Stromberg

Alla inlägg under januari 2010

Av Malin Strömberg - 31 januari 2010 20:02

Jaha då va helgen över då o imorn är det dags att jobba....


Idag känns det som jag inte gjort mycket, man konstigt nog ha dagen bara försvunnit?! Kört in en jäkla massa ved ha vi iallafall gjort o börjat stapla den lite. Sen ha jag nog mest suttit med ett pussel som jag börjat med....Är ju hopplöst det där när man börjat med ett pussel är det svårt att slita sig?!   


Igår blev det ju självklart en sväng till Birsta, men rensade även i ett rum nere i källaren och en promenad hanns med oxå.

Gårdagens inköp på Birsta:     

Fick ju lön i onsdags och pengarna ska ju rulla??!!   

Men nu kan vi degradera gammel dammsugaren till källaren. Har provat den´nya och den verkar funka alldeles utmärkt!   


Nu måste jag gå och smörja in mig. Tror jag ska lyxa till det idag o smörja in mig med det nya body butter "jordgubb" från Body shop, som jag oxå köpte igår....  

Bye bye

Av Malin Strömberg - 29 januari 2010 17:48

Fredag igen då och veckan ha bara rusat iväg?! Alltid när jag ha "tidig vecka" tyckar jag det går så fort och när jag ha "sen vecka" tycker man aldrig det blir fredag nån gång....Typiskt de för sen veckorna är ju så trist så dom skulle man ju egentligen bara kunna hoppa över tycker jag?! Åtminstone tiden man är på jobbet....  


Denna vecka tänkte vi va duktig o gå fler gånger än 1 gång men det blir ju aldrig som man planerar.....Kom ju en jäkla massa snö istället??! Snöa konstant från onsdag morgon/fm till torsdag kväll nån gång. Vet inte riktigt när det sluta för det snöa fortfarande igår kväll när vi gick o la oss, men mycke snö ha det blivit dom här dagarna. Säkert 4 decimeter?! Så istället för prommis ha det blivit snöskottning 2 kvällar i rad.....   Och idag blev det kallt ute istället när det väl ha slutat snöa. Men det är faktiskt riktigt mysigt med all snö som kommit, så man ska inte bara klaga?! Det är ju trots allt vinter och då hör det ju till det här med snö och kyla....  

Så det blev prommis bara 1 gång denna vecka, i tisdags, men det kommer säkerligen bli nån promenad i helgen. Och så tro jag vi måste köra in ved igen?! Ha gått mycket ved den här vintern tycker jag?!


Nej nu blir det lite fredagsmys, först framför datorn och sen "På spåret" kl 20.00 Ha ju faktiskt städat toan ikväll så jag ha varit lite duktig oxå, inte bara mys....


Bye bye!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Malin Strömberg - 25 januari 2010 11:13

För alla trevliga kommentarer om badrummet!!    Så roligt att det är fler än bara jag o P som tycker det blev fint!! Skönt att man kan fräscha upp ett rum med ändå hyffsat små medel.....

Nu är det väl bara o ta atg i köket då.....  

Det känns som det är det största projektet hittills vi gjort i huset (sen jag flytta dit iallafall...), men först innan vi sätter igång måste det nog planeras först nån månad kanske?!   


Är på jobbet nu och snart klarat av måndagen. Har städat på dagis idag på fm, får väl se om det blir hela veckan eller bara nån dag till. Chefen ringde igår kväll o fråga om jag kunde "hoppa på bilen", och det är absolut inga problem för mig!!   Trivs bra o städa på dagis.

Sov över lite imorse gjorde jag oxå?! Vakna 20 i 6 då P väckarklocka(radio) börja spela, så det blev en aningen stressigt men jag hann  till jobbet i tid!!  Jag fattar inte vad det blev för fel på min väckare för jag tyckte ju att jag ställde den igår kväll......  Måste kolla upp det ikväll.


Nu ska jag fortsätta ha lunch i en halv timme till.


Bye bye  

Av Malin Strömberg - 23 januari 2010 19:08

Här kommer lite bilder på vårt "nya" badrum!! Ha precis blivit klart med allt piffande nu ikväll. Helt perfrekt med högskåpen för handdukar,blev även en par hyllplan över efter jag fyllt på med handdukar och skurmedel mm och det är ju inte så dumt!   

Men här kommer iallafall bilderna.....

         

Denna gång mamma ha jag "stylat" lite innan jag fota så det inte ska se så rörigt ut!   

Men vi är riktigt nöjda både jag o P!! 

Av Malin Strömberg - 22 januari 2010 17:29

Trodde aldrig den här veckan skulle ta slut men till sist så gjorde den ju det?! Dessa "sena veckor" på jobbet är inte så kul, långa dagar, korta kvällar så det känns som man bara jobbar o sover.

Och denna vecka ha vi ju haft badrummet oxå som hängt över oss....Blir ju aldrig helt klar med det??!!   Alltid en massa småsaker som måste fixas/inhandlas så det tar tid. Men nu är det väl bara de 2 garderoberna/högskåpen kvar och så städning då förstås.......  Är såå förigt här när inte städat på 2 veckor som vi nu hållit på med badrummet?! Men ha bestämt att jag ska inte försöka mig på nån städning förrän det är klart, så vi får väl se om det blir nu i helgen kanske....Hoppas!!   Men det beror väl på hur mycket det ska jävlas med skåpen...


Annars ha det varit en jobbig men kul dag på jobbet. Fick byta tid idag så jag jobba 6-15, skönt som tusan att komma hem i normal tid på fredag!! Men det ha varit en hel del att göra idag men tur att jag har en så rolig/snäll arbetskamrat som jag har så kul med när vi jobbar!!    Då går allt det tråkiga mycket fortare och lättare!


Nej nu orkar jag inte skriva mer idag. Förhoppningsvis kommer bilder på badrummet i helgen. Tänkte jag inte skulle ta nån bild förrän det är helt klart.  

Men nu blir det fredags mys!!!

Bye!!!!

Av Malin Strömberg - 17 januari 2010 11:09

Nu ser det ut såhär i vårat badrum

Taket är målat o klart, väggarna målade 1 gång. Kanske blir en strykning till men färgen täckte riktigt bra.... Nu ska taklisterna på plats och spottarna ska sättas fast ordentligt (bara dit tryckta nu), rören ska målas på (vatten rören). Vi ska ut till Ikea idag o kolla/köpa tvättställ och diverse skåp, sen så ska väl de monteras o på plats.

Så de är ju en del kvar, får se hur mycket det blir gjort idag......     

Av Malin Strömberg - 16 januari 2010 16:17

Idag ha vi varit hyffsat effektiv för att vara en lördag?! Jag brukar ju alltid bara sega på lördagar....

Men som sagt inte idag. Efter frukost, dvs strax före 10, åkte vi ut till Birsta o handla väggfärg och diverse annat till badrum (och JA mamma, denna gång är det färg avsett till våtrum så det ska nog hålla ett tag?!   ) och handla även mat. Sen efter lunch och kaffe ut på prommis. Efter det tömma badrum och så har taket fått ett första lager färg.

Så vi ha kommit en bit frammåt med renoveringen av badrummet! Taket och spottar är på plats o så är som sagt taket målat en gång, blir nog en andra gång oxå innan dagen är slut!   

Imorn tro jag väggarna ska målas....

Riktigt kul att planera och fixa så det blir lite nytt och annorlunda! Ser ju ut som ett bombnerslag här men det får man ju leva med när det ska renoveras. Får storstäda sen när det är klart!


Till veckan ska jag jobba sen vecka och det känns INTE roligt!! Jag hade ju ställt in mig på att få jobba 6-15 nu ett tag men som jag skrev sist ändras det ju så fort på mitt jobb?!! Så i fredags fick jag veta att jag inte skulle åka nå mer på dagis och måste då alltså jobba tidig/sen vecka igen......SURT!!!   


Nu börjar jag bli hungrig så jag tro jag ska fortsätta med middagen. Gratängen stå i ugnen och till det blir det älgkött och sallad!

Bye!!   



Av Malin Strömberg - 13 januari 2010 15:54

På din födelsedag idag!!   


Känns som det va länge sen jag skrev, men det va väl inte såå länge sen?! Vi ha kommit igång med renoveringen av badrummet nu! Blir ingen totalrenovering men lite iallafall! Badkaret har vi slängt ut och även duschväggen. Va väl meningen att det skulle bli en ny duschvägg men det blev dusch drapperi (stavas det så??) istället?!   Billigare och så är det lättsamt o hålla rent, så det är ju inte helt fel det heller....?! Nu håller P på med sänkning/nytt innertak med spottar, och när det är klart blir det målning av väggar och sen ha vi kolla lite ny inredning dit typ handfat med underskåp, skåp för handdukar och nytt spegelskåp. Så jag tror det kan bli rätt så fräscht när det är klart!   


På jobbet går jag på dagisstädning på förmiddagarna nu tills vidare. Blev så helst plötsligt i tisdags av lite olika anledningar och det är ju lite som det brukar, att saker o ting ändras fort ibland på mitt jobb. Men denna gång ändrades det till det bättre för nu får jag ju jobba 6-15 alla dagar och det är ju perfekt tycker jag!! Helt ok o städa dagis oxå!   


Har haft nackspärr idag och det va ett bra tag sen jag hade sist. Måste ha legat på nåt konstigt sätt i natt när jag sov....?? En aning besvärligt är det ju när man måste tänka sig för hela tiden så man inte tvär vrider huvet åt ena hållet, men det har ändå gått helt ok o jobba.


Nej nu måste jag gå o kolla maten i ugnen. Blir fisk idag!   

Bye bye!!   


Ovido - Quiz & Flashcards