Stromberg

Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin Strömberg - 31 oktober 2009 19:13

Ikväll tände vi gravljus nere "hos" Izor och Frasse!   

Mysigt värre tycker jag! Missilen va med oxå o kolla läget.....  

Jag och P gick en prommis upp till kyrkan nu ikväll oxå o kolla på alla lyktor som brann. Är så fint när man ser på håll alla lyktor. Har nästan blivit en tradition för mig att gå upp dit just denna helg för att se just detta fina.


Skänker Izor en extra tanke en kväll som denna......Lilla gubben!!    

Av Malin Strömberg - 30 oktober 2009 18:31

Oj va jag varit dålig på att skriva denna vecka?!

Men nu är det fredag och arbetsveckan har varit ok men en aning stressig och tung med 1 dag utbildning och en del tung information nu idag på eftermiddagen....Orkar inte förklara vad informationen hadla om här på bloggen men kan sammanfatta det med att det kommer bli en del förändring i grupperna och det har inte med besparingarna o göra??! Vi fick för övrigt lite info om besparingarna igår men det är väl inte så mycket klart än så man kan ju säga att man inte blev så mycket klokare....


Annars har det väl inte hänt så mycket mer denna vecka. Är väl mest jobb och lite promenader på kvällarna. Är så jäkla trött på kvällarna nu mera och det måste ju ha med att man ställt om klockan??? Och så att det är så mörkt och jag har ju jobbat 2 veckor 6-15 nu och man har ju vant sig med att få sovmorgon varannan vecka. Glad

Men som sagt vad har jag somnat framför tvn strax efter 9 varje kväll denna vecka??! Förvånad Och jag blir så trött på mig själv för det händer ju att det är nåt man verkligen vill se på tv men det hjälper inte!! Får väl se hur länge jag orkar hålla mig vaken ikväll då?! Tungan ute


Nej det får bli allt för denna gång. Ska försöka skriva lite oftare.....

Bye  

Av Malin Strömberg - 25 oktober 2009 19:30

Jaha då va denna helg slut och det går ju som alltid för fort! Och skit väder både idag och igår, regn och rusk!

Och idag ställde man om klockan till "normal tid" och det kommer väl ta ett tag o vänja sig vid det?! Men man får ju sova en timme längre imorgon bitti och det är ju inte helt fel. Flört


Men som sagt vädret har varit skit så det har blivit mest inne sysslor denna helg. Igår kom Johanna och ska vara här 1 vecka (på tal om inget speciellt...). Blev en sväng till Birsta igår, P skulle handla nåt grafik kort till datorn och så blev det lite mat handling på willys i vanlig ordning. Johanna fick övningsköra hem och det gick ju det oxå.... Tungan ute

Blev go middag igår! Röding och pressad potatis, och så ett glas rött till det! Jag lyckades faktiskt med fisken! Förvånad Men det va ju faktiskt inte allt för svårt för den skötte sig ju själv i ugnen....

Blev en riktigt lugn dag igår med inte allt för mycket aktiviteter. Jag vet inte men alltid om det ha varit en tung vecka brukar jag behöva en lugn dag innan jag kommer igång igen?! Va även risig i magen och det har väl med stress o göra?? Men idag har jag varit bättre imagen och även varit piggare så jag fått en hel del gjort!  

Plantera 2 amaryllis (tänkte va ute i god tid i år för i fjol blommade den ju inte förrän efter nyår...), plantera även en saint paulia i större kruka och plantera om en kristi törnekrona. Tog även ett skott av den som vi får se om den tar sig?! Slängde 3 blommor som jag va dels lite less på och som även såg rätt risiga ut, en aloe vera hade sköld löss tro jag?! Man måste ju rensa ibland så man får plats med nåt nytt! Glad

Sen har jag även städat och kört in 10 kärror ved!


Nu börjar snart "Ensam mamma söker" på tv, så jag ska avsluta här.

Bye!

Av Malin Strömberg - 20 oktober 2009 18:59

Nu blommar 3 av mina orchidéer?! Det är så roligt när man lyckas få dom att blomma igen! Skrattande

Har ju fotat dom så ni kan få se va fin dom är! Är 3 olika oxå....

Den här har blommat flera gånger för mig sen jag köpte den?! Alltså flera gånger på ett år och det är väl inte såå vanligt tror jag, men den trivs väl bra hos mig då?! Flört Det är en sån "vanlig" men den är liten...

  

Denna är lite annorlunda och den köpte jag nu i somras (augusti tro jag det va?) Och nu blommar den igen! Eftersom den är lite annorlunda trodde jag inte den ens skulle överleva.....Oxå vit!! Glad

  

Och så den sista, en sån "vanlig" men med lite annorlunda blommor. Har haft den säkert 1 år och det är första gången den blommar igen sen jag köpte den....

  


Ja det va blommorna det! Glad

Annars har jag o P precis varit ut på en uppfriskande och rask promenad! Skönt att komma ut och bränna lite kalorier! Förvånad

Och igår fick jag mina nya julgardiner till köket som jag beställt. Fösökte lägga in bilder av dom men det va fel format så det gick inte.... Men det är som jute tyg och så broderade tomtar på dom (det är dom vi tittade på mamma. Glad) Beställde även en sån handduk till paradhyllan som matchade och en löpare som går i rött som blir fin till jul. Ska bli kul att hänga upp dom till jul! Får ta ett kort då när dom hänger på plats. Glad


Nej det får bli alles för idag!

Bye!

Av Malin Strömberg - 18 oktober 2009 13:22

Ja nu är frysen full av älgkött! Ha precis tagit reda på 42 kg och hälften blev väl köttfärs tro jag, men det är ju så bra att ha! Slippa köpa på affären i ca 1 år frammåt.

Blev precis klar med allt stök och plock och disk efter kötteriet så nu har jag en liten kaffepaus framför datorn. Glad

Sen blir det en sväng med dammsugen...


Ute är det grått och kallt! Det sägs att det kan komma lite snö i eftermiddag/kväll?! Får väl se hur det blir med den saken.

Va faktiskt duktig och va ute på promenad i 50 min igår. Har ju som kommit av mig lite nu när jag varit förkyld men det ska väl bli bättring...Är ju trots allt så skönt o gå när man väl kommer sig iväg. Tror att det är bra mot förkylningen oxå o få röra sig lite och få frisk luft?!


Nej nu ska jag surfa vidare lite innan jag tar itu med städningen!

Bye!

Av Malin Strömberg - 15 oktober 2009 19:27

Fortfarande?! Det har varit en envis förkylning men snorig brukar ju jag kunna va länge.....

Och nu ha dom börjat vaccinera mot svininfluensan! Ska man vaccinera sig eller inte??? Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Sägs ju att man kan bli sjuk av vaccinet oxå och det låter ju inte så spännande. Fick precis veta idag på jobbet att eftersom jag kommer att städa lite på äldreboende fick jag förtur, men då måste jag ju veta hur jag ska göra?!


Annars en riktigt skit dag på jobbet och jag vet inte varför men känner mig fortfarande låg efter vissa saker som händer på jobbet. Annars brukar jag kunna släppa jobbet när jag kommer hem och så känns det bra sen, men nu börjar det väl bli lite väl mycke på jobbet kanske och till sist orkar man inte. Det inkräktar även på fritiden och det gillar jag inte!!

Hoppas det blir bättre till veckan. och nu är det ju bara 1 dag kvar innan helg så det ska man väl palla?!

Av Malin Strömberg - 12 oktober 2009 20:13

Den enda fördelen med att jag varit förkyld och seg är att jag kommit igång o brodera! Skrattande Det är kul men det tar ju sån tid!? Men jag ska försöka få den klar inom snar framtid för jag insåg att det va 1 år sen jag beställde den?? Förvånad

Har ju även 2 små jultavlor men dom får jag ta nästa vinter....Flört

Men iallafall så ser mästerverket nu ut så här:

  

Och ska se ut så här när den är klar....

  

Så än så är det lite kvar och sy...


Annars så är måndagen nu avklarad och förkylningen börjar nu släppa till slut, men det ha varit jobbigt i helgen!

Fick iallafall in några vedkärror igår och så la jag om till vinterdäck, och så jag ju även o handla lite. Så lite fick man ju gjort?! Glad


Nästa vecka och 5 veckor frammåt ska jag jobba 6-15 varje dag!! Det ska bli riktigt skönt! Det är en tjej som ska va ledig i 5 veckor och hon jobbar dom tiderna för hon städar dagis på förmiddagarna, och nu ska jag alltså göra det när hon är ledig. Det va frivilligt för den som ville så jag högg det! Flört Ska bli skönt att komma från o göra nåt annat och att få jobba samma tid hela tiden ska ju oxå bli skönt..... Glad


Nej nu ska jag kolla vidare på Färjan!

Bye!

Av Malin Strömberg - 10 oktober 2009 17:47

Nu vill jag verkligen inte va förkyld nå mera!! Känns som den har tagit omtag och nu sitter den i näsan/öron och bihålor. Och kroppen....ont i kroppen. Men försöker inte känna efter så mycket för då går det bättre! Glad 

Har dock varit en aning svårt att inte känna förkylningen idag när jag varit själv hela dagen?! Men har ändå försökt få lite gjort! Har städat (tror inte jag svettats så mycket när jag städat nån gång Förvånad), tvättat, bytt gardiner i vardagsrum och kök,bytt i kattlådan, planterat lite ljung nere "hos" Izor och Frasse och så fyllt på fågelbordet ute....igen?! Dom äter ju som galningar fåglarna nu?? Kanske håller på äta upp sig inför vintern??

Har även sett senaste Ice Age filmen och den va bra. Lättsamma, roliga och mysiga filmer och se dom där Ice age filmerna. Krävs inte allt för hög koncentration för att hänga med i filmen.... Skrattande


Tänkte göra mig för och göra en kyckling paj med soltorkade tomater och oliver idag, men orken tog slut. Så det blev bara grillad kyckling med ris och beasås, men det är ju gott det oxå!


Tänk nu är snart lördagen slut och bara söndag kvar denna helg?! Hoppas jag mår lite bättre imorn så jag orkar göra lite ute oxå?! Såg att det behövdes köras ved och så är det ju dags att byta till vinterdäck....

Finns alltid nåt att göra....Glad


Bye

Ovido - Quiz & Flashcards