Stromberg

Alla inlägg under april 2012

Av Malin Strömberg - 28 april 2012 11:27

Lördag och löningshelg!!   

Vi på g att åka ut till birsta och käka lite lunch och handla "lite" mat....

Jag har städat här hemma så det är rent och fräscht. Ute är det lite grå mulet och duggregn men inte så kallt. Ser även små gluggar i molnen med blå himmel så hoppet finns om lite sol i helgen!! Imorgon kanske??


Har ju planer om att flytta ut växtligheten till växthuset i helgen så skulle tro att det blir imorn eller i eftermiddag. Känns lite spännande för det brukar ju gå så fort med allt bara det kommer ut i växthuset, myyyssssiigtt blir det!!!  


Dags att gör sig klar för avfärd! Skriver mer sen!!   

Av Malin Strömberg - 20 april 2012 18:47

Ikväll är det bus väder igen med snö och blåst..... Tråkigt! Blir ju så slaskigt och blött!!

Men annars gör det inte så mycket att det snöar för desto mysigare blir det ju att sitta inne och mysa med tända ljus och onepiecen på.  


Fredag igen och en vecka har återigen gått! Bara 1 vecka kvar av april??? Kan ni förstå?? Vart tog april vägen??


Är så sugen på att åka iväg på nån weekend resa eller nåt bara det blir lite varmare men vi får väl se vad ekonomin tillåter....

Snart kommer väl våren igång ordentligt så då kommer man väl ändå ha fullt upp med all växtlighet, så då kommer längtan efter att komma bort avta en aning skulle jag tro.  


Snart börjar reprisen av Morgan och Ola-connys reseprogram på tv! Så är väl bara och slå på tvn och bänka sig i soffan!!  

Hade ingen speciell bild att bjuda på så det får bli en på mig själv som liten. Det är julafton och jag har på mig klänning som mamma sytt (som jag för övrigt har kvar fortfarande...) och i julklapp hade jag fått en leksaksspis som jag va såå stolt över!!   De va tider det......

     


Ha en trevlig fredagskväll!!!   

Av Malin Strömberg - 17 april 2012 18:30

Ja idag blev det simning igen!! 45 minuter denna gång?!   Jag blir så nöjd med mig själv när jag fortsätter att gå och simma så det inte bara blir en engångs företeelse.....


Annars är det super trist väder idag med snö slask hela dagen!! Nu ser det ut så här hemma hos oss.....

   

Så tråkigt så tråkigt!!! Va ju bart överallt förrut och i söndags trodde man ju inte att det skulle bli ett sånt här bakslag?? Jag som började flytta grejer ur växthuset i söndags så jag snart kan flytta in lite växter där.....   


Tänkte att jag måste visa vilka fina orkideer jag ha för tillfället!!

Den här första är en som jag fick av Tommy och Frida när jag fyllde 30 och den är så tacksam och har blommat FLERA gånger sen dess.....

 


Och så den här som blommar så fint nu för andra gången tro jag....

     

Såg att Bull fick komma med på ett hörn oxå!! På den bilden va han då inte stor.... Sötnosen!!!!   


Nu tro jag att jag ska glo på ett avsnitt av Big Brother.....

Av Malin Strömberg - 14 april 2012 16:23

Här kommer lite bilder på mina odlingar!


Men först en bild på min hibiscus som blommar för fullt....

 

Min änglatrumpet som jag lyckades övervintra!

 

Några pelargoner som oxå övervintrat!

 

Min odlingsbänk!

 

Penseer som inte vill växa, längst ut. Och bredvid dom "blomman för dagen"...

 

Gurka och melon!

 

Och sist men inte minst tomaterna! Har 2 sorter, en "tiger randig" sort och en körsbärs sort.

 


Va på blomsterlandet idag och dom hade halva priset på alla fröpåsar och då kunde jag ju inte låta bli.....   

Så det blev ruccola, plocksallad,isbergssallad och det ska planteras sen ute i pallkrage. Sen köpte jag även vita och lila kantlobelia som jag måste plantera så fort som möjligt och gula tagetes....

Ha precis flyttat runt så jag ska ha plats för lite mer.....   

Av Malin Strömberg - 14 april 2012 10:31

Då va det helg igen och veckan har rusat förbi!! Men det är väl för att den va en dag kortare....


Inget speciellt inplanerat denna helg.

Båda bilarna ha sommardäck för det hjälptes vi åt att fixa igår kväll!  Va ju en fin och solig kväll igår! Så sjönt när man kan gå ut och sätta sig mot husväggen och lyssna på fåglarna.... En aning less är jag dock på trafiken så nu ha vi börjat fundera på ett bullerplank mot vägen. Är ju en aning kostsamt så vi tänkte kolla om vi skulle kunna få nåt bidrag då vi bor så nära hårt trafikerad väg, vet bara inte vart man ska vända sig?? Är det kommunen eller vägverket???  


Och på odlingsbänken växer det sakta men säkert....

Tomaten skolade jag om igen nu i veckan och pelargonerna satte jag om i ny jord i måndags. Purpurvindan växer som ogräs och har redan börjat slingra in sig i varandra OCH i grannarna (tomaterna).....  

Det enda som växer lite väl sakta är penseerna.... Dom skulle nog behöva komma till ett växthus för att komma igång ordentligt, men det verkar som den där riktiga våren inte riktigt vill komma så än kan jag inte flytta ut i växthuset!?


Nej nu ska jag kolla om det finns nåt att äta till lunch och så måste jag ta fram laxen ur frysen, för vi ska ju ha det till middag idag!!       

Av Malin Strömberg - 9 april 2012 11:43

Igår kom vi hem efter en helg uppe hos mor och far! Har haft det mysigt och tur med vädret oxå, sol både fredag och lördag!! Härligt!

Vi ha kört skoter, pimplat och pysslat på med lite allt möjligt som vi brukar. Dagarna bara rusar iväg när vi är hemma på näset, så mycket man vill hinna med.....  

Lördag eftermiddag åkte jag på en släng av migrän!!?? TYPISKT!!! Den har en förmåga att komma när man minst vill ha den och nu är det över 2 år sen jag hade det sist så jag trodde jag "vuxit ifrån" det......

Men tydligen inte så det blev några timmar ofrivillig vila men sen mådde jag mycket bättre till kvällen.


Idag har jag planterat om pelargonerna och städat. Skulle även behöva skola om tomaterna igen men det får bli nån annan dag.   

Snart ska vi åka och handla lite mat..... Sånt man måste göra....

Mulet och trist väder ute och snöade igår kväll så det är slaskit, tråk!!!

Och imorn ny arbetsvecka.....


Här kommer lite bilder från i helgen!!


Gubben håller på serva skotern lite!!

  

Julle med "lekfarbrorn" och gammeln Jojje!!

 


Han har ju vuxit på sig en del nu Julle!!!

   

Och här står grabbarna grus, Timo och Burre och solar sig.....

 


Av Malin Strömberg - 2 april 2012 20:13

Vilka sköna lirare!! På kanal 5 just nu....

 
Av Malin Strömberg - 1 april 2012 19:38

Nu va det riktigt länge sen jag hittade hit till bloggen?!! Trodde nästan att den försvunnit ut i cyberrymden, men den fanns ju faktiskt kvar....

KUL att läsa och se alla bilder jag lagt ut och funderar på om jag ska återuppta bloggen. Kommer kanske inte bli så ofta men nu när sommaren närmar sig kanske man har lite mer att skriva om och ska då även försöka lägga ut lite bilder från bla trädgården.


Annars så väntar en kort vecka på jobbet då jag och Peter åker upp till Andersnäset på torsdag och firar påsk!! Längtar och hoppas det blir någon fin dag med sol!!!!


Får bli allt denna gång!

På återseende!!

Ovido - Quiz & Flashcards