Stromberg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin Strömberg - 31 oktober 2008 17:22

Ja då va det fredag igen och det känns extra skönt idag, för ikväll kommer ju Peter hem!! Skönt att slippa va ensam och ha nån annan o prata med mer än katterna...=)

Tror det blir nå busväder ikväll/i natt för ibland tar det i o blåser så det knakar i väggarna?! Trist för dom som har tänt lyktor på gravarna....

Har lagt upp två bilder. 1 på lyktan jag fick av pappa när mamma va här( tok mysigt!) och en på hur det blev med enriset i tunnan. Ganska fint nu när det har kommit lite snö oxå!

Nej det får bli allt för idag!!

Av Malin Strömberg - 29 oktober 2008 19:01

Ja nu snöar det ute för första gången denna vinter. Det är lite mysigt och så blir det lite ljusare! Men den kommer garanterat tina bort ganska snart...=(

Det har varit 3 tunga dagar denna vecka. Förkyld, jobba till 18 och så gubban borta...Den kombinationen kan aldrig bli bra?! Man känner inte för att göra så mycket när man kommer hem 18.15 men man har ju inget val. Bara att slita av sig arbetskläderna och sätta igång....först ge katterna mat, sen göra upp eld i pannan(ruggigt inne när man kommer hem, bara 19 grader...), sen äta nåt. Har inte lagat nån riktig mat dom här dagarna utan det har blivit omelett på måndag(rester från söndag), och havregrynsgröt igår och idag. Men jag är inte så hungrig så det räcker. Synd bara att det inte blir nån matlåda utan jag måste handla lunch. Men det kan jag kanske kosta på mig när jag äter gröt till middag...?? =)

Men nu är det bara 2 dagar kvar, skönt! Och på fredag ska hela gruppen jobba 6-15 så då kan man ta det lite lugnt när man kommer hem. Peter kommer hem vid 10 tiden på fredag kväll, så jag ska försöka hålla mig vaken tills dess. Han har taxi hem så jag behöver iallafall inte åka o hämta.

Nu ska jag vila lite..

Bye

Av Malin Strömberg - 26 oktober 2008 17:48

Jaha då va helgen slut och jobb imorn igen....9-18, tråkigt!! Och idag på förmiddagen åkte Peter så nu är jag helt ensam i huset en hel vecka( förutom katterna då förstås...), oxå tråkigt!! Det har varit en rätt seg dag, så där lagomt ensamt?! Men härligt väder så det kan man inte klaga på!

Har fått en del sker gjorda iallafall i helgen. Igår fixade jag fågel bordet så fåglarna blev väldigt glada! Sen va jag och tvättade bilen,och så va jag och Peter upp i skogen och plockade enris till tunnan vid brokvisten. Ska försöka komma mig för och ta kort på det och lägga ut, blev riktigt bra faktiskt! =)  Och så körde vi in ved så jag har o elda med i veckan.

Och idag har jag städat! Till och med i källaren dammsög jag och så skrubbade jag i duschen för det behövdes verkligen...

Sen va jag ute på en härlig höst promenad i solen, härligt!

Men i fredags när jag kom hem från jobbet blev jag överraskad?! Hade fått ett litet vadderat kuvert med posten, och på baksidan stod det "från de tre musketörerna"! =) Från tjejerna på v-malm alltså...men oj tänkte jag vad har dom skickat till mig?? Jo det va en hip hop bad anka! =) det där med hip hop är ett litet internt skämt vi har...att jag dansar hip hop...?!! =) Sen hade dom skrivit ett litet brev oxå. Gud så glad och överraskad jag blev! Man är ju inte bortskämd med att få sånt....Tack så mycket tjejer!!

Nej nu är det väl bäst jag kollar elden i pannan. Måste ju hålla på med sånt nu när gubben är borta...

Bye bye


Av Malin Strömberg - 22 oktober 2008 17:34

Jag har fastnat med ett pussel nu igen...Blir helt fast när jag börjar och tänker, men bara lite till....en bit till...osv. Nu lägger jag ett på 1500 bitar. Inte wasgij pusslet ja fick men jag längtar till jag får börja med det! Det jag håller på med nu är svårt och det känns som man kommer inte frammåt!! Men det är väl meningen att det ska vara lite klurigt. =)

Igår va jag och Peter duktiga o storhandla mat?! Blev 4 kassar plus lite till så nu är kylen och frysen fulla. Va även och kolla på tapeten som jag kollat ut och tro det eller ej men Peter gillade den oxå??! =) Så han sa att han skulle köpa den när han kommer hem från Lund! KUL! 

Har nog inte skrivit det men han ska ju åka till Lund på kurs nästa vecka. Åker på söndag fm och kommer hem på fredag kväll. Åker tåg så det är SKIT lång restid! Fattar inte varför han inte åker flyg när det är jobbet som betalar?? Är han flygrädd tro?? =)

Så jag kommer bli ensam hela den veckan för Joakim åker till sin mamma på lovet. Känns lite gruvsamt men det går väl. Veckan brukar ju gå fort när man jobbar till 18.

Nu ska jag pussla lite innan jag och Peter ska ta en promenad.

Bye!

Av Malin Strömberg - 20 oktober 2008 17:33

Oj vad helgen gick fort! Fortare än vanligt...=) Tommy och mamma kom på fredag kväll. Tommy åkte vidare till Frida. På lördag blev det Birsta och framförallt Ikea. Käkade först lunch på charm, en väldigt god kyckling sallad! Tack så mycket mamma! Sen va det ikea resten av dan....för det tar lite tid när Tommy ska ha grejer. =) Han har ingen brådska. Men han hittade ra grejer. Behövs alltid saker när man har hus men nu tror jag han har handlat klart av de "stora" sakerna, alltså möblerna.

Sen bjöd jag på middag, lax pressad potatis och den goda laxsåsen. Tur att Peter va hemma och förberedde lite...=) Jag och mamma drack vin till maten, mysigt!

Igår blev det en sväng till Birsta igen. Hann ju inte med allt på lördag...Tommy skulle ha kakel, bänkskiva och nå lister. Jag hittade några fina tapeter men nu måste jag bara få Peter att tycka dom är fin oxå...=)

Sen fika på charm, räkmacka och en latte. Tack mamma igen!! =) Och så måste jag ju tacka pappa för jag fick en lykta och ett wasgij pussel av honom (mamma betalade så länge). Han sa att jag skulle ha nåt för jag hjälp till och selat ut Timo när han startat i sommar. Tack Tack! Lyktan är jätte fin!  Bilder kommer vid senare tillfälle.

Ja så i helgen har det varit fullt upp hela tiden kan man säga men det har varit väldigt trevligt!!

Ikväll tänker jag och Peter ta en promenad?! Det är ruggigt väder men man får ta på sig varma kläder...

Alles. Bye!

Av Malin Strömberg - 16 oktober 2008 20:01

Tänkte skriva en snabbis innan jag går och duschar.

Skit väder ute, Peter har åkt iväg och hämtat hem båten. Så nu är det färdig åkt båt för denna säsong. Känns lite konstigt, tiden går såå fort! Imorgon är det ju fredag igen?! =) Denna vecka har oxå bara skenat iväg trots att den varit rätt tung...det har varit nåt skit med mig varje dag. Som jag skrev sist började det ju inte bra med magen. Sen på onsdag så va det bra med magen(kunde äta som vanligt och så..), men vad blir det då?? Jo när jag vaknar har jag så djävulskt med mensvärk så jag är illamående av värken, och så huvudvärk på det. Så det va bara och smälla i sig ipren igen...2 ipren den dagen blev det för att hålla värken i schack. Men idag har det varit rätt ok, hade bara ont i benen på förmiddagen?! Vet inte vad den värken kom i från, bara värkte mest hela tiden Har väl haft nåt skit i kroppen?! Men imorn tror jag allt ska vara bra. Det är ju fredag och då brukar ju det mesta vara bra. =)

Har farit fram med dammsugaren lite ikväll. Mamma kommer ju imorgon så lite fint kan man ju göra...=) Kändes även bra att göra nånting så här efter jobbet. Har ju blivit försoffad sen jag skicka bort hästen, helst veckorna man slutar 18.00 Man gör ju inte ett skit och det gillar jag inte!!

Imorn ska jag se om jag hinner hämta ut mina nya glasögon som har kommit. Jag hoppas jag hinner!!! Jobbar ju 8-17 så jag borde hinna efter jobbet. (dom stänger 18)

Skrev ju faktiskt ganska mycket ändå......Längtar till imorgon när Mamma och Tommy kommer hit! Tommy ska bo hos flickvännen och så ska han shoppa till huset( igen....). Men nu är det väl klart snart så han kan flytta in. Det är ju jätte fint där!

Hoppas jag "får" nya tapeter i vardagsrummet snart, så den nya soffan passar lite bättre...

Nej NU ska jag gå och duscha och sluta svamla....=) 

Bye!!

Av Malin Strömberg - 14 oktober 2008 18:40

Ja i dag va man åter på jobbet. Velade fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att åka till jobbet o göra ett försök. Började ju 9 så jag hade lite tid o känna efter och fundera...

Men fy så segt det varit! Tror inte jag svettats så mycket under en arbetsdag som jag gjort idag. Blev svettig av minsta lilla ansträngning...Måste vara mycket skit i kroppen som ska ut när man svettas så?! Och magen är inte riktigt 100 än heller, och så har man haft ont i huvet i vanlig ordning...=) Men det blev lite bättre på eftermiddagen. Tog i och för sig en ipren men det började kännas lite bättre redan innan den började verka. Huvudvärken har inte gått över helt av iprenen, det är en jäkla envis huvudvärk!!

Men skönt nu att man jobbat klart för dagen. Nu kan det bara bli bättre?! =) 

Det får bli allt för idag. Orkar inte skriva mer...=)

Bye!!

Av Malin Strömberg - 13 oktober 2008 16:37

Nu har jag beställt från Margaretha! Det är den med höns på av dom där det är 2 st. Ska matcha får tavlan som jag har...Sen beställde jag dom där tomtarna som sitter på paradhyllan och 2 som man sätter ljus i. Alltid roligt med nytt till julen. Jag har ju inte så mycket än men det blir nåt nytt för varje jul så lite har det ju hunnit bli. =)

Så nu är det bara o vänta på att det kommer så an får börja sy!!

Jag är inte bra i magen!! Har ont och svårt att äta, och så är det INTE fast avföring....måste va nåt virus som slagit till på magen?! Usch!! Jobbigt

Ovido - Quiz & Flashcards