Stromberg

Alla inlägg under juni 2009

Av Malin Strömberg - 30 juni 2009 13:49

Sitter och fördriver tiden lite i väntan på att mor och far ska komma hit på snabbvisit. Dom ska hämta årets smågrisar som ska upp till näset och äta upp sig till stora grisar, som sen ska ligga på bordet.....låter lite hemskt men själv är jag ganska härdad för så funkade det ju under hela min uppväxt. Djur slaktas och äts upp, så är det ju bara.

Riktigt varmt idag oxå.....

Igår va jag o P och sola o bada vid segersjön?! Det va härligt! Va där faktiskt några timmar och det är ovanligt. P brukar ju tröttna ganska fort. =) Men han härdade väl ut en stund för min skull?! =)

Rätt skönt att sitta inne lite när det är som varmast. Jag gick tidigare från trädgårn Evonella, och det är inte långt men jag blev rejält svettig!! Har handlat lite mer blommor men nu tror jag det får bli sista inköpet?! =) Tror det alltså, kan inget lova....

Nej nu ska jag kolla om dom inte kommer snart....

Bye bye!!

  

Av Malin Strömberg - 28 juni 2009 20:35

Det va en bra bio film! Skulle inte alls varit lika bra hemma på tv/dator,så på bio eller stor tv och BRA ljud så är den helt klart sevärd! =)

Annars fortsätter värmen...känns nästan som man är i spanien igen?! Klart skillnaden är ju att nu, halv 9 på kvällen, är det svalare. Och det är ju skönt!

Har inte gjort så mycket i helgen. Bara tagit det väldigt lugnt och inte ansträngt mig mer än att vi va ute på cykeltur igår kväll. Som alltid när vi ska ut och cykla efter nya vägar slutar det med "ett litet äventyr"....

Skulle ta en genväg som P visste fanns nånstans men såklart hitta vi den inte?! Så vi drog cyklarna över en åker och sen genom HÖGT gräs där det va en hel del bränn nässlor! Kan säga att det brände rätt bra på benen sen när vi kommit igenom gräset och svettig va man!! =) Som tur va fanns det en bäck precis där så vi gick ner och svalkade av de brännande benen, sen vidare hem.

Ja det brukar kunna bli lite väl långa cykelturer när vi drar iväg men det är roligt oxå o cykla runt o titta på landsbygden! =) 

Imorgon kanske det blir en sväng till nån sjö o bada o sola lite. Ända chansen för mig att palla o sola är vi en strand så man kan hoppa i o svalka sig ibland. =) I varje fall när det är så varmt som vi har nu....

Och imorn kan man ju säga att semestern börjar "på riktigt"?! De är bra de...=)

Nej tack och hej för denna gång!! Nu ska jag gå ut och njuta av den svenska sommaren! =)

Av Malin Strömberg - 26 juni 2009 19:29

Nu har jag semester!!!! =)

Förlåt mamma men jag måste bara få påpeka det! =) ska försöka o inte tjata allt för mycket för jag förstår ju om det inte är så roligt att höra alla prata om det när du själv måste jobba....

Tänkte inte skriva så mycket mer än så....

Tror jag ska åka o kolla om jag hittar nå nya ute möbler imorn. Såg dom hade rea på bauhaus men tror dom är ganska dyra i vanliga fall så jag vet inte...??

Idag grillade vi som sagt men det va nästan för varmt o sitta på altanen o äta. Blir ju så stekande varmt där! Det är en av anledningarna till att jag vill ha nya utemöbler. Tänkte jag skulle kunna ha en uppsättning på altanen och en ute på gräsmattan kanske i skuggan?! För på eftermiddan är det för varmt att sitta på altanen.

Nu ska jag gå ut o kolla vad P pysslar med....Kanske ut i växthus o greja lite oxå om det inte är för varmt där fortfarande?!

Bye bye

Av Malin Strömberg - 25 juni 2009 20:46

Lön och sista arbetsdag innan semestern. Kan väl aldrig bli en dålig dag?! =)

Tänk att snart har hela juni gått oxå?? Usch tiden går alldeles för fort. Inte kul att tänka på att tiden går fort när man snart ska va ledig. Tänk då vad fort tiden ska gå då??? 3/4 veckor är ju egentligen ingenting om man tänker på hur många veckor man jobbar på ett år. Nej mer semester till folket!! =)

En liten filosofisk tanke bara....

Nej har inte så mycket mer att skriva idag.

Imorgon blir det grillning av fläskfile och ett glas rött till. För att "fira" att man ska ha semester som P sa...=)

Nu blir det en dusch.

Tack och hej.

Av Malin Strömberg - 24 juni 2009 18:09

Nu är det bara 2 arbetsdagar kvar till semester, igen! =) Och ute är det strålande väder så man börjar redan nu få lite semester känsla...om man inte vore så trött bara?! =)

Ha precis legat o vila mig en stund och det behövdes verkligen kände jag!

Ute i växthuset sprudlar det och växer. Så roligt att allt verkar ta sig bra, än så länge...Till och med så har det böja bli några meloner?! Dom är väl ungefär som en pingisboll stora.

Nej varför sitta här inne när solen skiner??

Nu ska jag ta o gå ut i stället. Säkert nåt som behöver vattnas....=)

Bye......

Av Malin Strömberg - 21 juni 2009 20:13

Här kommer lite bilder från spanien!


Först en bild på mig och Alma! =)

Sen en bild på "värdfamiljen"! =) Min bror, Macu och Alma.

Nästa bild från badstället vi stannade vid när vi gjorde vår dagsutflykt till bergen.

Sen en bild från Madrid. Jag, pappa, mamma,Macu och Alma.

Nästa bild oxå från Madrid! En JÄTTE stor park!

Sen det grymt stora slottet i Madrid.

Och sist en bild från flyget på väg till dit.






 



Av Malin Strömberg - 21 juni 2009 12:24

Då va man på svensk mark igen då. =) Känns konstigt att igår den här tiden satt man på flyget hem och det va inte länge sen man va i spanien?!

Man känner sig lite mör och seg men det är skönt att det är så fint väder! Strålande sol men inte allt för varmt tycker jag...=) Är ju va en liten annan värme....

Hemresan gick bra trots en timmes försening på flyget från Madrid. Va ju ingen fara för vi hade ju gott om tid mellan flyg och tåg.

Ska lägga ut lite bilder sen man måste gå igenom bilderna fört och välja ut vilka. Kan ju inte lägga ut ALLA för det är ju några stycken....=)

I växthuset har det vuxit sen jag åkte! Kul och se sillnaden på en vecka. 2 gurkor har vi tagit n och fler är på gång. Måste börja gödselvattna nu såg jag för gurkplantorna börja se lite trött ut redan?!

Känns som jag inte har nån lust o jobba imorn! Men får väl bita ihop för det är ju bara 1 vecka och sen 3 veckors semester!!!

Nu tror jag att jag ska gå och stoppa i en maskin tvätt sen tror jag att vi skulle åka o handla lite...

Bye!

Av Malin Strömberg - 19 juni 2009 18:20

Far halsa en glad midsommar fran spanien i ar. En lite annorlunda midsommar kan man saga...=)

Idag har vi inte varit pa nagra speciella utflykter. Varit o handlat lite pa en affar som ar ungefar som ica Maxi hemma. Det fanns allt fran tv, klader till mat.

Sen har vi atit en jattegod middag/lunch har hemma. Potatis och flaskkarre och ett glas vin till det.

Blir nog en kvalls promenad sen ikvall, nar det blivit lite svalare. Det ar 31 grader varmt i skuggan sa man behover inte frysa....

Och sa maste jag val packa oxa. Flyget gar ju imorn klockan halv 11. Kanns konstigt att en vecka redan har gatt?! Vi har gjort mycket roligt men det ska bli skont att aka hem. =)

Oj vilken tid det tar att skriva detta inlagg nar man sitter och tittar pa Alma samtidigt! Man bli ju en aning distraherad kan man saga...=) Gullungen!! =)

Sa nu ska jag avsluta detta inlagg och nasta gang jag skriver ar jag hemma i sverige igen!

Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards