Stromberg

Alla inlägg under maj 2010

Av Malin Strömberg - 29 maj 2010 18:55

Årets första och kanske enda av mig gjorda??? rabarberpaj!!

  

Fick nåt ryck och gjorde paj idag, och himla god blev den med vanilj visp till!!   MUMS!!!


Så här blev det i hallen med min egen designade hatthylla!!

  


Nu ska vi ut på en promenad?! Va säkert mer än en vecka sen sist och det ska bli såå skönt att få röra lite på benen!   

Av Malin Strömberg - 28 maj 2010 20:23

Va länge sen jag skrev??! Över en vecka sen......   Men vi ha haft fullt upp med veden denna vecka. Den kom i lördags och vi ha jobbat på ganska bra, ungefär hälften är både kapat o klyft! Eftersom vi är så sena med veden varvar vi kapning o klyvning, så det ska hinna torka....  


Förra helgen så va mamma på besök oxå, trevligt!!!   Hon hjälpte mig och va smakråd på ikea när jag handla till hallen. Så nu kan man nog säga att hallen är klar??!!   Är väl nån liten grej som tex vägglampa och nyckelskåp som ska fixas men det är ju helt funktions dugligt nu. Inget akut om man säger så.....  Känns såå skönt och bra blev det oxå, så vi är så nöjda!!


Ikväll ha jag tagit mig i kragen och städat!!?? Det behövdes verkligen och så är det ju skönt att ha det gjort så man kan göra nåt roligare i helgen. (som att klyva ved....)   


Nej nu ska jag återgå till mitt glas rödvin och mina nötter!   

Av Malin Strömberg - 19 maj 2010 17:25

Nu är äntligen tapetsering i hallen klar, så nu har vi vår skog där......

Nu känns det skönt för alla stora jobb och tidskrävande jobb är klart, bara "fixet" kvar typ lister och möblering osv.....Inte för att jag ha så mycket att möblera med men tanken är väl att de nog blir nåt nytt från Ikea??!!   Får se om jag åker o kollar lite till helgen eller om jag väntar tills lönen ha kommit, för utan att nämna några siffror, men det blev hyffsat dyrt med tapeten!!??  


Men här kommer iallafall lite bilder på mästerverket som det ser ut nu!! Som sagt en aning tomt än så länge men....

       


Nä ikväll blir de ingen renovering och det känns faktiskt rätt skönt?! Kanske man kan ta en avkopplande promenad som det blivit dåligt av på sistone?!

Och så kanske man hinner se lite tv???   


Nu går jag bara o väntar på min beställning från easy plant!! De växer ju som tusan i växthuset nu, men nu vill jag ha mera plant  där!!    


Till helgen skjulle föresten veden komma så då kommer vi nog inte vara "göralös" på ett tag......  

Av Malin Strömberg - 15 maj 2010 21:40

Nu ha vi lagt klinker i hallen. Jag fick faktiskt hjälpa till och det är ju roligt att prova nåt nytt.   

Så här blev resultatet!

  

Som det syns på bilden är reglarna till väggen på plats och dragning av el är påbörjad. Så sen ska skivor upp på väggen och så tapet då förstås. Ha tittat ut en så himla snygg tapet!! Den är ganska dyr och med mönsterpassning men tror det bli den ändå....   

Köpte taklampa på ikea idag oxå!

  


Så det går ju frammåt sakta men säkert.....Lika bra o passa på o renovera så länge vi inte får nån ved??! Fattar inte varför den aldrig kommer??? Man vill ju inte direkt stå o hålla på med den mitt i sommaren??!   


Ikväll satt vi ute o käka för första gången i år! Riktigt varmt och skönt idag.


Nej, nu ska jag fortsätta dricka mitt "choklad" the!   

Ganska gott faktiskt!

Bye bye!!!!

Av Malin Strömberg - 13 maj 2010 19:36

   Här kommer lite bilder på den pågående renoveringen av hall. Det som är gjort men inte syns på bilderna är målning av tak och dörrfoder.

Men golvet är nu slipat och lackat 2 gånger(väntar bara på att det ska torka....)!


På den här bilden ser man skillnaden efter 1 omgång med slipmaskinen:

    

Här maskinen som gjorde jobbet.   

     

Här va det färdigslipat men inte lackat ännu.

  

Och sist men inte minst en bild när det är lackat 2 gånger. Där det inte är lackat ska det ligga klinker!!

    


Så vi ha ju kommit en bit på vägen iallafall.

O idag har man haft en ledig dag och det är ju alltid skönt men lite förvirrande imorse?! Fundera en del när jag vakna: vilken dag är det??? Är jag ledig??? Är det helg??? Eller ska jag jobba???  

Men det va en hyffsad lättnad när jag kom på att jag fick sova vidare!!! Skönt!!   

Nu blir det jobb imorn o sen "riktig" helg, en helt ok vecka mao!!


Nu måste jag gå och skölja ur färgen ur håret! Blir som vanligt rödbrun aktigt....  


Bye!!!!!!!!!!!!!!!

Av Malin Strömberg - 7 maj 2010 19:57

Gud så dålig jag är på skriva nu för tiden då??!!

Inte så kul kanske, men denna vecka har varit helt som vanligt. Jobb med andra ord och trötta kvällar.....

Men nu är det äntligen fredag och imorn får jag sova ut lite!! Torsdag morgon va jag såå trött när jag släpa mig ur sängen, och för att peppa mig själv sa högt jag till mig själv "En morgon till, sen får du sova" .  Alltid bra med lite "pepptalk" så där på morgonen! Ha ha!!!


I helgen hoppas jag på soligt o hyffsat varmt så man kan va ute o greja lite. Ryktas ju om sol iallafall.


Hmm....nej kommer inte på nåt mer speciellt att skriva idag.

Nu ska jag duscha och sen slappa!!

Bye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!


Av Malin Strömberg - 3 maj 2010 20:26

Detta är vad som händer när jag o P ha tråkigt en söndag........  

   


Igår tog vi bort spaljen och rev ut plastmattan, och idag rev vi bort väven från väggarna i hallen.

Planen är den just nu att vi ska börja med hallen. Det ska upp en vägg där spaljen stod, taket målas, väggarna tapetseras(har ej hitta nån tapet än för det blev bestämt ikväll att det ska tapetseras...  ), och så ska det väl in nåt golv men där har vi inte bestämt oss än vad det bli för golv....

De blir nog bra när det blir klart, men jag misstänker att det dröjer lite för när veden kommer blir det den som gäller några veckor.  


Nu ha jag lite ont i huvet så ska väl ta en dusch o slappa lite sen!   

Bye  bye       

Ovido - Quiz & Flashcards