Stromberg

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Strömberg - 27 maj 2012 09:58

Sov som en kratta i natt! Svårt att somna och vaknade 1 gång i timmen kändes det som?!! Kroppen kokade.....

Så idag är jag så trött så jag känner mig nästan bakis och yr.   

 Segt som tusan MEN NU är det färdig gnällt!!!


Ska försöka rycka upp mig!! Strålande sol ut och sommar värme. Även super fint väder igår. All växtlighet bara exploderar och växer och det är så mycket man skulle vilja göra/plantera men man vet ju att det fortfarande finns risk för nattfrost så man få lugna sig lite....   

Men det händer en del här hemma ändå! I växthuset växer det ju för fullt och tomaterna har jag satt i hinkar nu. Skulle behövas även med gurkan men det är lite för trångt i växthuset än. Blir bättre bara man fått ut små blomplanten och squash planten. Igår klippte jag gräsmattan för första gången i år och på vissa ställen va det RIKTIGT tjockt med gräs.... Nu luktar det nästan ny slaget hö ute.... MYS!!!!  

Här kommer lite bilder på hur det ser ut här hemma nu.

Häggen blommar för fullt !!!!

 

Här några bilder från växthuset!! De är ju lite ont om plats som vanligt.....  

            

Pallkragarna med sallad och jordgubbslandet....

   

Min lilla "oas" som är under "uppbyggnad"....

 

Och så håller vi äntligen på fixa till infarten!!! Den ska grusas upp....

 


Allt för denna gång!

Nu ska jag och gubben åka på trädgårds mässa och få ännu mera inspiration.....   

Av Malin Strömberg - 17 maj 2012 16:29

 Ledig dag idag och det är ju aldrig helt fel..... Synd bara att vädret inte är det bästa, regn regn hela dagen?!

Lite trist men det fick bli en inne dag då och känns egentligen inte helt fel då jag ändå har ont i halsen och känner mig en aning seg...  

Men har trots allt fått nånting gjort idag, en sväng till birsta och så har jag äntligen fått ner "julgardinerna" i vardagsrummet (va dock inga tomtar på dom så det syntes inte att de va julgardiner...)?!!   

Köpte ju nya gardiner när mamma va här för ca 2 veckor sen och nu har dom kommit på plats!! Tycker det blev riktigt bra! Ljust och frächt!!

   


Nu känner jag att jag MÅSTE börja med middagen för jag är så hungrig!! Tänkte försöka mig på nån kycklinggryta med creme fraice och philadelfia ost med smak av lök och paprika! Inget jag gjort förrut men det borde gå bra.....   

Av Malin Strömberg - 13 maj 2012 16:59

Ja det är vår nu sägs det och ute grönskar det, men vart är värmen??? Bara snålblåst så man helst skulle vilja ha vantar och mössa på sig när man är ute och grejar...... 


Idag har jag iallafall trotsat blåsten och fixat 3 pallkragar. Där ha jag planterat ruccola, plocksallad och huvudsallad. Jordgubbslandet fixade jag i måndags, så nu är det bara morötter kvar o plantera.

Annars håller jag mig mest inne i växthuset för där är det ju varmt och skönt! Allt som skulle skolas om är omskolat nu, så nu är det bara för det och växa.....  

Fick 7 små jordgubbsplant över när jag fixa nytt jordgubbsland (såna små som växer ut från de stora planten). Nu istället för o slänga har jag satt dom i ampel som än så länge hänger i växthuset, men vi får väl se om det blir några gubbar på den?! Hoppas!!!

Ska ta lite bilder sen nån dag på växtligheten...


Sitter nu och väntar på middagen! Älsklingen är snäll idag och lagar chili con carne!! Ska bli smaskens!!     

Ovido - Quiz & Flashcards