvungen att byta område pratade lite med chefen och det jag störde mig på va hennes argument, "vill röra om i gruppen lite"???? VA!!! Vill hon bara missbruka sin makt eller vad sitter det i?? Det spelade ju ingen roll vad vi sa o kom med för argument utan när hon inte hade nåt bättre svar sa hon så, "vill röra om i gruppen lite".....

En annan riktigt knäpp grej som tydligen bestämts på nåt möte med de lite högre cheferna va att, o håll i er nu för ni kommer inte tro det är sant!

Vi får inte ha med oss våra privata mobiler när vi jobbar! Den ska ligga avslagen i skåpet och får bara användas på raster??!! Detta beslutet gäller tydligen hela Städ/kök avdelningen nu....Och skulle man missbruka detta leder detta till en muntlig varning?! Oj oj oj jag fattar ingenting! Tror dom vi är små barn eller??? Känns hela tiden som det är en aning maktmissbruk dom utövar. Snart blir man väl omyndigförklarad på jobbet oxå??


Blev ett långt inlägg idag men det va lite jag behövde få ur mig! =)


Nu ska jag ta tag i städningen så jag blir klar nån gång....=)

Bye!

Av Malin Strömberg - 25 augusti 2009 19:59

Här kommer bilderna jag lovade i förra inlägget! Kom mig för att fota snabbare än jag trott! Eller det är P som fotat och jag som pekat på vad som ska fotas...=)

*Först en bild på slingerväxten vid friggan! Man kan se knopparna, dom är lite ljusare än bladen...

*Sen är det krassen. Inte lika stor som jag brukar ha den men jag sådde direkt på plats så den har vuxit bra ändå?!

*Nästa bild, Rosbusken jag fick av mina arbetskamrater på v-malm i fjol höst blommar nu! En stor rosa, härligt doftande blomma och fler knoppar på G. På samma bild ser man Krysantemumen jag fick när jag fyllde år och så en pelargon.

*Och så en bild på clematisen jag satte i våras. En blomma nu iallafall!

*Nästa en bild på paprikan som mognar för fullt!

*och en bild på gurkorna....

*Nästa bild på blommorna i tunnan. Jag satte nytt i den för ett tag sen för hänglobelierna som va där hade dött...

*och sista bilden på kattkojan som jag som sagt fixa till lite i söndags....=)

Av Malin Strömberg - 25 augusti 2009 17:03

Jag har haft en par dagar då jag varit i renoverings tagen...

I söndags tog jag o bytte tak på kattkojan(som jag tänkt göra väldigt länge...), och när jag ändå höll på passade jag på att måla om. Både invändigt och utvändigt! =) Och eftersom nu inte Izor finns med oss längre målade jag över både hans namn och Missilens namn som stod på framsidan. Men det betyder ju förstås inte att inte Izor får vara med på ett hörn ändå?! Jag skrev ut ett foto på Izor och satt det inne i kojan så nu kan Missilen ligga och titta på honom när hon vill...=)

Igår kväll fortsatte jag med ett nytt projekt, måla väggarna i pannrummet?! Det är säkert nästan 1 år sen vi köpte färg dit men har som sagt fortfarande inte målat nåt tills nu då....Målade 1 vägg i går kväll sen va jag less...Är så knöligt o måla på cementväggar! Får se om jag får nåt ryck sen nån dag ska jag fortsätta. Det värsta är väl att det måste målas en gång till sen oxå för färgen täckte inte med en strykning...Suck!

Annars är det väl mest som vanligt, förutom att det känns lite konstigt när inte Joakim bor här?! Nu är vi bara 2 som ska äta....Lite konstigt som sagt.


I växthuset fortsätter det o växa och det är så kul!

Häromdan tog jag in den sista melonen, tomater äter vi så det står nästan ut genom öronen, gurka på g igen och inte långt kvar tills jag kan ta in en första paprika??! Jag som inte trodde det skulle mogna nån paprika men tydligen tar dom tid på sig. Sen toppade jag plantan rejält oxå och jag tror det va ett bra drag?? Inte lika mycket växt som ska ha näring så då kan näringen gå till det som är mer viktigt, få paprikan att mogna!

Annars börjar väl blommorna ute se lite slitna ut men det är väl inte så konstigt som det ha regna...dom håller väl på mögla bort?? De blommor som är fina är pelargonerna(har vuxit på sig ordenligt sista tiden), krysantemum, krassen och den andra slingerväxten jag ha vid frigga! Den ha vuxit nåt alldeles otroligt på höjden men inge blommor på den än?! Läste på påsen att den inte blommar förrän sept/okt?? Hoppas det hinner bli nå då innan det blir nattfrost?! Är ju iallafall en del knoppar på den...

Kom o tänka nu att jag kanske ska ta lite kort nån dag på växtligheten och lägga ut här på bloggen??

Får se om jag kommer mig för att göra det...=)


Nu ska jag "surfa vidare"....

Bye!

Av Malin Strömberg - 23 augusti 2009 09:53

Som man brukar säga, och det stämmer ju för det mesta?! =)

Igår regnade det precis HELA dagen slutade inte förrän vid 7 tiden på kvällen! Kollade regnmätaren och det hade regnat 37 mm, och det är då både det regn som kom på fredag och lördag!! Ganska mycket faktiskt....

Så det blev en rätt lugn dag igår. P kom hem halv 6 på morgonen(???) efter sin tur ner till södra sverige, så han va mest bara trött igår. =)

Jag va till frissan vid halv 11, gick sen en snabbis på stan. Hade lite tid kvar på parkeringsbiljetten....

Sen på eftermiddagen va jag en sväng till Birsta och tusan va folk det va där då??!! Va skit svårt o hitta nån parkering....Men jag köpte mig iallafall ett par jeans! =) Hade tittat på dom tidigare i veckan på Lindex,  när jag va på stan men då fanns inte min storlek i den lite ljusare blå färgen som jag vill ha....Men ute i Birsta fanns den!!  Är super nöjd med dom för det är inte ofta jag hittar ett par som passar både på längden och bredden?! =) Oftast brukar dom ju bli för lång i benen, men som sagt dom här sitter perfekt!

Blev en liten kvällsprommis igår kväll oxå, men jag fick gå själv för P va inge sugen. Ville mest bara ligga i soffan och det kan jag ju förstå!


Men vad ska man hitta på idag när solen tittar fram då???


Tänk att om en vecka har jag jobbat ett år på kommunhuset och så är det 1 år sen Jojje flytta "hem" igen??? Känns sjukt att tänka på, vad tiden går fort!!

Men Jojje verkar trivas super bra hemma på Andersnäset och det är ju skönt att veta att man nog tog rätt beslut. Att han får ha det bra dom sista åren...Tänk han är ju 16 år!! Gammelhästen!

Att jag redan jobbat 1 år på kommunhuset känns smått otroligt...Börja väl bli dags o för gruppbyte nu igen då?? Jag brukar ju inte få vara mer än ca 1 år på varje ställe så det skulle inte förvåna mig om jag måste byta grupp nu igen då?! Är ju prat om omgruppering nu i höst pga besparingar o grejer, så då blir det väl jag som åker dit igen! =(

Lika bra o vara inställd på det så man är beredd....

I november har jag jobbat med städ i 4 år?! Uj uj hur ska detta sluta? =)


Nej nu ska jag avsluta detta inlägg!

Bye bye!!

Av Malin Strömberg - 21 augusti 2009 19:38

Men då va man själv då hela kvällen och säkert större delen av natten?! Trist! Tur att det verkar som Missilen tänker vara inne ikväll iallafall, så man har nåt sällskap! =)

Har regnat här som tusan men nu har det faktiskt slutat men det är väldigt mulet.

Har precis kommit hem från en sväng bort på travet, pappas "drängs" häst (blev lite komplicerat det där...) startade. Och för att göra en kort historia kort, jag skulle dit och lämna en kedjelänk som pappa skulle ha (till rundbalspressen) så då passade jag på och stanna o kolla hur det gick i loppet. Startade ju i första loppet så då kunde man ju vänta o kolla! =)Hästen blev först utan pengar(8.a). Tråkig placering.....

Men nu är man som sagt hemma igen ensam....tror jag ska kolla på en film. Vet inte riktigt vilken det blir för jag har lyckats samla på mig så många så det blir svårt att välja. Men troligvis nån romantisk komedi! Det kan man passa på och se när man är själv! =)


Så tack o hej för idag! Nu blir det film!!!

Ovido - Quiz & Flashcards